Site icon מקומונט גבעת שמואל

אושרה יציאה צפונית חדשה לעיר שתתחבר לצומת גהה ולכביש 4

הכביש החדש ייסלל כהמשכו של רחוב ירושלים ועתיד לאפשר יציאה מהעיר לרחוב ז׳בוטינסקי בפ”ת, ממנו ניתן יהיה להשתלב אל כביש 4 לכיוון צפון או דרום • ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני: “היציאה החדשה, תאפשר הקלה משמעותית על שתי היציאות הקיימות ותיצור איזון בעומסי התנועה בשעות השיא”

לאחר שנים רבות של עבודה מאומצת מול משרד התחבורה, חברת נתיבי ישראל קיבלה את בקשתה של עיריית גבעת שמואל, ואישרה את עבודות סלילת הכביש החדש בצפון העיר, אשר ישמש גם כיציאה נוספת מגבעת שמואל אל צירי התחבורה הראשיים, ביניהם כביש 4. הכביש החדש מצוי כיום בהליכי תכנון, שעל פי ההערכות יסתיימו בשנה הבאה.

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ראש העיר יוסי ברודני

בכך, מקבלת גבעת שמואל יציאה נוספת חדשה לעיר, המתווספת לאלו הקיימות, מתוך הבנה שעיר שעתידה לגדול ולתת מענה לכ-60 אלף תושבים, צריכה לתת מענה מרחבי לעומס התחבורתי הצפוי. היציאה החדשה, תאפשר הקלה משמעותית על שתי היציאות הקיימות, ועתידה לייצר איזון בעומסי התנועה בשעות השיא.

הכביש החדש ייסלל כהמשכו של רחוב ירושלים, ועתיד לאפשר יציאה מהעיר תוך השתלבות ברמפת הירידה מכביש 4 לרחוב ז׳בוטינסקי, שממנו ניתן יהיה להשתלב בכביש 4 לכיוון צפון או דרום.

ברודני בשטח המיועד ליצאה החדשה מהעיר, הבוקר. צילום: דוברות העירייה

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני התייחס למצב התחבורה הנוכחי בעיר ומסר: “אני מודע היטב לקשיי התחבורה הקיימים בעיר ומאז כניסתי לתפקיד, פעלתי מול משרדי הממשלה השונים, במטרה ליעל את התחבורה הציבורית ולשפר את הכניסות והיציאות מהעיר. אני שמח על אישור עבודות סלילת הכביש החדש בצפון העיר, שיחד עם עבודות הרכבת הקלה בעיר יקלו משמעותית על התחבורה לערים השכנות. בנוסף, הגשנו בימים אלה בקשות לתוספת של קווי אוטובוסים נוספים בעיר ליעדים מבוקשים ואסטרטגיים וכמובן המטרו הצפוי להיבנות בעיר.  כל אלו ועוד, הם חלק מחזון תחבורתי מפורט ומחושב של עיריית גבעת שמואל, המקודם בעשור האחרון. עם זאת, חשוב להבהיר כי מדינת ישראל כולה, חווה קשיי תחבורה עצומים בעקבות העבודות על הרכבת, ריבוי מכוניות, בניה ענפה ועוד, שכן מדובר בתהליכים מורכבים שאינם תלויים רק בתכנון הערים עצמן”.