Site icon מקומונט גבעת שמואל

הכירו את שגית הורוביץ מגבעת שמואל דוברת הספארי

בראיון למקומונט גב”ש מספרת שגית הורוביץ דוברת הספארי בר”ג על הזדהותה עם ג’ירפות:’‘אוהבת את העיניים החכמות והמראה הרגיש” החלום לטפל בחיות:”אני מקנאה בתפקיד של בעלי”, הבחירה בגבעת שמואל:”ישוב אידיאלי למשפחה דתית חילונית” והדאגה לבנותיה.

הורוביץ בת 43 נשואה ליגאל הווטרינר של הספארי ואם לשלוש בנות (שקד מיקה ורונה) כלב (לוטוס) ו-2 חתולות (סיף וסטיצה).בצבא שירתה כמדריכה לידיעת הארץ בחברה להגנת הטבע והחלה לימודי ארץ ישראל ואומנות יהודית עד שנתקלה בשיטוטיה בקמפוס של אוניברסיטת בר אילן בשלט שמחפשים מדריכים לספארי ר”ג ומגיל 21 היא שם עם הפסקה ללימודי אפריקה לתואר שני באונ’ ת”א הורוביץ החלה כמדריכה ובמהלך השנים התמנתה לתפקיד הדוברת  מאז קיבלה פינה בתכנית של אברי גלעד בערוץ 10, כתבה כתבות בעיתוני טבע וילדים מה שהגשים לה את חלום הילדות לשלב תקשורת עם אהבתה לבעלי חיים.

שגית הורוביץ עם בעלה יגאל וחבר צילום באדיבות: טיבור יגר

למה בחרתם לגור דווקא בגבעת שמואל? אני באתי מבית דתי ובעלי מבית חילוני וחיפשנו מקום שיכול לשלב גם דתי וגם חילוני וגם קרוב לספארי בר”ג. בהתחלה בגב”ש היו 70 אחוז חילוניים ו30 אחוז דתיים, וזה התאים לנו מאוד. ואנחנו מקווים שעוד חילוניים יתווספו ויהיה יותר מאוזן כמו חברה הישראלית. במתכונת הקודמת מבחינת האיזון בין דתיים לחלוניים היה נכון יותר עבורנו.

באיזה מקרים מאתגרים את נתקלת במסגרת עבודתך?
הכי חשוב מהכל שמירת הטבע ובית חולים לחיות בר. בית החולים הוקם בספארי ע”י הספארי ורשות הטבע והגנים,מגיעים אלינו כל שנה אלפי בעלי חיים פצועים שאנחנו מטפלים בהם ומחזירים אותם לטבע. חשוב שאנשים ידעו שחיות בר פצועות צריכות להגיע לטיפול אצלנו ולאחר טיפול ושיקום אנחנו מחזירים אותם לטבע.,אני חושבת שדרך הסיפורים האלה אני מקדמת  את האתגר החשוב שאנשים ירתמו למשימה הזאת וישמרו על הטבע לא יזרקו שקיות שחיות בר יכולות להיחנק מהם ולא יסעו מהר במקומות שיש חיות בר.

מה צפוי בספארי עד לסיום חופשת הקיץ?
עשינו פעילות חדשנית שנקראת ‘ספארי קול’ לא כמו בעבר בחוץ באמפי כשהטמפרטורה עולה אלא באוהל ממוזג ענק שנמצא בדשא מול חצרות הדובים. בתוך האוהל ישנו מופעי ייחודי, שחושף את הפעילות מאחורי הקלעים של הספארי. עשינו סרט עלילתי קצר על הבת של הוטרינר, ילדה שהולכת מאחורי הקלעי ומגלה את הסודות של הספארי כמו למה הקרנפה הולכת עם מסכה? ולמה עושים פדיקור לפילים? ומגלים עוד כל מיני סודות מעניינים על מה שקורה מאחורי הקלעים. לאחר הסרט ישנם גם שירים וריקודים והפעלות לילדים.

איך זה לחיות כזוג דתי חילוני? מה האתגרים העיקריים? את האתגרים מרגישים בעיקר בשנים הראשונות של הנישואים, אנחנו כמעט 19 שנים ביחד הצד החילוני תמיד קצת יותר מתגמש אבל בגדול אנחנו חווים את אותם אתגרים כמו כל זוג רגיל עם ילדים וחיי משפחה.

מה גורם לך לפרפרים בבטן? בתי סיימה תיכון השנה ודחתה את הגיוס כדי לעשות שנת שירות בתנועת ‘כנפיים של קרמבו’, תנועה לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים ויש לי פרפרים בבטן שקשורים בנושא הזה. אני מסתכלת עליה ומתמלאת בהתרגשות בגאווה על העשייה החברתית היוצאת מתוך עומק ליבה ונימי נפשה.

איזה חיה אהובה עלייך במיוחד?
ג’ירפה. מזדהה עם הגובה והעיניים החכמות והמראה הרגיש.

איזה משאלה היית רוצה להגשים? לחיות בשלווה ולא לדאוג לעתיד בנותיי. לדעת שמובטח להן עתיד טוב מבחינה בטחונית וכלכלית ושהבאתי אותם לעולם טוב.

איזה יכולות היית רוצה שיהיו לך?
לדעת לישון טוב

אם היית משנה תפקיד באיזה היית בוחרת? בגדול אני מרגישה ברת מזל. יש לי מקום להביא את הקול של בעלי החיים ושל המטפלים. אני עושה את מה שאני הכי אוהבת לעשות אבל יש לי קצת קינאה בתפקיד של בעלי הייתי שמחה מאוד להחליף אותו ולהיות גם בצד המטפל המסייע החלמת החיות.

איזו דמות היסטורית היית מזמינה לארוחת צהריים? אני מאוד נמשכת לקטע של החלוציות והחזון. מרגיש לי משהו של תמימות ואמיתיות חדור מטרה לכן הייתי בוחרת בבן גוריון.

איך היית רוצה להיזכר?כמו מישהי שהצליחה לגרום לאנשים להתחבר יותר למען בעלי חיים לאהוב אותם ולפעול למענם .

ספארי – שטח פתוח

ספר הגונג’ל– סרט מקסים

פוליטיקה– משהו שאני רוצה לברוח ממנו

ילדים– כל החיים

בית – משפחה, רוגע

מוסיקה – שלמה ארצי

מקומון גבעת שמואל– חדש ומבטיח ותמיד כיף וחשוב לדעת מה קורה מסביבך.

 

שגית הורוביץ ואורלי וילנאי. צילום באדיבות:בני בכר

 

שגית הורוביץ וחברות . צילום באדיבות: טיבור יגר