Site icon מקומונט גבעת שמואל

לקראת פסח: בתי הכנסת יינעלו, המועצה הדתית תוסיף עמדות להגעלת כלים – ללא עלות

עם התגברות מקרי הקורונה בישראל, ובאופן מיוחד בעיר בני ברק השכנה, פרסמה עיריית גבעת שמואל הוראות ותקנות מיוחדות לשעת חירום הנוגעות לאי־קיום תפילות בבתי הכנסת בגבעת שמואל.

על פי הודעת דוברות העירייה, המושתת על הנחיות משרד הבריאות והוראות תקנות לשעת חרום, אין לקיים כלל תפילות בציבור בתוך בתי כנסת בגבעת שמואל.

בנוסף, מציינים בהודעת העירייה, תקנות אלו קיבלו משנה תוקף בפסיקה הלכתית של הרבנים הראשיים לישראל ובדעה אחת עם הרבנים המקומיים בערים השונות.

בתי הכנסת יעמדו ריקים גם בחג הפסח. בית הכנסת החדש ע”ש פתאל.

לאור האמור לעיל, הנכם מתבקשים לשמור על ההנחיות ולהישמע להוראות הרבנים בבחינת “ונשמרתם מאוד לנפשותיכם” כדלקמן:

לקראת הפסח: פינוי גזם ופסולת גדולה מורחב והגעלת כלים לכל דכפין

עם התקרב ימי חג הפסח מתמלאים רחובות גבעת שמואל בפסולת גדולה וחריגה מהרגיל, בעקבות נקיונות הפסח של התושבים בעיר. בשל כך הודיעו באגף שפ”ע של העירייה כי החל ממחר – יום שני 30.3.2020 ועד ליום שני 6.4.2020, ניתן יהיה להוציא גזם בכל יום (למעט יום שישי ה- 3.4.2020).

דשא ועלים – בשקיות סגורות בלבד

באגף שפ”ע מבקשים לחדד את ההנחיות הקבועות ולהקפיד שלא להוציא לרשות הרבים דשא ועלים אלא בשקיות סגורות בלבד. בנוסף, הם מדגישים, את הגזם יש להניח על שפת המדרכה באופן שלא יפריע ו/או יחסום מעבר הולכי רגל / כלי רכב.

כבכל שנה, עיריית גבעת שמואל בשיתוף עם המועצה הדתית, מציבה לרשות תושבי העיר עמדות להגעלת כלים לקראת חג הפסח. השנה, בעקבות מגבלות נגיף הקורונה ועל מנת למנוע התקהלות של תושבים בעמדות אלו, הוסיפו במועצה הדתית ימים נוספים להגעלת הכלים.

העמדות יעמדו לרשות התושבים במחסן העירייה ברחוב הנשיא 78 גבעת שמואל  בימים ובשעות שלהלן:

יום חמישי- 02.04.2020 – בין השעות 12:00 – 18:00.

יום ראשון –05.04.2020– בין השעות 12:00 – 18:00.

יום שני- 06.04.2020– בין השעות 12:00 – 18:00.