Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך בוחרים חברת לגיבוי בענן

חברות ברחבי העולם זקוקות למאגר בו יוכלו לשמור ולגבות את המידע שלהן באופן קבוע ויום יומי, וכך גיבוי בענן הפך בעשור האחרון לאפשרות המובילה בשוק המחשבים לאחסון אתרים. כולם זקוקים לשירות הגיבוי – חברות ועסקים בגדלים משתנים, ולעיתים קרובות גם אנשים פרטיים, ואת השירות ניתן למצוא אצל חברות מובילות בתחום המחשבים להן פתרונות גיבוי שיסייעו לאבטח את המידע באופן המקיף ביותר.

מהו גיבוי בענן?

אנחנו עושים שימוש במחשבים כמעט בכל צעד ביום יום. אנחנו שולחים מיילים, מבצעים פעולות שונות עבורנו, מבצעים פעולות בעבודה ומקבלים הרבה מידע רגיש עליו אנחנו צריכים להגן. השימוש הזה במחשבים בצורה נרחבת כל כך יוצר את הצורך בשירותי גיבויים לחברות ועסקים אותו מעניקות חברות מחשוב עם תשתיות ומחשבים מתאימים שיכולים לגבות את המידע שיש לארגונים אחרים. השירות נעשה דרך התקשורת הקווית או דרך האינטרנט, הענן הוא המתווך למעשה, בין מי שנותן שירות גיבוי ובין מי שזקוק לו.

צילום: freepik

גיבוי בענן יכול להיות עבור מסמכים וסרטונים, תמונות וטקסטים וכמובן שכל אלה כוללים מידע רב שלעיתים קרובות יכול להיות רגיש במיוחד. כל הקבצים הללו נושאים עמם משקל, לכן הם זקוקים למעין מחסן שיקלוט אותם, המחסן הזה הוא השרת. שירות גיבוי למחשבים של העסק, על כל המידע שנמצא בתוכם צריך להיעשות ממש על בסיס יומי, השירות גם מייתר את הצורך לרכוש ציוד יקר ערך כל שרתים ומחשבים בעלי קיבולת גבוהה במיוחד לצורך ביצוע הגיבוי באופן פנימי בעסק.

כיצד הגיבוי עובד בפועל?

כיום כמעט כל פעולה שנבצע על המחשב שלנו תהיה זקוקה לגיבוי בענן, בין אם מדובר על מידע רגיש, על פרויקטים, על התקדמות בפיתוח אפליקציה באמצעות תוכנה, על טקסטים רבים ועוד ועוד. בחברות יש היום המון תוכנות והמון חומרה, אז בתור התחלה מתחברים לשירותי ענן דרך חברות שמציעות את השירות. כמו כן, המידע שמור מפני אנשים זרים שאינם מורשים שתהיה להם גישה למידע.

מהי טכנולוגיית המחשוב בענן? מדובר על טכנולוגיה המאפשרת ביצוע פעולת גיבוי וגישה לקבצים תוך שחזורם באופן מקוון. כאשר אנו מדברים על גיבוי למחשבים אנו למעשה מדברים על מצב בו כל הקבצים של העסק נמצאים במיקום ממנו יהיה קל לשחזר ולצפות בהם בכל זמן נתון, ולא בתוך שרתים שעלולים לקרוס ולאבד את המידע. חברות ועסקים שרוצים גישה מלאה למידע שלהם מאחסנים אותו בשירותי גיבוי בענן בתוך שרתים וירטואליים.

מפני אילו סכנות גיבוי הענן מגן עלינו?

העידן הטכנולוגי הקפיץ את העולם כמה דרגות למעלה, אך הוא גם פתח לסכנות רבות אשר אורבות ברחבי הרשת. יש לא מעט סכנות ברשת, החל בהתקפות סייבר, התקפות כופר, וירוסים שמאיימים להחריב מחשבים וכמובן סכנה לאיבוד המידע גם בשל נזק מתוך החברה. עסק וחברה שמכבדים את עצמם עושים שימוש בשירותי גיבויים לחברות כדי להבטיח את ההווה שלהם, ממש כמו שהם מבטיחים את עתידם. הגיבוי בענן יכול לספק לעסק או לחברה שקט נפשי לפעול באופן חופשי מבלי לחשוש שהמידע יאבד. הוא חוסך משאבים, עלויות והרבה מאוד זמן בהתנהלות החברה בחיפוש אחר מידע בעת משבר.