Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך מפיקים תוכניות בוקר באולפני טלוויזיה בארץ?

שידורי הבוקר בערוצי הטלוויזיה השונים בישראל זוכים לרייטינג ממוצע של 3-4%, יש לזכור כי רוב האנשים נמצאים בדרכם לעבודה בשעות הבוקר, אחרים לומדים ולמעשה התוכניות פונות בעיקר לעקרות בית, לגמלאים ולציבור נוסף הנמצא בביתו בשעות אלה. את תוכניות הבוקר נהוג להפיק באולפן מקצועי ומאובזר, רוב התוכניות עוסקת בנושאי לייף סטייל, בריאות, אופנה, יחסים, תזונה נכונה ויש גם תכנים העוסקים באקטואליה, ספורט, פוליטיקה ותרבות.

הפקת תוכניות דוברות עברית ברצועת שידורי הבוקר

כדאי לדעת כי כללי הרגולציה בישראל, עליהם אחראית הרשות השנייה, קובעים כי הזכייניות של הערוצים המסחריים נדרשות לעמוד במכסה של תוכניות מקור הדוברות עברית, כדי לעמוד במכסה המחייבת הזכייניות משקיעות בהפקות מקור בשעות הבוקר. הפקת תוכניות בוקר אינה דבר של מה בכך, יש ליצוק תכנים מעניינים ומגוונים מקשת רחבה של נושאים ותחומים, כאשר הרשות השנייה מאשרת לזכייניות לשלב תכנים שיווקיים ולארח מומחים שונים על מנת להוסיף עניין לתוכניות וכדי לכסות את עלות ההפקה.

את התוכניות משדרים מאולפן מקצועי המתמחה בהפקות טלוויזיה מורכבות, באולפן יש ציוד טכני משוכלל הכולל בין השאר מצלמות Full HD, מסך ירוק, גריד תאורה, חדר קונטרול מתקדם (פול ברודקאסט) ועוד.

הפקת תוכנית מושקעת בתקציב נמוך

התקציב המוקצה להפקת תוכניות בוקר הוא לרוב נמוך בגלל הרייטינג ושעת השידור. רוב תוכניות הבוקר בישראל דומות מבחינת הפורמט, נהוג להפיק את התוכנית ללא הקמת סט אלא עם קונטרול של צוות מצומצם ושימוש במסך הירוק להחלפת רקעים ותפאורה, תוך שילוב תוכן אינטראקטיבי וללא צורך בפוסט פרודקשן.

את תוכניות הבוקר בארץ מנחים לרוב שני טאלנטים מוכרים ופופולריים, במהלך התוכנית מתקיימים ראיונות באולפן עם מומחים שונים, חלקם קבועים וחלקם מתחלפים, התוכנית עוסקת בתכנים המיועדים לקהל היעד המורכב בעיקר מנשים, ובמהלך התוכנית משדרים פרסומות ותוכן שיווקי. מאחר והתקציב להפקת תוכניות בוקר נחשב נמוך בהשוואה לתקציבים המוקצים לתוכניות המשודרות בפריים טיים, נדרש הצוות של אולפני טלוויזיה לעמוד במגבלות התקציב הנמוך ובלוח זמנים צפוף יחסית.

לכן, נדרשת מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר, ניסיון עשיר בהפקת תוכניות בוקר, ציוד טכני מתקדם ועבודה יעילה ומהירה תחת לחץ. למעשה, האולפן מציע לצוות של תוכניות הבוקר את כל התנאים הנדרשים לשידור יעיל ואיכותי, התוכנית מצולמת באולפן וירטואלי מצויד היטב, כך שלמעשה אין צורך להקים סט מורכב וכך חוסכים משמעותית בעלויות כוח אדם וכמובן בעלויות ההפקה.

תנאים אופטימליים להפקת תוכניות בוקר

באולפן הפקות מקצועי יש את כל התנאים הנדרשים להפקת ולשידור תוכניות בוקר בטלוויזיה. במתחם האולפנים עומדים לרשות הטאלנטים ושאר חברי הצוות חדרי איפור ותאי הלבשה, חדר ישיבות, לובי מרווח, חניה, מטבחון מאובזר, מסך לצפייה באולפן, וכמובן חדר הפקות מצויד במערכות מחשוב ותקשורת. תוכניות הבוקר משודרות בלייב, לכן מקצועיות וניסיון מבטיחים הפקה מוצלחת ואיכותית, ללא תקלות ובעיות טכניות.

אולפני טלוויזיה.תמונה באדיבות: pixabay