Site icon מקומונט גבעת שמואל

אבטחת רחפנים – העתיד כבר כאן

Drone, Unmanned copter flight, pilot flying drone

אבטחת רחפנים – העתיד כבר כאן

נושא של אבטחת מתקנים זהו נושא מאוד חשוב ומהותי בקרב חברות וארגונים רבים בעיקר כאלו שיש בהם רגישות בנושאים של ביטחון או נושא של חשש מריגול תעשייתי. חלק מדרכי האבטחה של מתקנים שונים כוללים אבטחה וירטואלית על ידי שימוש בתוכנות הגנה למערכות ממוחשבות שונות אך מצד שני יש גם הגנה פיסית של המתחמים על ידי מאבטחים וציוד מיוחד כמו מצלמות, חיישנים ואחד הדברים החדשים שנכנסו בשנים האחרונות זה אבטחה על ידי רחפנים.

מה זה אבטחה על ידי רחפנים 

אבטחת רחפנים נקראת גם drone patrol שזה למעשה מצב בו הרחפן מבצע סיור באזור מסוים ומוודא שהגדר שלמה ואין פרצה ושלמעשה המקום מאובטח כמו שצריך ואין באזור גורם זר כלשהו שלא אמור להיות שם. למעשה מדובר במצב בו במקום מאבטח או מאבטחים המסיירים באזורים השונים הרחפן מצלם באופן קבוע את האזורים בהם הוא מרחף ומעביר את המידע בשידור חי למוקד האבטחה. במידה ובתמונות המשודרות למרכז הבקרה יש דברים אשר נראים חריגים או שיש צורך לוודא מבחינה פיסית מה קורה באזור מסוים הבקר שיושב בחדר האבטחה שולח אנשים לבדוק את האזור המסוים. 

מה היתרונות של אבטחה על ידי רחפנים

לאבטחה על ידי רחפנים יש יתרונות רבים כאשר היתרון העיקרי הוא חסכון בנושא של כוח האדם, שכן אבטחת מתקן רגילה דורשת אנשי בטחון המסיירים באופן קבוע באתרים שונים במתחם, לעיתים מדובר על עבודה באופן יחידני ולעיתים על צוותים, יש צורך לאייש משמרות 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע 365 ימים בשנה מה שאומר הוצאה כספית רבה. היתרון של אבטחה על ידי רחפנים היא שבאמצעות autonomous drone לעיתים שניים ניתן לכסות שטחים רבים ובסופו של דבר יש צורך בכמות מצומצמת של אנשים, שלרוב כוללים את האנשים שיושבים במוקד האבטחה ועוד 1 או 2 אנשי אבטחה אשר נמצאים במתקן ומוקפצים לבדוק אזורים מסוימים במידה ומגיע מידע מסוים מהרחפן שדורש בדיקה נוספת בשטח. אפשר להגיד שרחפן הוא שווה ערך למספר אנשים מה שבסופו של דבר חוסך כל חודש כספים רבים.