Site icon מקומונט גבעת שמואל

פורים ללא הפסקה: סיכום החגיגות בגבעת שמואל

פורים ללא הפסקה: סיכום החגיגות בגבעת שמואל. תמונה: באדיבות דוברות עיריית גבעת שמואל.

חגיגות חג פורים בגבעת שמואל כללו את כולם, ברחבי העיר צעירים התנדבו עם וותיקי העיר וקשישים, ילדים חגגו בבתי הספר והגנים וההורים נהנו ממסיבה גדולה. כולם חייכו והעיר גבעת שמואל צהלה ושמחה. בעיר נערכו במשך תקופה להכין את פעילויות החג על מנת שיתאימו למגוון האנשים באוכלוסייה ולמגוון הגילאים. 

פורים ללא הפסקה: סיכום החגיגות בגבעת שמואל. תמונה: באדיבות דוברות עיריית גבעת שמואל.

באופן רשמי חג הפורים התקיים ביום חמישי האחרון אך הוא התחיל הרבה לפני כן, וממשיך הרבה אחריו.

ביום ראשון, עוד לפני שהחג השמח החל האופן רשמי, נערכה מסיבת פורים במועדון “קפה בגבעה” – מועדון פנאי לניצולי שואה תושבי גבעת שמואל. במסיבה השתתף ראש העיר יוסי ברודני שרקד ושימח ואפילו זימר במיקרופון מלווה בילדים המתוקים מהגן הסמוך שבאו לשמוח ולשמח את ניצולי השואה.

ביום רביעי בבוקר, יום התחפושות בבתי הספר ובגנים, הפתיע ראש העיר את הילדים והופיע כאינדיאני בבתי הספר ובגנים השונים. הוא רקד עם הילדים, ישב ביניהם ואפילו היה לדקות ספורות הגננת בגן אחד ולפי סדר שאל את הילדים למה התחפשו.

פורים ללא הפסקה: סיכום החגיגות בגבעת שמואל. תמונה: באדיבות דוברות עיריית גבעת שמואל.

ביום רביעי בערב ניתן האקורד הרשמי לחגיגת פורים עם קריאת מגילה מסורתית ומיד לאחריו סיפור המגילה בדרך משעשעת “המגילה של אסתר המלכה”. הילדים שבאו מחופשים צפו במופע המקסים וכמובן – קיבלו משלוח מנות. מאוחר יותר, באולם התרבות, הופיע ננסי ברנדס בסטנד-אפ עם הומור יהודי משובח בהתאם לחג השמח. אחריו הופיעו להקת “ריטלין” – צעירים אנרגטיים ששרו שירים משנות ה-60,70 וה-80 והקהל שר איתם את שירי כוורת, צביקה פיק, זוהר ארגוב, הביטלס ועוד.

ביום חמישי בערב המשיכו בחגיגות ההורים והמבוגרים שנהנו ממסיבה גדולה במועדון “הוליווד” שבעיר. למסיבה נהרו המוני מבוגרים כשבניהם גם חלק מחברי מועצת העיר. כולם רקדו, שתו ובעיקר שמחו.

במהלך כל השבוע שקדם לפורים התחפשו גם כל ילדי הצהרונים בעיר לפי נושאים שונים. היה מצחיק וחמוד במיוחד.

הנערים והנערות גם צחקו ונהנו, כשביום שישי בבוקר חתמו את אירועי הפורים בגבעה הפורימונים של מועדוני הנוער קרית אלון ואילנוער ושווקי הפורים בסניפי בני עקיבא ועזרא בעיר. עשרות מהתושבים פקדו את הפורימונים והשווקים ונהנו במתקנים השונים.

עוד יוזמה מרגשת ומקסימה התקיימה היום, לאחר שנגמר החג באופן לא רשמי, תלמידי שכבת ז’ בתיכון גבעת שמואל יצאו לחלק משלוחי מנות במועדוני הקשישים בעיר. תלמידי התיכון יצאו לחלק 90 משלוחי מנות במרכז היום לקשיש – “הבית על הגבעה” ובמועדון הגמלאים “אביבים”. את משלוחי המנות לא ארזו התלמידים לבדם אלא עם הסבים והסבתות הפרטיים שלהם.

פורים ללא הפסקה: סיכום החגיגות בגבעת שמואל. תמונה: באדיבות דוברות עיריית גבעת שמואל.

רוני שחרור רכזת שכבת ז’ בתיכון הממלכתי מסבירה: “במסגרת פרוייקט שורשים של שכבת ז’ הזמנו את הסבים והסבתות של התלמידים שלנו לאריזה משותפת של משלוחי המנות. כל תלמיד מביה”ס הביא מוצר וממאות המוצרים האלה הרכבנו 90 משלוחי מנות יפיפיים”.
במרכז היום לקשיש ובמועדון אביבים התקבלו התלמידים עם משלוחי המנות בשמחה גדולה. התלמידים מצידם סיפרו על כיף גדול גם בפרויקט האריזה המשותף עם הסבים והסבתות הפרטיים וגם מיום הביקור והחלוקה במועדונים.

לכתבות נוספות במקומונט גבעת שמואל:

מי מסתתר מאחורי המסיכה? פורים שמח במיוחד בגבעת שמואל

עיריית רמת-גן לבג”צ: תקלות חמורות בעבודת הוועדה שדנה בבקשת גבעת שמואל להעביר את אוניברסיטת בר אילן לשטחה

מקומונט גבעת שמואל במשאל קניות בקניון עופר הגבעה