Site icon מקומונט גבעת שמואל

חשיפה ראשונה: מליסרון תגדיל את שטח קניון עופר הגבעה פי 4. “גבעת שמואל תהיה מרכז הקניות של גוש דן”

תכנית פיתוח חדשה שמפרסמת הבוקר קבוצת עופר השקעות מציעה להגדיל את שטחו של קניון הגבעה פי ארבע ולהוסיף לו 3 קומות נוסף על זו הקיימת. עפ”י התכנית, בחלקו הצפוני של הקניון יוקם מגדל משרדים בשטח של כ-20,000 מ”ר ובגובה של 17 קומות. ההשקעה מוערכת בלמעלה מ-300 מליון ש”ח. יו”ר קבוצת עופר, ליאורה עופר: “מכל גוש דן יגיעו לעופר הגבעה, הוא יהווה מרכז של קניות ופנאי לכל המשפחה”

>> הידיעה פורסמה לראשונה כמתיחת אחד באפריל <<
>>> אין לראות באמור בכתבה להלן אלא דמיון והומור בלבד <<<

עוד בטרם נפתח קניון גבעת שמואל בחלקה הצפון-מערבי של הגבעה, ע”י הספורטק וכבר אנו שומעים על תכניות של קבוצת עסקים נוספת להפוך את גבעת שמואל למרכז קניות ענק.

הפעם מדובר בתכנית שמפרסמת חברת מליסרון שבקבוצת עופר, בעליה של “קניון עופר הגבעה” שברמת הדר. על פי התכנית שמפרסמת הבוקר דוברות קבוצת ההשקעות, הכוונה היא לשפץ מן היסוד ולהרחיב את קניון הגבעה, כשבמתכונתו הנוכחית הוא בנוי כ”מתחם קניות פתוח” בלב השכונה והכוונה היא לקרות אותו, להגדיל את שטחיו המסחריים ולהוסיף לו 3 קומות נוספות.

קניון “עופר הגבעה” בגבעת שמואל, בבעלות משותפת של חברת מליסרון וחברת הראל, הינו ה-STREET MALL הראשון בישראל. מרכז הקניות בנוי כמדרחוב מלאכותי ומעוצב, ובו שדרת מותגים שאורכה 270 מ’, הכוללת כ-70 חנויות על פני כ-6,200 מ”ר של חנויות ושטחי מסחר.
עם האישור הסופי מטעם ועדות התכנון מתכננת מליסרון להפוך את קניון הגבעה ל”קניון הפנאי לכל המשפחה” של גוש דן. את הרעיון לקניון שאבו במליסרון מהצלחתו של “מיי בייבי” (My Babay), חנות הענק לילדים שבכפר ירכא וגם הקניון המחודש צפוי לכלול בתוכו מתחם מזון ענק וקומת “לונה פארק” שתהיה פתוחה לכלל האוכלוסייה.
הדמיית קניון עופר הגבעה לאחר הפיתוח. צילום: Pixa אדריכלים
נושא שטרם התקבל לגביו מענה הינו שמירת השבת במתחם. עפ”י הודעת מליסרון וקבוצת עופר השקעות – על מנת שהקניון יהיה ריווחי עליו להיות פתוח “7 ימים בשבוע, 364 ימים בשנה”. אך כיוון שגבעת שמואל ידועה באופיה הדתי עלה החשש שיהיה בקרב התושבים הסמוכים למתחם מי שיתנגדו לו.
לפניית מקומונט גבעת שמואל, מעיריית גבעת שמואל נמסר: “עיריית גבעת שמואל רואה בפיתוח העיר והכנסת מקורות הכנסה עסקיים ומסחריים כיעד ראשון במעלה לביסוס איתנותה הפיננסית של העיר, על מנת שנוכל להמשיך ולתת את השירותים אליהם הורגלו תושבי גבעת שמואל. בשלב זה איננו דנים בשעות הפתיחה ובהיקף הפעילות של הקניון ולכשנושא זה יהיה רלוונטי – נדון בו עם הנהלת החברה היזמית ונגיע למתווה פשרה שיהיה מקובל הן על התושבים והן על בעלי הקניון.”