Site icon מקומונט גבעת שמואל

אחריי לסיירת, הורים!

כשאתם כבר הולכים לישון והילדים שלכם בדיוק יוצאים מהבית אל הלא ידוע, יש מי שכבר מחכה להם באזורי הבילוי ובמקומות המפגש ודואג שגם הלילה, הם יחזרו הביתה בשלום. תכירו את פעילות “סיירת ההורים של גבעת שמואל”

עם בוא הקיץ ויציאתם של תלמידי העיר לימי החופשה הארוכים, בני הנוער והצעירים בגבעת שמואל יוצאים לבלות וליהנות בפארקים ובמרחבים הציבוריים בעיר ומחוץ להם עד השעות הקטנות של הלילה ובמקרים רבים, ללא שום ליווי והדרכה על המותר והאסור.

אל תוך הוואקום הזה החליטו להיכנס עשרות תושבים, רובם המוחלט הורים בעצמם לבני נוער, שהקימו את “סיירת הורים גבעת שמואל”. מדובר בקבוצות הורים שיוצאים מדי ערב אל נקודות המפגש המרכזיות בעיר, בפארקים, בגינות המשחקים וברחובות, בעיקר על מנת להיות  נוכחים עבור אותם צעירים וצעירות.

“סיירת ההורים העירונית הוקמה כדי לחזק את תחושת הביטחון עבור בני הנוער ולהעניק להם בעת הצורך, מענה מניעתי לבעיות לפני שהן צצות. אנו נשמח על הצטרפותם של הורים נוספים, המעוניינים לקחת חלק בפעילות מבורכת וחשובה זו עבור בטחון ילדינו” מסבירה שלומית מרסיאנו מנהלת הרשות העירונית לביטחון קהילתי בגבעת שמואל .

“הכוונה היא ליצור קרבה לבני הנוער מתוך דאגה להם ומתוך הרצון שלנו להיות שם עבורם בכל מקום, כדי שלא נצטרך להגיע למקומות קיצוניים של צורך בטיפול בבעיות אחרי שהן כבר מתרחשות”, מסבירה מרסיאנו ומוסיפה “מטרת סיירת הורים גבעת שמואל היא ליצור דיאלוג של מבוגר משמעותי מכיל ואכפתי עם בני הנוער כגורם משפיע, להיות עבורם אוזן קשבת ולפתח תשאול מקדם שיח. בנוסף, אנחנו רוצים ליצור יותר מעורבות הורית – כזו הנובעת מאחריות ודאגה ומהצורך להיות נוכח וליצור קשר פתוח עם הילדים,  המבוסס על  אמון ולא על חשדנות והסתרה”.

סיירת הורים גבעת שמואל. צילום: דוברות

מרסיאנו מספרת עוד כי היא רואה כמטרה גם את חיזוקם האישי של מתנדבי הסיירת כסוכני שינוי להגברת המעורבות בקרב קהילת ההורים – “מפגש אישי זה, בפארקים ובשאר מקומות הבילוי בהן יש צורך לשים דגש מתוך הכרות עם השטח, מעניק הכרות קרובה עם הצרכים ודרכי הבילוי של הנוער. ניתן אז להכיר את הנוער לשמוע אותו ולהבחין בצרכים חדשים שנרקמים אצלו ואז גם הגישה אל בני הנוער תהיה בגובה העיניים, חיובית ומעצימה”.

ולבסוף מדגישה מרסיאנו כי “מטרת העל של הסיירת היא מניעה וצמצום של התנהגות סיכונית על ידי ערנות ונוכחות חיובית בעיר. אם זה שימוש באלכוהול או חומרים אסורים אחרים, התנהגות אלימה או ונדליזם ושאר התנהגויות שליליות שעלולות להופיע אצל בני הנוער ופוגעות באיכות החיים שלהם – ושל הסביבה”

ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני התייחס אף הוא לפעילות הסיירת ואמר: “גבעת שמואל היא עיר מרכז לחינוך ולמצוינות וככזו, חרטנו על דגלנו את הדאגה והמחויבות לכל ילד וילדה בעיר במסגרות הפורמליות והבלתי פורמאליות, בתוך בתי הספר ומחוץ להם.  אני רואה בליווי והדאגה לבני הנוער גם במהלך שעות הפנאי שלהם, מחויבות עירונית לא פחות משזו מחויבות אישית של הוריהם. בהזדמנות זו אני רוצה לברך את כלל תלמידי גבעת שמואל עם צאתם לחופשת הקיץ המתקרבת ולאחל להם קיץ בטוח ומהנה”.