Site icon מקומונט גבעת שמואל

אושר תקציב עיריית גבעת שמואל ל-2022 בגובה 191 מיליון ש”ח

עיריית גבעת שמואל אישרה אמש את הצעת התקציב העירוני לשנת 2022 בקולותיהם של 11 תומכים, 2 מתנגדים ו-2 נמנעים. בכך יעמוד התקציב על כ-191 מיליון ש”ח והוא מבטא עליה מתונה של כ-3% בתקציב השנתי לעומת 2021

מועצת העיר גבעת שמואל אישרה ברוב קולות את תקציב העירייה לשנת 2022 בסך של כ-191 מיליון ₪. לדברי גורמים בעירייה, “התקציב מבטא את המשך התפתחות הבנייה והתחדשות העירונית, המתקיימת ברחבי העיר גבעת שמואל בימים אלו, את מדיניות העירייה להרחבת השירותים לתושב ואת ההשקעה האדירה בחינוך וברווחה, תוך שמירה על איזון תקציבי”.

ראש העיר יוסי ברודני אמר לפני ההצבעה על התקציב כי תקציב העירייה, מגלם בתוכו את המשך פיתוחה ושדרוגה של גבעת שמואל כעיר מרכז לחינוך ולמצוינות, הנהנית מצמיחה, מהתחדשות ומשגשוג כלכלי וחברתי. “וכמו בשנים קודמות, גם השנה הגשנו בקשה למשרד הפנים לא רק שלא לעלות את הארנונה למגורים בעיר אלא אף להפחיתה למען התושבים.”

ואכן, בשבוע הקרוב צפוי משרד הפנים לפרסם את החלטתו לגבי בקשותיהן של עיריית גבעת שמואל וערים נוספות שלא לעדכן באופן אוטומטי את תעריפי הארנונה כפי שאכן ביקשה עיריית גבעת שמואל גם בשנה שעברה, ואף להפחית את התעריף, לראשונה מזה למעלה מעשור, בשיעור של 1%. כאן המקום לציין כי שיעור גביית הארנונה בתקציב 2022 של גבעת שמואל עומד על כ-80.5 מיליון ש”ח, כך שאם תאושר הבקשה במלואה, מדובר בהפחתה של כ-2 מיליון ש”ח מההכנסות החזויות של העיר.

ישיבת מועצת העיר לאישור התקציב, אמש. צילום: דוברות העירייה

מבט על סעיפי התקציב שהוכן על ידי ועדת הכספים בראשותו של משה מרר ושאושרו אמש מעלה כי הדגש המרכזי בתקציב העירייה ניתן כבכל שנה, לתחום החינוך העומד השנה על 70 מיליון ₪ ומהווה כ-43% מתקציב העירייה. תקציב החינוך גדול השנה ב- 5% ביחס לשנה אשתקד והוא מבטא את החשיבות הרבה שרואים ראש העיר והנהלת העירייה, בקידום החינוך והעמדתו בראש סדרי העדיפויות, כעיר מרכז לחינוך ולמצוינות. גם תקציב שפ”ע גדל השנה ועומד על 25 מיליון ₪ ואיתו גם תקציב תנועות ומועדוני הנוער שגדל ל-12 מיליון ₪, תקציב פיתוח תשתיות תחבורה העומד השנה על 8 מיליון ₪ ותקציב פיתוח פארקים וריאות ירוקות בהשקעה מצטברת של 30 מיליון ₪.

כאמור, תקציב עיריית גבעת שמואל לשנת 2022 עבר ברוב של 11 חברי הקואליציה ותחת התנגדותם של חברי האופוזיציה גל לנצ’נר ומשה קייקוב. רונית לב וחבר סיעתה צחי סטולוביץ’, שבאופן רשמי אינם חברים בקואליציה של ברודני אך מעולם לא הצביעו נגד אף אחת מהחלטותיה ואף תמכו באופן פעיל ברובן נעדרו מהישיבה אמש ולא לקחו חלק בתכנון התקציב העירוני – המהווה למעשה את ליבת הפעילות של חברי המועצה.

חבר המועצה גל לנצ’נר שהתנגד לתקציב זעם בעיקר על “בזבוז כספי ציבור לטובת ג’ובים ותפקידים פוליטיים שאינם הכרחיים” והצביע בעיקר על ההחלטה להמשיך ולממן משרת סגן ראש עיר בשכר לחברי המועצה יעקב ויליאן ומשה מרר (ברוטציה) בתקציב שנתי של כ-400,000 ש”ח, וזאת על חשבון פעילויות ציבוריות חשובות יותר ותוך הפרה של הבטחת בחירות של ראש העיר ברודני לפיה בגבעת שמואל הקטנה אין צורך בסגן ראש עיר בשכר ולכן לא ימנה כאלו, כך לדבריו.

גל לנצ’נר. “החלטת ראש העיר ברודני למנות סגני ראש עיר בשכר – הפרה של הבטחת בחירות וביזבוז כספי ציבור משמעותי”.

עוד קבל לנצ’נר על הכספים הקואליציוניים שמחולקים לחברי המועצה “לפי הרעש שהם עושים ברשתות החברתיות” ועל עליית תקציב הפרסום העירוני, שנתיים לפני הבחירות המקומיות, כשלדבריו יש קשר בין הדברים.

“גבעת שמואל היא לא עיר עם תקציב מילארדים עצום. עבור תושבי גבעת שמואל ועבור התקציב העירוני כל 100 אלף ש”ח זה משמעותי ובא על חשבון צרכים אחרים,” אומר חבר המועצה לנצ’נר למקומונט גבעת שמואל. ומוסיף כי “אם בעבר, כשראש העיר נכנס לתפקידו, הארנונה הריווחית מעסקים, היוותה 30% מתקציב העירייה, הרי שהיום הארנונה שמשלמים התושבים עצמם עלתה ל-75% ואנחנו ממשיכים לראות שנבנים פה עוד ועוד בניינים ולא מספיק אזורי תעסוקה, מסחר ומשרדים. ככה זה כשראש העיר רואה ורוצה את טובת הקבלנים ובעלי הקרקעות ולא את טובת התושבים שגרים בעיר”

שרת הפנים איילת שקד הכריזה על גבעת שמואל כ’רשות איתנה’

ואילו חבר המועצה משה קייקוב פרסם כי הוא התנגד לתקציב בין היתר בשל העליה של כ-50% בתקציב אירועי יום העצמאות (מ-800,000 ל-1.2 מיליון ש”ח; א”ט) ותקציב אירועי יום הזיכרון (עלייה מ-400,000 ש”ח ל-700,000; א”ט). עוד הציע קייקוב לבטל לגמרי את המועצה הדתית בעיר, להימנע מניהול מנגנון כפול ועצמאי ולהעביר את פעילות שירותי הדת בגבעת שמואל, המתוקצבים היום ב-1,868,000 ומועברים ישירות למועצה הדתית, לאחריותו של אגף שירותי דת בתוך העירייה, שיהיה כפוף למנגנון העירוני על כל המשתמע מכך – כפי שאף נעשה בערים אחרות, דוגמת מודיעין-מכבים-רעות.

לפרק את המועצה הדתית ולהפוך אותה לאגף שירותי דת בעירייה. משרדי המועצה הדתית בגבעת שמואל. צילום: מקומונט גבעת שמואל

לאחר העבר התקציב נמסר מטעם עיריית גבעת שמואל: “גבעת שמואל, נחשבת לאחת מהערים לאחת מהערים המצליחות והמובילות בישראל, והיא נהנית בשנים האחרונות מצמיחה, התחדשות ושגשוג כלכלי וחברתי. לא בכדי משפחות רבות מבקשות לקבוע את עתידן בעיר, וזאת בעיקר בשל איכות החיים הגבוהה לה זוכים תושביה, לצד רמת החינוך מצוינת לה זוכים תלמידי העיר הניצבים בקביעות, בצמרת הזכאות לבגרות ולגיוס לצה”ל.”

ראש העיר יוסי ברודני מסר: ״כבכל שנה, הצלחנו להעמיד תקציב מאוזן, הנותן דגש ותוספות משמעותיות לתקציבי החינוך, לשיפר השרות לתושב, לטיפוח ושדרוג חזות פני העיר, לסטודנטים תושבי העיר, לצעירים ונוער, לבני הגיל השלישי ולשירותים נוספים לרווחתם של כל תושבי העיר. כפי שעשינו בשנים קודמות, גם השנה הגשנו בקשה למשרד הפנים לא רק שלא לעלות את הארנונה למגורים בעיר אלא אף להפחיתה למען התושבים. תקציב העירייה, מגלם בתוכו את המשך פיתוחה ושדרוגה של גבעת שמואל כעיר מרכז לחינוך ולמצוינות, הנהנית מצמיחה, מהתחדשות ומשגשוג כלכלי וחברתי. ברוח זו, נמשיך לפעול על מנת לשמור על האיתנות הכלכלית של העיר לצד שיפור השירות לתושבים. ברצוני להודות לצוות המקצועי שעמל על הכנת התקציב במסירות ובמקצועיות רבה – לגזבר העירייה צחי פרץ, למנכ”ל העירייה גבי חדד, למנהלי האגפים, לסגניי ולחברי מועצת העיר”.