Site icon מקומונט גבעת שמואל

אז איך אתם מתכננים את הבית הפרטי שלכם?

אחד היתרונות הבולטים יותר בבית פרטי הוא היכולת שלכם לקבוע כיצד הוא ייראה. בין אם אתם מייעדים אותו למגורים, ובין אם אתם מעוניינים להפעיל צימר למען רווחתם של אורחים מזדמנים ולמען הכנסה מהצד, כדאי לחשוב על תכנון נכון של הבית. כשמדובר בבית שלכם, המילה האחרונה היא שלכם, ללא ספק. אך תכנון בתים פרטיים דורש חשיבה ממוקדת, ולכן יש צורך לבחון מראש כמה עניינים.

6 דברים שכדאי לבחון כאשר מתכננים את הבית

תכנון בתים פרטיים כולל שרטוטים, תוכניות, שרבוטים והדמיות. אבל לפני הכול, חשוב לבוא עם רעיון מוכן מראש. אלה כמה היבטים שכדאי להתייחס אליהם, כאשר באים לתכנון בית:

  1. מספר המפלסים בבית – כמה חדרים אתם רוצים בביתכם? ארבע-חמישה? או אולי קצת יותר? ייתכן שיספיק לכם מפלס אחד, ואולי תצטרכו לחלק את הבית לשניים או אפילו שלושה מפלסים.
  2. מיקום החצר האחורית שלכם – החצר האחורית היא עולם ומלואו בבית פרטי. שם מבלים בני המשפחה את מרבית זמנם: הילדים מבלים במשחק מהנה, המבוגרים מארחים את חבריהם או מתרווחים על כיסא נוח בשבת בבוקר עם כוס קפה וקוראים את הספר האהוב עליהם. לפיכך, מומלץ לקבוע מיקום נעים ונוח לחצר האחורית שלכם – כך שהחצר תפנה לים או לחורשה ירוקה.

    בית פרטי. צילום:Pixabay

  3. מה תרצו למקם בחצר האחורית שלכם – מחסן, מלונה של כלב, בריכה ענקית או מתקני כושר הם רק חלק מהדברים שאפשר למקם בחצר האחורית. לפיכך, כדאי לתכנן את שטח החצר מראש, כדי שיהיה לכם מקום להכול.
  4. מיקום חדרי הבית – האם תרצו יותר שמש בבוקר בסלון או בחדרי השינה שלכם? או שאולי אתם בכלל רוצים יותר אור לקראת הצהריים? לפי זה ניתן לקבוע לאיזה כיוון יפנו החדרים שלכם.
  5. יחידת הורים בתכנון – כדאי לשקול למקם יחידת הורים בבית הפרטי שלכם. בהמשך ניתן יהיה לפנות אותה לטובת הילדים או להשכיר אותה לאחרים.
  6. עליית גג או מרתף – על מנת שיהיה לכם מקום לאחסן את כל החפצים שלכם, מומלץ לשקול לבנות קומת מרתף או עליית גג. כך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שיהיה לכם היכן להניח את מיטות הילדים כשיגדלו, או את כל הספרים שפשוט אין לכם לב לזרוק.

מתכננים את הבית בעזרת אדריכל מקצועי

תכנון בתים פרטיים דורש ידע ומיומנות. לפיכך, כדי לתכנן נכון את הבית שלכם, חשוב לפנות לאדריכל רשוי המכיר את רזי העבודה. תוכלו להיפגש עם האדריכל, לשטוח בפניו את התכנונים שלכם ולקבל תכנית שתערב בעלי מקצוע אחרים כמו קבלני שיפוץ ומהנדסים. מעבר לכך, מומלץ לבחור אדריכל שיש לו ניסיון רב בתחום. נוסף על כך, אחד הדברים הראשונים שכדאי לעשות הוא לבחון את תיק העבודות של האדריכל. כך תוכלו לראות אם הסגנון שלו מתאים למה שאתם מדמיינים בעיני רוחכם.