Site icon מקומונט גבעת שמואל

“חלליות” רודפות אחרייך: תלמידי העיר השתתפו בפרויקט מחזור. העירייה נרתמת גם היא

מכשירי חשמל ואלקטרוניקה הם המזהם הגדול החדש. פסולת אלקטרונית אחראית ל-70% מהזיהום, הנובע מהפסולת הביתית שלנו, למרות שהיא מהווה רק 3% מתוכה. כאשר המכשירים הללו אינם מובאים למחזור, הם פולטים חומרים רעילים כמו עופרת וכספית לאוויר, לקרקע ומי התהום שלנו.

כחלק ממהפכת המחזור שמובילה עיריית גבעת שמואל בשנים האחרונות בעיר, החליטו באגף שפ”ע של העירייה בשיתוף תאגיד המחזור מ.א.י, לצאת בשרות חדש לתושבים – איסוף פסולת אלקטרונית מפינות הגזם ברחבי העיר למחזור נקי, ירוק ובטוח. במסגרת השרות החדש, התושבים מוזמנים להוציא את הפסולת האלקטרונית שיש ברשותם לפינות הגזם ברחבי העיר בימים ראשון ושלישי, ובימים האלו העירייה תאסוף את המכשירים ותעבירם למחזור.

גבעת שמואל משתתפת גם בפרויקט ה’חלליות’ – מיזם ארצי בו משתתפים אלפי תלמידים ברחבי הארץ. הפרויקט מחנך את הדור הצעיר בעיר על חשיבות המחזור מסוג חדש – מחזור מכשירים אלקטרוניים תוך חיבור לחלל. דרך פרויקט ‘החלליות’ תלמידי גבעת שמואל יעבור שיעור מיוחד בו הם למדים על הנזקים הנגרמים ממכשירי חשמל ואלקטרוניקה המושלחים בפינות הרחוב או בשטח הפתוח ואינם מובאים למחזור.

תלמידי בית הספר אלון בפרויקט המחזור חלליות. צילום: דוברות העירייה
צילום: דוברות העירייה

כל אחד מהתלמידים יקבל קרטון בצורת חללית שהוא בונה בעצמו ולוקח לביתו. בבתים, התלמידים יוכלו למלא את החלליות במכשירים אלקטרוניים קטנים החל מאוזניות ועד למכשירי רדיו וטאבלטים, כשהכל מובא לבתי הספר לתערוכה צבעונית, שבסופה יילקחו כלל המכשירים שנאספו למחזור פסולת אלקטרונית.

מנהל אגף שפ”ע בעיריית גבעת שמואל, נעם ארוילי: “קמפיין החלליות, מחזק את התחושה של ילדי העיר, שהם יכולים להשפיע על עולמם, יכולות אישיות וכישורי חיים. אנו מברכים על שיתופי הפעולה עם תאגידי המחזור מ.א.י, בהובלת יוזמות ייחודיות, יחד עם תלמידי ותושבי גבעת שמואל בנושא איכות סביבה. גבעת שמואל רושמת מידי שנה עלייה בנושא המחזור, מה שמלמד על החשיבות הרבה שאנו רואים בנושא זה. יחד, נמשיך לפעול לקידום יוזמות נוספות על מנת לשמור על עתידנו ועתיד ילדנו ועל עירנו נקייה, ירוקה ומטופחת”.