Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך אבקת חלבון תורמת לגוף

ניתן לומר כי אבקת חלבון המגיעה כאבקה, ללא ספק המילה האחרונה בקרבם של חובבי הכושר ומעצבי הגוף. למעשה מדברים עליה לעיתים במכוני הכושר ובפורומים עבור פיתוח גוף ברחבי האינטרנט. נוסף על כך, עד לפני מספר שנים טובות, ביצעו שימוש באבקה זו בעיקר שרירנים מקצוענים אשר נקראים “Body Builders”. למרות זאת, בימינו אבקה זו הינה פופולרית מאוד גם בקרבם של חובבי כושר אשר אינם חולמים להגיע לתחרות פיתוח גוף אך מאוד רוצים לפתח את גופם למען ההרגשה הטובה. במאמר הבא נציג כיצד  אבקת החלבון אידיאלית ותורמת לגופנו, ולמעשה מהי אבקת חלבון באמת.

קרדיט FREEPIK

כיצד אבקת חלבון תורמת לגופנו?

יש להבהיר כי כל גירוי או מאמץ גבוה במיוחד בשרירים אכן יגרום להרס מסוים בסיבי השריר. ניתן לציין כי מידת הפירוק הינה תלויה בכמה פרמטרים כגון עומס המופעל על השריר במהלך האימון, כמות האנרגיה העומדת לרשותו במהלך האימון וכן ברמת הכושר הגופני בה הנכם נמצאים. נוסף על כך, לאחר פעילות גופנית, ינסה הגוף לבנות את השריר מחדש אשר נשרף במהלך האימון. ניתן לציין כי אימון ללא כל הרס מסוים של סיבי השריר, באופן חד משמעי אינו יוביל לפיתוח וגדילתו של השריר עצמו. לכן, צריכת החלבון לגופנו לאחר אימון באמצעות אבקת חלבון או מזון, הינה אבן דרך עבור בניית וחידוש השריר. נוסף על כך, לא הרבה יודעים זאת, אך ניתן לומר כי אבקת החלבון הינה תורמת לחיזוק המערכת החיסונית שכן לעיתים נוטה להיות חלשה עקב אימונים מאומצים.

פרמטר נוסף – יותר חלבון ופחות שומנים ופחמימות

בעת בה אדם מתאמן ומסת השריר שלו גדולה, כלומר מפתח את גופו באמצעות אימון גופני, ללא ספק צריך לספק עבורו כמויות חלבון גבוהות בהתאם לצרכיו. נוסף על כך, בעת בה אנו צורכים מזון, נלווים אחריו מרכיבי תזונה נוספים כגון, שומן רווי, שומן, כולסטרול ועוד. לכן, אבקת החלבון מסייעת עבור משתמשיה יתרון משמעותי כיוון שחלבון הינו מרכיב תזונתי ועיקרי אשר נדרש להכניס לגופנו. פרמטר זה הינו ללא ספק חשוב מאוד ויש להפנים אותו.      

שורה תחתונה, מומלץ לזכור כי למרות החוזקות הקיימות באבקת חלבון, מדובר למעשה בתוסף תזונה אשר מטרתו איננה תחליף לארוחה, כלומר אבקה זו מהווה תוספת לתוכנית תזונתית מאוזנת. ביצוע בחירת הסוג של אבקת החלבון מושפעת באופן עיקרי מהצרכים האישיים וכן גם מהמטרות שלכם. חשוב לציין כי יש לברר ולבדוק מה היא החברה האידיאלית ביותר עבורכם על מנת לרכוש מוצר טוב ואיכותי. יחד עם זאת, ניתן להתייעץ עם מספר אנשים מתחום התזונה והכושר המכירים את הנושא מקרוב שבעקבות זאת ימליצו לכם על חברות מומלצות.