Site icon מקומונט גבעת שמואל

גבעת שמואל ורמת גן:הקרב על השליטה בבר אילן מתחמם

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני מקדם את העברת אוניברסיטת בר אילן לגבעת שמואל. ועדה של משרד הפנים החליטה להקים וועדת חקירת גבולות שתכריע בהעברת האוניברסיטה  לתחום שיפוטה של גבעת שמואל. ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר בתגובה:”אנו שוקלים לספח את גבעת שמואל לרמת-גן. עדיף שברודני יתעסק בבעיות הפנימיות שלו”.

בסיפור הזה יש המון יוקרה כסף ומאבקי כוח. אוניברסיטת בר אילן ניצבת בין הערים גבעת שמואל ורמת גן כאשר בחלקה היא צמודה לרחוב רמב”ם בגבעת שמואל ובחלקה השני באמצעות גשר צר לשכונת רמת עמידר. מזה שנים קיימת מחלוקת למי שייכת האוניברסיטה המצליחה ועתירת התקציבים אשר משלמת ארנונה יפה לרשות המקומית.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני אשר מקדם מזה תקופה את העברת אוניברסיטת בר אילן למתחם המוניציפאלי שלו ואף שכר את שירותיו של מנכ’ל האנויברסיטה לשעבר, שבתאי לובל לסייע בעניין הצליח לקדם הקמת ועדה שתכריע בעניין. משרד הפנים הודיע  כי הקים ועדה לחקירת גבולות בראשות מנכ”ל המשרד לשעבר גבי מימון, שתבחן בשנים 2017-2018 שינוי גבולות השיפוט בין הערים רמת-גן וגבעת שמואל והעברת  שיוכה של אוניברסיטת בר-אילן מתחומה המוניציפלי של רמת-גן לתחומה של גבעת שמואל.

ראש העיר יוסי ברודני בירך  על הבשורה:” החזון להפוך להיות העיר האוניברסיטאית של מדינת ישראל ממשיך להוביל אותנו ולשם אני מכוון. אני מברך על כך שמתוך  בקשות ופניות רבות  שרובן בסופו של דבר לא רוקמות עור וגידים ולא מגיעות בכלל  להיכלל בוועדת הגבולות , את בקשתה של עיריית  גבעת- שמואל בחרה הוועדה  כן להכליל . אני רואה בחיבורה של אוניברסיטת בר אילן לגבעת שמואל כמנוף לקידום מטרות לאומיות “.

בין השאר הסביר ברודני כי ממהלך זה  תרוויח הן גבעת-שמואל והן  האוניברסיטה עצמה שתהפוך להיות חלק אינטגראלי  ואמיתי מהעיר.

יוסי ברודני. אוניברסטית בר אילן . צילום: באדיבות דוברות עיריית גבעת שמואל

ברודני:” פיסית כל מי שמסתכל רואה שאוניברסיטת בר אילן נמצאת בגבעת שמואל . מי שמסתכל במפה רואה שבר אילן ממש נקרעה מגבעת שמואל. מדובר בעוול היסטורי שהגיע הזמן לתקנו, שכן האוניברסיטה מנותקת לגמרי מרמת גן ששכונת מעבר לכביש 4.

רוב הסטודנטים והמרצים גרים בגבעת שמואל ואם נשאל את הסטודנטים אין לי ספק שרובם בטוחים שהאוניברסיטה היא של גבעת שמואל. החיבור של בר אילן לגבעת שמואל נכון גם לעיר ורצוי גם לאוניברסיטה שכן גבעת שמואל היא עיר משגשגת ומוצבת בצמרת בכל תחום. מהלך זה,  ללא ספק, ייטיב   עם אוניברסיטת בר אילן וימנף אותה לאין שיעור “.

עוד מסביר ברודני כי:”  להיות עיר אוניברסיטאית משמע קפיצת מדרגה גדולה לעיר בכל ההיבטים. כבר כיום קיימים שיתופי פעולה עם האוניברסיטה אבל אני שואף לכך  שבתי הספר בעיר יהיו בתי ספר שליד האוניברסיטה על כל המשמעויות , נפעל להקמת חממות הייטק , מרכז למחוננים,  ועוד ”

ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר מסר בתגובה: ”אנו שוקלים לספח את גבעת שמואל לרמת-גן. עדיף שברודני יתעסק בבעיות הפנימיות שלו”.

אוניברסיטת בר אילן בלב המחלוקת.צילום עמיעד טאוב