Site icon מקומונט גבעת שמואל

אופנידן: בקרוב יחלו עבודות הפיתוח של רשת שבילי האופניים של גוש דן – גם בגבעת שמואל

עיריית גבעת שמואל, משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, יחלו בימים הקרובים בעבודת לביצוע פרויקט “אופנידן” – רשת שבילי אופניים שתעבור בעיר במקטע דרך בר אילן.

פרויקט אופנידן, הוא פרויקט לסלילת רשת שבילי אופניים איכותית שתחבר את כל גוש דן ותאפשר רכיבה בטוחה, נוחה ורציפה. הפרויקט יכלול 8 שבילים הפרוסים על פני 110 ק״מ ועוברים בסמיכות למרכזי התעסוקה בגוש דן, זאת במטרה לספק אלטרנטיבה לכל אלו שעומדים שעות על גבי שעות בכל יום בפקקים.

מקטע דרך בר אילן הוא חלק משביל שדה, שמתחיל בפתח תקווה ומגיע עד אזור התעסוקה ברחוב יגאל אלון בתל–אביב. העבודות על מקטע דרך בר אילן יחלו בחודש אוגוסט וימשכו כ-6 חודשים. בהמשך יחלו עבודות ברח׳ ז׳בוטינסקי שיחברו את מקטע דרך בר אילן לשביל האופניים בז׳בוטינסקי.

שביל אופניים זה מצטרף למספר שבילי אופניים קיימים ובתכנון, במסגרת תכנית עירונית רחבה ורב-שלבית לחיבור כל העיר באמצעות הקמת מערך שבילי אופניים ויצירת קישוריות בין שכונות העיר. תכנית שבילי האופניים תקטין מהותית גם את התלות בהסעות ההורים ואף את תנועת הרכבים בעיר.

שביל אופניים ברמת אילן. צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל

בגבעת שמואל קיימים כיום שמונה מקטעים של שבילי אופניים באורך כולל של כ- 2.5 קילומטר לאורך רחובות – זבוטינסקי, כביש 471, מקס ואנה ווב, שביל עוקף בית ספר נריה, שביל הזיתים-עוזי חיטמן, ספורטק, רמב”ם וליפקין שחק.

לדברי ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברדוני, פרויקט זה הוא נדבך נוסף בשמירה על איכות החיים והסביבה בעיר “הכולל בין היתר, יצירת קישוריות בכל העיר לתחבורה בת קיימא – הליכה ורכיבה על אופניים”.

“שאיפתנו ולכך אנו פועלים, שכל תלמיד יוכל לצאת מהבית ולרכב באופניים לבית הספר, לחוגים, לפעילות הפנאי, לחברים והכל בנוחות, בנגישות ובבטחה” סיכם ראש העיר.

על פי הפרסומים בשטח, העבודות להקמה וחיבור רשת שבילי האופניים יבוצעו בימים א-ה׳ בשעות 7:00-19:00 (במקרה של עבודות לילה תצא הודעה נפרדת מראש) ובמהלך תקופת העבודות יחסם שביל האופניים הקיים, אך מעבר הולכי הרגל בדרך בר אילן ישמר פתוח.