Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך בוחרים מסלול משכנתא?

כסף

שוק המשכנתאות היום רווי מאוד באפשרויות שונות, מסלולים שונים וגם התנאים עשויים להשתנות בהתאם לסוג המשכנתא והגוף המלווה. יש משכנתאות לעסקים ויש משכנתאות לאנשים פרטיים. המשכנתאות הסטנדרטיות שאנו מכירים יהיו משכנתאות פרטיות שמשפחה ממוצעת לוקחת בדרך כלל פעם או פעמיים בחיים לצורך דירה למגורים. משכנתאות לעסקים עשויות להתאים ליזמים ואנשי עסקים העושים שימוש בכספים לרכישת נדל”ן או נכסים לתפעול השוטף של העסק.

#1 – אפיון הצרכים שלנו, תנאי ההחזר המתאימים לנו ביותר וסכום המשכנתא שאנו צריכים:

בחירת מסלול משכנתא בראש ובראשונה מצריכה מאתנו לעשות תכנון מוקדם חכם וקפדני. הכוונה היא לבדיקת ההכנסות וההוצאות שלנו, האם העבודה שלנו יציבה או שאנו עוברים מעבודה לעבודה? האם המשכורת שלנו צפויה לעלות או שיש אי ודעות בנושא? כמה משכנתא אנו צריכים? היעזרו במחשבון משכנתא באינטרנט כדי לבדוק ריביות ממוצעות וכמה אמור לצאת לכם ההחזר החודשי – האם תוכלו לעמוד בו?

#2 – הכרת סוגי המשכנתאות ואם צריך גם התייעצות עם איש מקצוע:

יש סוגי משכנתאות שונות וסוגי מסלולים שונים. כדי לבחור מה לאכול אתם צריכים לראות את התפריט קודם כל. כדי לבחור משכנתא אתם צריכים להכיר את סוגי המשכנתאות וסוגי המסלולים השונים. להבין כיצד הריבית עשויה להשתנות בהתאם לסוג המסלול שתבחרו, איך יושפע ההחזר החודשי ומהם היתרונות והחסרונות של כל מסלול. אם צריך התייעצו עם איש מקצוע בתחום, יועץ משכנתאות חיצוני מזה של הבנק שישרת את האינטרסים שלכם.

#3 – משכנתא בנקאית או חוץ בנקאית?

על אף שבדרך כלל אנו מקשרים נטילת משכנתא לבנק הרי שכדאי לדעת שיש גם משכנתא חוץ בנקאית. משכנתא זו ניתנת לכל על ידי גופים חוץ בנקאיים המורשים ומפוקחים מטעם משרד האוצר למתן הלוואות ומשכנתאות בישראל. אלו חברות ביטוח, חברות אשראי, בתי הלוואות פרטיים ועוד. לעתים יהיה מדובר ביתרון גדול שכן הבנקים יעשו הכול לבטח את עצמם לפני נטילת משכנתא והתנאים גם עשויים שלא להיות אטרקטיביים כמו עם חברה חוץ בנקאית שהוועידה הכלכלית שלה היא זו שתכריע לגבי התנאים למשכנתא שלכם ועשויה להיות יותר גמישה בנוגע לתנאים הללו.

למידע נוסף לחץ כאן!