Site icon מקומונט גבעת שמואל

בלי פאניקה: גבעת שמואל נערכת לתקופה מאתגרת

על רקע משבר נגיף הקורונה בארץ ובעולם, והחלטות ראש הממשלה על סגירת כלל מוסדות החינוך וצמצום פעילות המשק הציבורי והפרטי החל מהבוקר, גם גורמי העירייה בגבעת שמואל נערכים לתקופה מאתגרת הכוללת מאבק בהתפרצות הנגיף והתפשוטותו בעיר מחד, ותמיכה וליווי בתושבים מאידך.

מאז פרוץ משבר הקורונה מקיים ראש עיריית גבעת שמואל מידי יום הערכות מצב יחד עם מנכ”ל העירייה והצוותים המקצועיים בעיר, והם נמצאים בקשר שוטף מול משרדי הממשלה הרלוונטיים, באשר להתפתחויות הנדרשות מהרשויות המקומיות ומהציבור.

כאמור, החל מהיום מקומות הפנאי והבילוי בעיר יסגרו, אך יחד עם זאת, גופי החירום, שירותי החירום, העובדים החיוניים בעיר – מזון, תרופות בנקים ודלק, יפעלו כרגיל.

באופן מפתיע, קניון הגבעה דווקא יישאר פתוח לציבור, בשל היותו מבנה “נושם” שאינו מקורה ואינו סגור, אך המסעדות, בתי הקפה ומקומות הבילוי יישארו סגורים.

בעיריית גבעת שמואל עידכנו כי לא תתקיים קבלת קהל במשרדי העירייה, אולם עובדי העירייה ימשיכו להעניק לתושבים את כל השירותים כרגיל, באמצעות הטלפון, המייל, הערוצים המקוונים באתר העירייה והמוקד העירוני 108 גבעת שמואל.

כאמור, בהתאם להנחיות הממשלה, מוסדות החינוך בעיר לא יפעלו, לרבות חינוך מיוחד – החל מבתי ספר, פעילות חינוך בלתי פורמלי לרבות תנועות נוער וחוגים, גני עירייה, גנים פרטיים ומעונות יום. גם מערך הצהרונים המופעלים ע”י הרשות המקומית לא יופעלו.

יחד עם זאת, בגבעת שמואל מערכת החינוך עברה לפעול בלמידה מרחוק בשיתוף משרד החינוך. על פי המודל שפיתחו, כל בתי הספר בעיר, מקיימים תכנית יומית ללמידה מרחוק. כשבאגף החינוך של העירייה קוראים לכל ההורים להיות שותפים יחד עם הילדים למהלך חשוב זה, “אשר מטרתו לאפשר לילדים להמשיך את הלמידה באופן חוויתי וערכי גם בימים מורכבים אלו”, לדבריהם.

על מנת לאפשר את רצץ הלימוד, הלינקים ללמידה מרחוק, יישלחו אל התלמידים מידי יום דרך מערכת הדיוור הבית ספרית. ובעיריית גבעת שמואל מבקשים להדגיש כי צוותי המורים, מנהלי בתי הספר וצוותי אגף החינוך בעירייה עומדים לרשות התלמידים ולרשות הוריהם בכל עת.

תמיכה לבני הגיל השלישי, וטיפול פסיכולוגי

על אף הפחתת הפעילות שאינה חיונית בעירייה, האגף לשירותים חברתיים בגבעת שמואל דווקא פעיל באופן מעורר השתאות, כשבין היתר מפעיל האגף, באמצעות השירות הפסיכולוגי העירוני, קו טלפון פתוח לתמיכה רגשית בנושא התמודדות עם משבר הקורונה. הקו יפעל בכל יום בשעות 8:30-15:00 בטלפון 03-5323425.

בנוסף, עובדת סוציאלית מטעם האגף תעמוד לרשותם של בני הגיל השלישי תושבי גבעת שמואל. הקו יפעל בימים א-ה בין השעות 9:00-12:00 בטל: 035325534.