Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך לבחור בית מזוזה?

בית מזוזה

האם בתי מזוזות הן מתנות טובות?

כמובן! בעוד נהוג לחשוב כי בעלי בתים מעדיפים לבחור בתי מזוזה משלהם, אנשים רבים מעריכים את ההתחשבות בקבלת בית מזוזה חדש ומעוצב כמתנה. בתי מזוזות הן מתנות אישיות ומשמעותיות במיוחד, במיוחד לאירוסין, לחתונות ומעבר דירה אתם יכולים אפילו להעניק בתי מזוזה כדי לחגוג את לידתו של תינוק או תינוקת. 

מה עלי לחפש כשקונים בית מזוזה?

בתי מזוזות של מזוזות חב”ד מגיעות בכל צורה, גודל, חומר וצבע שאפשר להעלות על הדעת, כך שזה יכול להיות קצת מורכב לדעת באיזו מהן לבחור. בעוד שבחירת מזוזה היא בעיקר עניין של טעם אישי, הנה כמה טיפים מועילים עבורכם:

שיטת תלייה – לפני שקונים מזוזה, חשבו כיצד היא תתלה. יש בתי מזוזות שתוכננו עם חורים, כך שתוכלו למסמר אותן ישירות על משקוף הדלת, אחרות נועדו לתלייה באמצעות סרט דו צדדי או שיטת הדבקה אחרת. זו תכונה חשובה שיש לשים לב אליה שכן היא תשפיע על מצב הדלתות אליהן אתה מצמיד את המזוזה. אם אתה שוכרים את ביתכם  או מתכננים לעבור יתכן ועדיף לבחור מזוזה שניתן לתקוע על משקוף הדלת ולהסיר אותה מאוחר יותר אם אתה הבעלים של הבית או שאתם מעוניינים לתלות מזוזה לצמיתות, אז מזוזות שניתן למסמר לדלת עשויות להיות האופציה הטובה ביותר עבורכם. 

מיקום – בזמן שאתה מחפש את בית המזוזה הנכון, זכור אם היא תוצב בתוך הבית או בחוץ. בתי המזוזה מיוצרים על מנת להגן על קלף המזוזה, אולם לא בכל המקרים בתי המזוזות יכולים לשרוד לטווח ארוך ועלולים להיהרס אם לא מטפלים בהם כראוי. בעוד שניתן להשתמש כמעט בכל סוג של בית מזוזה בתוך הבית, אם אתם קונים בית למזוזה חיצונית , חפשו בית אטום היטב כדי למנוע מלחות ופסולת להיכנס ולפגוע בקלף. בית טוב וחזק עשוי מחומר עמיד כמו אבן, מלט, זכוכית או מתכות חזקות לא רק יהיה בטוח יותר עבור הקלף , אלא גם יוכל לעמוד בחשיפה לתנאי מזג אווירשונים  כמו רוח, גשם ואבק טוב יותר. 

גודל – לפני שקונים מזוזה, דאגו למדוד את הדלת בה אתם מתכוונים לתלות אותה. מזוזות מגיעות בגדלים רבים ותרצו לחפש אחת שתשתלב היטב על משקוף הדלת שלכם. אם כבר יש לכם קלף מזוזה שבו תרצה להשתמש, הקפידו לבחור בית מזוזה מתאים. 

איזה סגנון מזוזה יהיה הכי טוב בשבילי?

אנו יודאיקה חב”ד נתניה מוכרים כל מיני מזוזות, כל אחת מיוחדת בדרכה. בתי המזוזות שלנו כוללים מוטיבים מסורתיים כמו  עץ החיים , חושן , ירושלים , מגן דוד , חמסה , רימון , כתבי הקודש , ועוד. תוכלו למצוא מגוון רחב של בתי מזוזות בכל סגנון וחומר.