Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך אדע איזה קידום מתאים לעסק שלי?

יש מספר טכניקות פרסום שניתן להשקיע בהן ויביאו תוצאות באמת טובות לעסק, אולם לא כל טכניקת פרסום מתאימה לכל עסק. צריך לבחון היכן נמצא קהל היעד שלנו, מהי הכדאיות הכלכלית להשקעה בקמפיין מסוים והאם הוא יכול להיות רווחי, תוך כמה זמן נתחיל לקבל תוצאות והאם אנו יכולים לשרוד כלכלית את הזמן הזה ועוד פרמטרים שכדאי יהיה לבדוק לפני שתשקיעו בקמפיין מסוים. שתי האופציות הטובות ביותר יהיו ככל הנראה קידום אורגני או קידום ממומן. במילים אחרות פרסום בגוגל.

אילו אפשרויות קידום עומדות בפנינו לפרסום העסק באינטרנט?

פרסום לעסקים קטנים יכול להתבצע על פני פלטפורמות שונות באינטרנט, החל מפרסום בווידיאו, דרך רשתות חברתיות ועד כמובן לקידום אורגני בגוגל. סביר להניח שפרסום בגוגל תהיה אופציית בסיס חשובה לכל עסק שכן היא מאפשרת לנו להשתמש בשתי טכניקות פרסום מובילות וחשובות בתחום השיווק הדיגיטלי: קידום ממומן וקידום אורגני. הקידום הממומן הוא פרסום שבו בעל העסק משלם לגוגל להציג את בתוצאות ממומנות במקומות הראשונים בגוגל וכן להציג את הפרסום שלו באתרים משתפי פעולה עם גוגל ומשלם לפי כניסה לאתר (הקלקה על המודעה המובילה לאתר) ואילו קידום אורגני שואף לקדם את האתר במעלה תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. מה עדיף אתם שואלים? יש לבחון פרמטרים שונים ואז להחליט.

הפרמטרים אותם נבחן כדי להחליט היכן לשים את תקציב הפרסום שלנו:

מיתוג עסקי – מקומות ראשונים בתוצאות החיפוש האורגניות יסייעו לכם במיתוג העסק שלכם כמוביל בתחום שלכם. הרבה יותר קשה להתברג שם מאשר לשלם לגוגל ולהופיע באותו היום במעלה התוצאות הממומנות.
חוסן כלכלי – קידום אורגני פועל לטווח הארוך אך משתלם יותר כלכלית בטווח זה. האם יש לכם את החוסן הכלכלי להגיע לשם? או

זקוקים לבסיס לקוחות בטווח הקצר?

תכנון לטווח ארוך – יש עסקים שהשקעה לטווח הקצר תטיב עמם לטווח הארוך ויש עסקים שמעדיפים להשקיע לטווח הארוך, להיות סבלניים, יכולים להרשות את זה לעצמם וליהנות מתוצאות טובות ומשתלמות יותר.
תחום ותחרות – ככל שהתחום תחרותי יותר וקידום אורגני עשוי לקחת בו יותר זמן כדאי יהיה, לפחות בהתחלה, להשקיע בפרסום הממומן. מצד שני ככל שהתחום תחרותי יותר ככל הנראה העלות לקליק בפרסום הממומן תהיה יקרה יותר ולכן תמיד משתלמת עבור הלקוח. כדאי לבצע מחקר מקדים בנושא ולקבל החלטה כלכלית נכונה המבוססת על מידת התחרות וצפי ההצלחה של הקמפיין.