Site icon מקומונט גבעת שמואל

אושרה התכנית להרחקת קו המתח העליון לצפון העיר

אחרי שנים של מאבק, הוועדה המחוזית לתכנון ובניה המרכז, בישיבתה מיום 28/7/08, אישרה להפקדה (בניגוד לפעמים קודמות) תכנית שהגישה עיריית גבעת שמואל, המפרטת את התוואי להרחקתו של קו המתח העליון, לצפון העיר – בגבול פתח תקווה – גבעת שמואל. התכנית אושרה להפקדה כפי שהוגשה ע"י העירייה.

ראש העיר תבע בדיון להרחיק ולסלק לאלתר את קו המתח העליון מגבעת שמואל: "יש להרחיק את קו המתח לאלתר. על כל אחת ואחד מכם חברי הוועדה רובצת האחריות לבריאותם, שלומם, בטיחותם ובטחונם של מאות משפחות הגרות בסמיכות רבה לקו המתח העליון, אשר מהווה מפגע חמור לתושבים אלה. מדובר בקו מתח עליון שאינו מספק אפילו וואט 1 לגבעת שמואל ותושביה… גבעת שמואל הפכה לעיר ואם במדינת ישראל והגיעה העת לסילוקו של המטרד הזה, ו/או להרחקתו עפ"י התכנית המוגשת בפני הוועדה תכנית 1/3166".

ראש העיר הזכיר שעיריית גבעת שמואל הגישה במקביל תביעה לבית המשפט לסילוקו ו/או הרחקתו של קו המתח ממיקומו והמשך דיון נקבע לינואר 2009.

כזכור, העירייה יזמה את תכנית 1/3166 להעתקת הקו ולסילוקו. התוואי המוצע מבוסס על תוואי שאושר ע"י הוועדה בתכנית קודמת 2/3074 ואשר מצויה כיום בדיונים במועצה הארצית.

ראש העיר דרש שחברת החשמל תממן את העברת הקו על חשבונה והוסיף שאין שום הצדקה לחייב את תושבי גבעת שמואל בעלויות: "לא יתכן שתושבי גבעת שמואל יממנו את ההוצאות להעתקת הקו, שכן חברת החשמל הינה חברת עסקית לכל דבר ועניין ועובדיה מקבלים חשמל חינם אין כסף, מה עוד שקיימת חוות דעת משפטית, וכן הוראת משרד הפנים האוסרת על העירייה להשתתף ולו באגורה אחת לסילוק הקו. אשר על כן, על חברת החשמל לשאת בכל ההוצאות הכרוכות בעלות העתקת הקו".

עורכי הדין של חברת חשמל ומשרד התשתיות שייצגו אותם בדיון, ציינו שחברת החשמל ומשרד התשתיות מוכנים להעביר את הקו למקום המוצע ע"י העירייה, כקו עילי בלבד.

כאמור, דיון בסוגיה זו תלוי ועומד עפ"י תביעת העירייה בבית המשפט, והמשכו ידון בינואר 2009. מטעם העירייה נוכחו בדיון הוועדה:מהנדסת העיר, היועצת המשפטית והמתכנן צבי לישר.