Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך אפשר להתמודד עם הוצאה לפועל?

הוצאה לפועל הוא הגוף הרשמי במדינת ישראל שאחראי על גביית חובות. להוצאה לפועל יש סמכויות נרחבות בכל הקשור להתנהלות מול החייב, לניהול הליך הגבייה ולהעברת המידע והכספים אל בעלי החוב. בדיוק מהסיבה הזו, כל התמודדות עם אנשי ההוצאה לפועל היא אירוע מורכב ולא פשוט שאתם רוצים לנהל בחוכמה ואחריות, מתוך הנחה שהכוח לא בידיים שלכם ואת ההליך מנהלים הנושים. סיטואציה כזו, היא בדיוק המצב בו אתם רוצים לפנות לעזרתו של עורך דין הוצאה לפועל וביחד לחשוב על כל הדרכים שניתן לשפר את העמדות ולפנות להוצאה לפועל מבלי להרע את המצב.

גישות להתמודדות עם ההוצאה לפועל

חדלות פרעון – עורך דין הוצאה לפועל יכול להציע לכם לפעול בכמה גישות (בהתאם למצב המשפטי שלכם), וביניהן ניתן למצוא את:

  1. גישת הפשרה וההסכמות – בחינת האפשרות להגיע להסכמות עם בעלי החוב ולפרוס את תשלום החוב בצורה שתתאים למצבכם הכלכלי ותבטיח את עמידתכם בתנאי ההסדר לאורך זמן. זו היא גישה של הידברות והגעה להסכמות, שלעיתים קרובות תוכל להיות יותר אפקטיבית עוד לפני שבעלי החוב פונים למערכת ההוצאה לפועל. מכאן ואילך יהיה קל מאוד להתאים את הציפיות של הנושים ולענות עליהן, תוך שאתם שולטים בקצב האירועים ומצליחים להבין מה הצעד הבא.
  2. הגישה ההגנתית – שבה תגנו על הזכויות שלכם להימנע מפעולות ההוצאה לפועל: עיקולים והגבלות, משום שיש לכם סיבה מוצדקת וראויה להשמיע את דעתכם בנוגע למצב הכלכלי אליו נקלעתם אשר מונע ממכם לעמוד בתשלומים ובהתחייבויות השונות.

    תמונה: pixabay

האחריות שלכם היא להגיב בצורה הנכונה

פשיטת רגל – כמו כל אלמנט אחר בחיים הבוגרים שלכם, גם בעת קבלת מכתב אזהרה על פתיחת הליך הוצאה לפועל נגדכם, האחריות לפעולה ואופן הפעולה נתונים בידיים שלכם. אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להתמהמה או לבחור להתעלם מהבעיה, מה שיוביל לנקיטת הליכים לא נעימים נגדכם כגון: עיקול חשבון הבנק, עיקול רכב, עיקול מיטלטלין וכו’, משום כך חשוב מאוד למפות את כל האפשרויות ויפה שעת אחת קודם, ולתכנן ביחד עם עורך דין הוצאה לפועל את השלבים הבאים בהתמודדות במקרה הפרטני שלכם.

 

מאמר בחסות אתר חדשות bignews