Site icon מקומונט גבעת שמואל

גבעת שמואל חלוקה: אירוע הגאווה ו”תהלוכת משפחה” ייערכו בסמיכות ביום שישי הקרוב

מצעד הגאווה בתל אביב ובערים אחרות הוא כבר מסורת ארוכת שנים שמתרחבת ונפוצה יותר ויותר מדי שנה. השבוע, לראשונה בתולדות גבעת שמואל, ייערך אירוע גאווה ציבורי ברמת אילן. מתנגדי התופעה מתכננים לצאת ל”תהלוכה לחיזוק ערכי המשפחה”.

שנים רבות נערכות בערי ישראל צעדות, תהלוכות ואירועי גאווה לקהילה הלהט”בית בהם משתתפים גם אורחים רבים שאינם משתייכים לקהילה באופן אישי, אך מעוניינים להביע תמיכה בחבריה. יחד עם זאת, בערים רבות מעוררות צעדות אלו מחאה חריפה, בדרך כלל בקרב בני המגזר החרדי והדתי.

רק לאחרונה רעשה העיר רמת גן הסמוכה לנו בשל אירוע גאווה גדול שנערך בחסות העירייה במתחם הבורסה בעיר, אירוע אשר היווה נקודת משבר משמעותית במאבקי הדת שמגיעים לשיאם בימים אלו בעיר.

מצעד הגאווה בתל אביב. צילום: גיא יחיאלי

בגבעת שמואל, כאמור, לא נערכו מעולם אירועים להט”בים באופן פומבי, ייתכן שבגלל אופיה האינטימי והמשפחתי של העיר שלא הרגישה צורך להפיק אירוע עצמאי בקהילה וייתכן שגם לרוב הדתי של התושבים בעיר, גם אם הם נחשבים ליברליים ברובם, היה חלק בכך.

לפני ימים ספורים פורסמו ברשתות החברתיות ובקרב תושבי העיר מודעות הקוראות להם להגיע ל”פיקניק משפחות” בסימן סובלנות וקבלת האחר – “יחד עם הקהילה הגאה”, שיתקיים בגינת השקד שברמת אילן ביום שישי הקרוב.

“מדובר על פיקניק משפחות – קבלת שבת בסימן הסובלנות וקבלת האחר,” אומר אבי קלמה העומד מאחורי היוזמה. “יהיה הפנינג לילדים ונשיר שירי שבת ומוזיקה ישראלית. אירוע שמטרתו לחבר בין אנשים ובין מגזרים שעצם השתתפותם באירוע הם אומרים “ואהבת לרעך גם אם הוא לא כמוך”. ממש כך. לשני הכיוונים.”

מודעות האירועים המקבילים. צילום מסך

ולסיכום, מוסיף קלמה, “חשוב לי להבהיר שאין כאן שום רצון לפילוג, להתססה או כל דבר אחר.”

אבל נראה שלא בעיניי כולם מצא חן רעיון ההפנינג וה”איחוד” בין המגזרים. הבוקר פורסמו על לוחות המודעות בעיר פרסומים הקוראים לציבור להגיע ל”תהלוכה לחיזוק ערכי המשפחה” שתצא מעט לפני תחילת ההפנינג מרחבת בית הכנסת “לכו נרננה” שבסמוך לקניון הגבעה ותצעד לאורך הרחוב הראשי עד לפארק רמון, שם תיערך תפילה המונית.

רונית לב, חברת מועצת העיר התייחסה לסערה ואמרה: “אני חושבת שעלינו לכבד כל אחד בדרכו ושלא ניפגע באחר. צריכים לכבד על אחד, ובפרט בעיר שלנו, המעורבת והמגוונת שבה חיים יחדיו דתיים וחילוניים צעירים ומבוגרים”

חבר מועצת העיר משה מרר, יו”ר חופש-יש עתיד אמר בנוגע למתח הדתי הצף עתה בשל שני האירועים הסמוכים כי “אני רוצה שכולם יחיו לפי אמונתם מבלי להפריע ולכבד אחד את השני פשוט חבל לי על המצב הנוכחי כי אין פה מלחמה”