Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך לבחור גיטרה חשמלית למתחילים? [מדריך מקיף 2021]

איך מנגנים בגיטרה חשמלית? אם אתה מנסה ללמוד לנגן על גיטרה חשמלית, אתה בטח יודע שזה יכול להיות מאוד מתסכל בהתחלה, הרבה יותר מאשר לנגן על גיטרה קלאסית למתחילים. יש הרבה שיקולים שיש לעשות בתור התחלה, ולכן אנו נעניק לכם את המדריך האולטימטיבי לנגינה בגיטרה חשמלית למתחילים. לפני שתתחיל בפועל, יש כמה פריטים שתצטרך להכיר כדי לנגן על גיטרה חשמלית ביעילות.

תקציב

כמה באמת כדאי להוציא על גיטרה חשמלית למתחילים? הנתון באמת תלוי בכמה אתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא, ובאיזו רמה אתם רוצים להתחיל. אל תחששו, אין צורך להוציא סכום העולה על 1,000 שקלים לכל היותר בשביל גיטרה חשמלית למתחילים. יש גיטרות חשמליות שיעשו עבודה נהדרת בשביל מתחילים ועלותן היא כ-800 שקל. התפקיד של הגיטרה החשמלית היא לא לייאש אתכם מהנגינה אלא לגרום לכם נוחות גם אחרי שעות ארוכות של אימונים.

גיטרה מתאימה

עליך לבחור את הגיטרה החשמלית המתאימה ביותר למתחילים. יש הרבה צורות לגיטרות, ויש כאלו שהרבה יותר קשות להסתגלות. האם אתה צריך לבחור בגיטרה חשמלית בגודל מלא? או גיטרה חשמלית שהיא קלה יחסית? את כל השאלות האלה יש לשאול לפני שאתם מגיעים לחנות.

צילום: מרכז הסאונד

מחקר

עליכם לעשות מחקר לפני שאתם רוכשים את הגיטרה הראשונה שלכם. אם זה באמת מעניין אותך, השלב הזה יהיה מרתק עבורכם, ובתקווה לא מבלבל כל כך. עליכם לשקול את האפשרויות השונות שיש לגוף הגיטרה. הנה על קצה המזלג צורות שונות:

V-Shape – הוא סוג אחד של גיטרה עם גוף מלא, וזה די מובן מאליו. זה פשוט מתייחס לגוף הגיטרה להיות V.

Single-Cutaway – יש עקומה אחת בגוף הגיטרה, מה שמקל על השמעת תווים גבוהים על הלוח. המילה “חתך” מתייחסת לעיקול בגוף, בצד אחד של לוח האצבע.

Double-Cutaway הוא בדיוק איך שזה נשמע, גיטרה עם שתי קימורים בגוף ליד הצוואר.

The Explorer Shape צורת האקספלורר היא גוף ייחודי למדי המוצג במשחתת איבנז ובאקספלורר גיבסון.

כמו כן יש את הגיטרות החשמליות בעלות גופים חלולים כמו גיטרות אקוסטיות, גיטרות חצי חלולות בהן יש בלוק מרכזי שהוא מוצק לחלוטין, וגיטרות מוצקות לגמרי, שהן הנפוצות ביותר.

צילום: מרכז הסאונד

להתאמן ואמונה

לאחר שרכשתם את הגיטרה החשמלית, כאן מתחיל השלב המאתגר. סביר להניח שבהתחלה יהיה לכם מרץ ללמוד וללמוד, אבל לאט לאט תתחילו להרגיש את הכאבים באצבעות ותראו שאתם לא מתקדמים מהר כמו שחשבתם. אז לגבי הכאבים באצבעות, תהיו חזקים זה יעבור בהדרגתיות, זה בגלל מיתרי המתכת (לכן הגיטרה הקלאסית יותר מתאימה למתחילים שכן יש לה רק 3 מיתרי מתכת – הבאסים). לגבי זה שאתם לא מתקדמים… בעולם הנגינה תמיד יש מה שנקרא “תקיעות”, אתם תרגישו לא פעם ולא פעמיים תקועים, יש כאלה שגם מרגישים ככה שנים. הסוד הוא שבדיוק מתי שאתם מרגישים ככה, אז לתת את הכי טוב שלכם. התמדה זה שם המשחק.

ללמוד

בשביל להגיע לרמה גבוהה עליכם להיעזר במורה לנגינה, זה לא חובה כמובן היום יש גם שיעורים אונליין. אבל אם אתם טיפוס שצריך שיתנו לו בראש כל פעם שהוא לא לומד, אז מורה הוא הפתרון עבורכם. כמו כן, מומלץ להכיר עוד חברה שמנגנים, זה ייתן לכם יותר דרייב להתאמן. אחד הדברים שהרבה נגנים צעירים לא עושים הוא ללמוד את ההיסטוריה של הנגינה, את הבסיס שלה שזה אומר למעשה את כל חוקי המוזיקה. זה לא חובה כמובן, מספיק שתלמדו אקורדים וקריאת טאבים ותשמרו על קצב מדויק כדי להנות מנגינה טובה, אבל אם אתם רוצים להחכים, ולהיות מוכנים ללמוד על עוד כלי נגינה בעתיד, מומלץ ללמוד את חוקי המוזיקה.

צילום: מרכז הסאונד

מגבר לגיטרה

על מנת שתוכל בכלל להתחיל לנגן על גיטרה חשמלית, עליך לבחור מגבר. בתור נגן מתחיל אין צורך להוציא אלפי שקלים על מגבר, אבל אתה כן צריך משהו שישמע הגון, ושישרת את הגיטרה החשמלית שבחרת. ללא מגבר לא תוכל להפיק אף צליל מלא מהגיטרה, המגבר הוא הדרך הטובה ביותר לשחרר את מלוא הפוטנציאל של הגיטרה החשמלית.

לסיכום

לא הרבה נגנים בוחרים להתחיל את דרכם עם הגיטרה החשמלית, אבל זה אפשרי. רק נציין שלהתחיל עם גיטרה אקוסטית זה דבר שאף פעם לא קורה כמעט. אבל מכיוון שהגיטרה החשמלית יותר נוחה ללחיצה והיא יותר עדינה ונוחה אז עדיין אפשר ללמוד עליה בתור נגן מתחיל. אם בחרתם להתחיל בגיטרה חשמלית קחו בחשבון שזה יהיה יותר יקר מאשר גיטרה קלאסית, אבל בהחלט שווה את המחיר. עשו את המחקר הנדרש כדי להבטיח קנייה חכמה. הגיעו לחנות לכלי נגינה שהיא מקצועית, אל תתפשרו על המקום ממנו אתם רוכשים את המוצר, במיוחד כשאין לכם ידע נרחב בנושא. זכרו, התמדה מביאה תוצאות, אל תורידו רגל מהגז או את היד מהגיטרה.