Site icon מקומונט גבעת שמואל

אז מה היה לנו?! סיכום ארועי יום הזיכרון ויום העצמאות בגבעת שמואל בצל הקורונה

טקסי יום הזכרון וארועי יום העצמאות ברחבי הארץ, התקיימו השנה באופן מצומצם וכמעט ללא קהל, בשל מגבלות נגיף הקורונה. בגבעת שמואל, על אף משבר הקורונה, לא וויתרו על קיום טקסי הזיכרון לנופלים, כמו גם על מופע זיקוקים מרהיב ושיירת עצמאות שמחה במיוחד.

מגבלות הקורונה והנחיות שמירת המרחק והבידוד חייבו את מדינת ישראל לציין את ימי הזיכרון והעצמאות השבוע באופן מיוחד ושונה מבכל שנה, אך למרות הכל, בעיריית גבעת שמואל לא ויתרו על זכרון הנופלים ועל חיבוק המשפחות השכולות, וביום הזכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, קיימו טקסים וארועים שונים – בהתאם להנחיות משרד הבריאות כמובן.

עם כניסתו של יום הזיכרון, בני הנוער הנפלאים של גבעת שמואל, עמדו במשמרות כבוד ליד בתיהם של המשפחות השכולות בעיר ובגל־עד הזכרון בשדרת הגיבורים, לזכרם של הנופלים בני העיר, בנוסף ראש העיר יוסי ברודני, יחד עם יו”ר עמותת “תקוות עולם” תושב העיר, שמוליק מאירוביץ, יזמו טקס מאולתר מתחת לביתם של משפחות השכול בעיר, על מנת לאפשר להם לומר קדיש במניין על יקירהם ביום זה. במסגרת הטקס התכנסו מתחת לבתיהם של משפחות שכולות בנות העיר מניין מתנדבים לאמירת יזכור ע”י מפקד היקל”ר בעיר סא”ל (במיל) רוני ברהום, יחד עם נציגי ציבור ובהם סגר”ע אל”מ (מיל.) יעקב ויליאן, נציג מד”א גב”ש, גלעד טואסי והחזן תושב העיר, יאיר פסקר שאף נשא תפילת אל מלא רחמים לזכרם של החללים.

משמרת זיכרון של בני הנוער. צילום: דוברות
טקס יום הזיכרון עם המשפחות השכולות. צילום: שמוליק מאירוביץ
ראש העיר ברודני ומאירוביץ מתחת לבית הוריו של החייל אביתר יוספי ז”ל. צילום: דוברות

מאירוביץ, שנכח בכל הטקסים סיפר על המפגש עם המשפחות ביום הקדום ואמר כי “זהו מאמץ קטן עבורנו, אבל למשפחות שפגשנו היום, הציון הזה, החיבוק מרחוק, נתן המון והראה להם שגם במגבלות הקורונה ואיסור העלייה לקבר יקיריהם – הם לא לבד, עם ישראל כולו, וכמובן שתושבי גבעת שמואל – איתם.” לאחר הטקסים המשפחתיים, המשיכו נציגי העירייה לטקס יום הזיכרון המרכזי שהתקיים בשדרת הגיבורים בעיר והועבר בשידור Live בפייסבוק העירוני – “עיריית גבעת שמואל”.

ובמעבר חד, מיום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, לחגיגות יום העצמאות ה-72 של מדינתנו – צלילי המוסיקה והשמחה נשמעו מכל מרפסת ברחבי העיר גבעת שמואל, שלבשה חג ביום העצמאות.

צילום: אריאל אונגר
שיירת כוחות הביטחון, החילוץ והרפואה. צילום: אריאל אונגר

זה החל בתפילה חגיגית וירטואלית ללא קהל, שהקיימה בבית הכנסת המרכזי “זכור לאברהם” בעיר עם החזן הצבאי, שי אברמסון ולקהקתו של נתנאל קופרמן והועבר בשידור Live בפייסבוק העירוני, דרך משאיות המוסיקה וכלה במופע זיקוקים מרהיב מעל שמי העיר לתפארת מדינת ישראל.

למרות השיח הציבורי, שהתנהל ברחבי הארץ סביב נושא הזיקוקים, בגבעת שמואל, ראש העיר יוסי ברודני, החליט לשמח את תושביו ולא לוותר על מופע זיקוקים מרהיב, שכיסה את שמי העיר, וכמובן ממשאיות המוזיקה המפורסמות , שהסתובבו ברחבי העיר והגיעו לכל סמטת רחוב, כדי לעשות שמח לתושבים ולהכניס קצת שמחה בלבבות של כל אחת ואחד מהם בימים מורכבים ולא פשוטים אלו.

מטס חיל האוויר מעל גבעת שמואל. צילום: דו”צ
צילום: אריאל אונגר

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני: “אנו בעיריית גבעת שמואל מאמינים כי בעת הזאת – ודווקא בעת הזאת, מחובתנו לעשות כל שביכולתנו, על מנת לשמח את תושבינו היקרים. זה החל בחלוקות המזון בחודש האחרון לבני הגיל השלישי וניצולי השואה, דרך משאיות המוזיקה ברחבי העיר וכעת אירועי יום העצמאות שכללו מספר אירועים מצומצם ללא קהל, בתופסת משאיות מוסיקה שהסתובבו ברחבי העיר ומופע זיקוקים מעל שמי העיר בארבע מוקדים שונים”

כידוע, זיקוקים הפכו לסמל של גאווה לאומית ומקומית ביום העצמאות, המסייעים להעלאת המורל הלאומי ביום זה.  “אם נכפה עלינו לבטל לראשונה את החג הלאומי שלנו בשל נגיף הקורונה, אז החלטתי לפחות להשאיר את השריד המרכזי לחגיגות העצמאות שהוא זיקוקים, שעלותם מסתכמת השנה בתקציב נמוך במיוחד, והמורל והשמחה שהם מעניקים לתושבים, היא כה רבה. ברוח זו, נמשיך לפעול למענם של התושבים גם בהמשך” סיכם ברודני.

ארבע מוקדים לזיקוקי דינור – שאף אחד לא יפספס. צילום: מעיין אביטבול
מופע מרהיב של זיקוקים. צילום: עיריית גבעת שמואל

ולסיום, יוזמה ייחודית של דוברות העירייה לכבוד חג העצמאות – קמפיין “תושבי גבעת שמואל מרימים את דגל הלאום לראש התורן”
במסגרת הקמפיין אותו יזם דובר העירייה אבריאל בן דור, תושבים רבים צלמו את עצמם ואת בני משפחותיהם עם דגל ישראל, מהם הכין דובר העירייה, קליף שהופץ לתושבים ביום העצמאות.