Site icon מקומונט גבעת שמואל

אחזקת בניין משותף בן יותר משלושים שנה

רוב הישראלים גרים בבנייני מגורים משותפים, ובבנייה המודרנית הקבלנים בעיקר בונים מבני מגורים גבוהים עם מעליות ותשתיות מתקדמות. כדי לדאוג לתחזוקה שוטפת של הבניין המשותף הדיירים חייבים לשלם על פי החוק תשלומים לוועד הבית, אך כיום נהוג להעביר את אחזקת הבניין המשותף לחברות ניהול ואחזקת מבנים.

על פי החוק הקיים, כל בעלי הדירות בבניין המשותף חייבים לשלם לוועד הבית בהתאם ליחס שבין שטח הרצפה בדירה לשטח של כל הרצפות בבניין. חשוב לזכור כי אחזקת בניין משותף בן יותר משלושים שנה נחשבת למורכבת יותר בגלל התשתיות הישנות, וחברת הניהול והאחזקה חייבת לעסוק בכל ההיבטים הנדרשים לאחזקת הבניין והתשתיות כדי להבטיח איכות חיים גבוהה לדיירים ומינימום תקלות ובעיות.

אחזקת בניין מגורים ישן אך לא ישן מידי

בעבר הלא רחוק התיק המסורתי של ניהול ועד הבית היה אצל הדיירים והם התחלפו אחת לשנה בתפקיד, וכל בעלי הדירות שילמו לוועד הבית את התעריף שנקבע לאחזקת הבניין. בשנים האחרונות הפך ניהול ועד הבית לכאב ראש משמעותי, במיוחד בבנייני המגורים הגבוהים בהם יש יחידות דיור רבות (דירות חדשות למכירה בגבעת שמואל). חשוב לזכור כי ניהול אחזקת הבניין המשותף הישן דורש התעסקות ממושכת, מעל 20 שעות בשבוע, ולרוב האנשים אין את הזמן, הידע והחשק לעסוק בניהול ואחזקת הבית המשותף לכן חברות האחזקה פורחות ומשגשגות.

אחזקת בניין מגורים משותף בן יותר משלושים שנה אינה דבר של מה בכך מאחר והתשתיות מתיישנות ומגיע השלב שלא ניתן לתקן טלאי על טלאי ויש להיערך לקראת אחזקה יסודית ויקרה, למשל החלפת צנרת הביוב הראשית בבניין הישן, אחזקה מקצועית ומקיפה של המעלית הישנה בבניין וכו’.

מה כלול באחזקת בניין משותף?

חברה מקצועית לניהול ואחזקת בנייני מגורים מציעה מעטפת שירותים רחבה לדיירים, החברה מחליפה את ועד הבית המסורתי ונציגיה נמצאים בקשר רצוף עם אחראי מטעם הדיירים. חברת ניהול ואחזקת מבנים עוסקת בין היתר בשירותים הבאים:

מקצועיות באחזקת בניין משותף ישן

רק חברה מקצועית ואמינה לאחזקת מבנים מסוגלת להציע שירות מיטבי לדיירים המתגוררים בבית משותף בן למעלה מ-30 שנה. ככל שהבניין ישן יותר כל יש יותר תקלות המחייבות טיפול מהיר, ויש לבצע בדיקות יסודיות כדי להקדים תרופה למכה ולהימנע מהוצאה גבוהה יותר בעתיד.

גם אחזקת מעליות בבניין משותף שגילו מעל 30 שנה נחשבת למשימה מורכבת בגלל עייפות החומרים, הבלאי הגבוה של רכיבים שונים במעלית והשימוש הרב והיומיומי במתקן. בעברת חברה מקצועית דואגים לתחזוקה שוטפת של המעלית הישנה, ובהתאם לצורך החברה יכולה לשפץ את המעלית ולחדש את תא הנוסעים.