Site icon מקומונט גבעת שמואל

הסרת צו מבנה מסוכן – חברת אורגד מבנים הופכת את זה לאפשרי

ברחבי ישראל ישנם יותר מדי בניינים ישנים שנבנו מתישהו באמצע המאה הקודמת, מבנים שסימני הזמן ניכרים עליהם מאוד, לעיתים ברמה שהופכת אותם למבנים מסוכנים.

“מבנה מסוכן”, מסביר מנכ”ל חברת אורגד מבנים שלקחה את התחום כפרויקט עסקי, “הוא לא מבנה שנראה לנו מסוכן או מרגיש לנו מסוכן. מבנה מסוכן הוא מצב חוקי שדורש הגדרה של מבנה ככזה על ידי מהנדס בניין מוסמך. מרגע שהמהנדס בדק את הבניין וזיהה בו סכנות ממשיות הוא, בשיתוף הרשות המקומית, מחוייבים להוציא למבנה צו מבנה מסוכן וכשזה קורה, הדבר היחיד שמעניין את דיירי הבניין הוא כיצד מבצעים הסרת צו מבנה מסוכן הכי מהר שאפשר, ובדיוק ברגע הזה אנחנו נכנסים לתמונה”.

שיקום מבנים מסוכנים עד היסוד

הגדרת מבנה כמבנה מסוכן יכולה להתרחש ממגוון סיבות כמו צניחת אריחי שיש מהחיפוי החיצוני של המבנה, סדקים ופגמי בטון משמעותיים בשלד המבנה, חוסר יציבות של חלקים מהמבנה, פגיעה משמעותית ביסודות המבנה, נזקים שנגרמו למבנה כתוצאה מאירוע טראומתי כמו שריפה, הצפה או רעידת אדמה וכן הלאה. בכל אחד מן המקרים הללו יכולה הרשות המקומית להוציא צו מבנה מסוכן שיכול להוביל גם לפינוי הדיירים מהבניין באופן מיידי.

אורגד מבנים היא חברה שבנתה את היכולות שלה לאורך שנים של פעילות בענף הבניין, ולאחרונה החליטה להתמקד בכל אותם בניינים מסוכנים על מנת לסייע לדייריהם להסיר את צו המבנה המסוכן שהוטל עליהם, לא בשיטות פרוצדורליות אלא בביצוע מהלכי שיקום שיחזירו את המבנה למצב איתן ובטוח.

עושים עבודה מקצועית והשינוי ניכר

חברת אורגד מבנים מנהלת כיום עשרות פרויקטים של הסרת צו מבנה מסוכן באמצעות שיקום מבנים בכל רחבי הארץ. החברה זיהתה את התחום כתחום שבו קיים צורך ממשי אבל לא קיים פתרון מקצועי מקיף שמביא את הפתרון עד פתח ביתו של הלקוח. בהיבט זה בנתה החברה מודל עסקי הכולל בתוכו חבילת שירות מקצה לקצה, לרבות מעורבות של אדריכלים, מהנדסים, קבלני משנה מתחומי התמחות שונים, שיתופי פעולה עם עיריות ורשויות מקומיות ואפילו פתרונות מימון והלוואות לדיירי הבניין לצורך ביצוע השיקום.

“אנחנו בוחנים במהירות את הצו שניתן לבניין, עורכים בחינה הנדסית משלנו ומגבשים תכנית שיקום מבנה על מנת לתת מענה לכל אחד מגורמי הסיכון שנוצרו בבניין”, מסביר מנכ”ל אורגד מבנים וממשיך, “בזכות שיתופי הפעולה שלנו עם מומחים בתחומי השיקום השונים, אנו מסוגלים כיום להשלים פרויקט כזה של הסרת צו מבנה מסוכן בתוך שבועות ספורים ולאפשר לדיירים לחזור להתגורר בבתיהם כשבמקרים רבים ממשיך הפרויקט גם לאחר מכן, על מנת לעבוד על האלמנטים החזותיים והאסתטיים של המבנה”. ללא ספק, אורגד מבנים מצאה נישה שנכון להתמקד בה וגם הצליחה לייצר בה מהפיכה לא קטנה.

אורגד מבנים הסרת צו מבנה מסוכן  

 

המאמר בחסות משרד פרסום STG