Site icon מקומונט גבעת שמואל

“אבא אספן כפייתי, שומר בבית גרוטאות וחפצים. מי מפנה דירות עמוסות?”

זה לא חדש, כשמדברים על אגרנות כפייתית מדברים על בעיה בפני עצמה, זו בעיה שמקבלת את “מקום הכבוד” מזה שנים אבל לא מטופלת כמו שצריך לטפל או להתייחס אליה ויש לכך לא מעט סיבות.

אנשים מלגלגים על אגרנים, הם צוחקים על ההתנהלות שלהם ורואים בהם טיפוסים יוצאי דופן וכן, זה פוגע בהם מאוד וגורם להם לאגור יותר ויותר. כאמור, אם תרצו לדעת אודות אדם שסובל מבעיה רגשית כזו או אחרת, אל תעשו לו ביקור פתע בבית אבל אם הוא מאפשר לכם תוכלו בהחלט לדעת מה המצב האמיתי שלו. כמה שיותר חפצים? ככה יותר בעיות והן עמוקות יותר ממה שנדמה לכם.
בכדי להיות יותר מדויקים בסיפור הזה בואו ונדבר על אב אספן שאוסף בצורה כפייתית גרוטאות. אף אחד לא מבין אותו, השכנים מתנכלים לו, כולם חושבים שהוא משוגע והוא בשלו, ממשיך ואוגר… “להנאתו”? זהו שלא! יש כמה דברים שרצוי לדעת על אגרנים וכשיודעים את זה מבינים שזה הרבה יותר עמוק מחפץ שמזיזים מנקודה אחת לאחרת.

אגרנות כפייתית – כניסה לעולם שקשה מאוד לצאת ממנו

אב אגרן זה עניין אחד, אבל תמיד אפשר להצמיד את הטייטל הזה גם לאימא, לסבתא, לאח ואפילו לעמית קרוב מהעבודה שלכם. מישהו ידע? מישהו שמע על כך? הבעיה הזאת אינה נחשבת מצב רגיל וזה בטח לא משעשע, בעיית הOCD עלולה להקשות על חייו של האגרן אבל גם על חייכם שלכם.

היא יכולה לגרום לנתק קשה, לעצב, לבדידות ולא רק מצידו של האגרן אלא גם מצידכם. בגדול? כולם מפסידים כשיש אגירה ברקע. הניהול קשה, התזוזה ממקום למקום, הכול עוצר מלכת וכל מה שהופך חשוב זה החפץ והגרוטאות והכמיהה לאגור מזה וכמה שיותר.
אין חיים חברתיים כי הבושה חזקה מכל, איך אפשר להזמין מישהו שיכיל את זה? שלא ישפוט? בראש של האגרן רץ הסרט הקבוע של הבושה הגדולה ולכן הוא נמנע ממפגשים חברתיים. כאמור, אין משפחה ואחר כך גם נפגעת הבריאות אחרי הכול גוף ונפש מושפעים זה מזו.

צילום: pexels

זה לא רק חפץ – הקשיים והסכנות הטמונות באגירה

זה לא רק אגירת החפצים זו הכמות, היא עלולה להיות עצומה, היא חוסמת מעברים לחדרים או גישה לחדרי אמבטיה, שירותים והכתובת כמו כתובה על הקיר. האדם שחי בדירה מקדיש את עצמו להתמכרות האגירה וכך הוא מוצא את עצמו בסכנת חיים גדולה שלעיתים אף אחד לא יודע אותה. כן, האגרן כמו האב שאוגר אין ספור גרוטאות יודע להסתיר ולהסוות את הדבר המפלצתי הזה היטב, שואלים איך? הוא לבוש נהדר, יוצא ליום עבודה רגיל ואין שום סימן שמשהו אינו כשורה פרט לפרקי כף היד או הרגל והריחות שיכולים להסגיר אותו.

מקור האגירה של הגרוטאות הוא בעיקר מפחי האשפה, אבל גם מהחנויות או מאריזות האוכל הפתוחות שנמצאות בכל פינה בבית. לא מנקים, לא שוטפים ובטח שלא מפנים והתוצאה ידועה מראש- כרוניקה של אגרנות מסכנת חיים!

איך יודעים שאבא שלי אגרן? סימפטומים לאגירה

מעבר לגרוטאות הנערמות בבית, אם אבא שלכם אוגר חפצים שבורים שלא ניתנים לתיקון זה בהחלט עלול להדליק נורה אדומה. גם קנייה של מוצרים רבים ואי שימוש שלהם בפועל עלול לתת לכם את כל אותות האזהרה. בגדול, אם כבר הגעתם לשם, ייתכן מאוד שאבא שלכם לא ירצה להיפרד מהחפצים והוא אפילו יפחד נורא.

יש לו קושי? הוא שומר כמויות גדולות במיוחד? זה כולל גם חשבונות חשמל שאף אחד עדיין לא פתח? בשלב הזה אתם באמת צריכים מישהו שמבין את הדברים לעומקם ולא רק בהיבט של החפץ עצמו.

מעבר לפעולה הפיזית קיימת כאן פעולה אינסטינקטיבית שיש לטפל בה. המוח כמו פועל על אוטומט ולכם אין את היכולת או השליטה על המחשבות של האחר ובטח לא של אבא שלכם. אתם מנסים להיות עדינים, רגישים אבל לא תמיד זה מצליח. אף אחד לא שופט אתכם אבל אם תרצו להימנע ממצבים לא נעימים אולי תתנו את הבמה למישהו שיכול ומבין את זה מקרוב והכי חשוב יכול בהחלט להכיל את המצב ולסייע.

איפה מוצאים מפנה דירות מקצועי שמבין בפינוי דירה של הורה אגרן?

המרכז לפינוי דירה בישראל נותן לכם את המענה המלא, למעשה, המרכז לפינוי דירה בישראל מביא רף חדש באשר להתעסקות עם פינוי דירות מאגרנות כפייתיית  פינוי חפצים מדירה ועד יחס הוגן, חם ואוהב לאדם שצריך את זה! הוא צריך את הביטחון שלכם! אם אתם לא יודעים מאיפה להתחיל והוא ירגיש לידיכם את המבוכה, ספק אם תוכלו לסיים ספק אם בכלל להתחיל משהו.

צילום: המרכז הישראלי לפינוי דירה

בשלב הראשון צוות הפינוי יבקר בדירת האגרן בהסכמה מלאה שלו! תוך כדי שיחה, עדינות והכלה מלאה יוכל מפנה מקצועי לדעת בדיוק מה עומד מולו ומה יידרש. לאחר מכן יגיע שלב הגדרת המשימות של הפינוי הכול בצמידות ושקיפות לאגרן עצמו.

בסופו של דבר המטרה תהיה הסכמתו של האגרן, הוא אולי לא יבין שזה באמת לטובתו אבל כן יצליח לצור אמון ולתת למישהו להוציא ולו לזמן מסוים את החפצים שמאיימים על שלוות חייו.

למען הסר ספק, אגרנים לעיתים חוזרים לאגור, אבל מרגע שהם פוגשים במפנה שהם סומכים עליו ואוהבים אותו זה בהחלט יכול להקל ולשפר את המצב יותר ממה שנדמה לכם.

האגרן יחד עם הצוות יתחבר, יחייך, ירגיש טוב יותר ובסופו של דבר יאפשר את זריקת החפצים מהמקום או לפחות חלקם הגדול וזה בהחלט הישג! למעשה, באמצעות המרכז לפינוי דירה בישראל ילמד אבא שלכם לחיות קצת אחרת, הוא ילמד כיצד להיפרד ולא להיפטר מהחפצים ואת המילים הקשות תחלפנה מילים רכות ומכילות שבסופו של דבר תוביל אותו למקום שתמיד רציתם לראות אותו, שליו, בריא שמח ובעיקר לא מבויש או מאוים על ידי חפצים.

בסיכומו של דבר, כשהאגרן מרגיש שידו על העליונה והוא מעורב וקובע את הכללים גם למפנים יהיה קל יותר לתת את השירות הטוב ביותר וכאן המרכז לפינוי דירות בישראל ומביא מהפיכה בתחום הפינוי בזכות בידול אחד של נקודת מוצא חדשנית! פתאום גם אתם תופתעו ואפילו הוא עצמו, הוא לא ירגיש חרדה ולהיפך גם הוא כמוכם ירגיש הקלה מכך שפינה חפצים שאינם נחוצים ואף מעיקים.

צריכים עזרה? רוצים לעזור לאנשים שיקרים לכם באמת? אבא שלכם אוגר ללא הפסקה וזה לא רק גרוטאות או חפצים שבורים? המרכז לפינוי דירה בישראל מגדיר מחדש כל מה שהכרתם בענייני פינוי דירות בסטנדרטים הגבוהים ביותר. השרות לפינוי דירה מאגירה כפייתית הוא המענה הטוב ביותר בישראל והמקצועי ביותר.

מהיום אתם לא צריכים להתמודד עם הכאב, הפינוי והצער שאתם חשים כלפי הורה או אח שאוגרים ללא הכרה. מהיום יש לכם פינוי שמותאם לצרכים שלכם וניתן לכם על פי דרישה ספציפית והכרה עמוקה בבעיה!

המרכז לפינוי דירה בישראל – צרו קשר עוד היום ותנו פתרון לבעיה בכך שתעבירו את המושכות לידיים הנכונות.