Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך לבחור חדר קירור

חדרי קירור משמשים בבתי עסק רבים ומשלל סוגים, כך למשל כאשר צריך לאחסן תרופות בתנאי טמפרטורה ולחות מבוקרים, או כשיש צורך לשמור פרחים בקירור, או לשם אחסון מוצרי מזון, חומרי גלם תעשייתיים ועוד. הקמת חדר קירור כרוכה בהוצאה נכבדה, לעיתים משתלם יותר לשכור חדר קירור, אולם כאשר מסתבר שיש היגיון כלכלי בהקמת חדר קירור במתחם בית העסק עצמו חשוב מאוד לבחור בחדר קירור שישרת את בית העסק היטב ויספק פתרון טוב לכל הצרכים בגינם הוא מוקם.
אספנו עבורכם מידע שימושי שבכוחו לסייע לכם להבין על מה יש לתת את הדעת בבואנו לבחור חדר קירור.

זיהוי והגדרה מדויקת של הצרכים
הצעד הראשון בדרך אל חדר הקירור המושלם עבור בית העסק הוא זיהוי כל הצרכים להם עתיד חדר הקירור לספק מענה. בחינת התאמתו של חדר קירור בעל מפרט כזה או אחר ניתן לבצע רק לאחר שברורים לנו כל הדרישות שעל חדר הקירור שלנו לעמוד בהן. חשוב מאוד לתת את הדעת לפרטים הקטנים ביותר, למשל כיצד יונחו הפריטים שיאוחסנו בחדר הקירור, איך ניתן יהיה לגשת ולהוציא פריטים החוצה, באיזו תדירות יכנסו ויצאו עובדים ממנו, איזה ציוד ישמש בתפעולו (האם יש לאפשר למלגזה גישה אל תוך חדר הקירור למשל). יש לוודא את אספקת התנאים הדרושים עבור המוצרים שיאוחסנו בחדר הקירור, לא רק מבחינת יכולת טכנית לייצור ולשמור על טמפרטורה מסוימת אלא גם גודל התנודות שייתכנו, שכן ישנם מוצרים רגישים המחייבים שמירה על תנאים אחידים לאורך זמן ללא סטיות החורגות מטווח מסוים.

תכנון נכון לפרטי פרטים
לאחר שיש בידינו פירוט הדרישות מחדר הקירור ואפיון של השימוש שיעשה בו, ניתן לבחון תכנון כזה או אחר המוצע לנו. יש לתת את הדעת למידות הכלליות, לאיכות החומרים מהם יבנה חדר הקירור, באילו חומרי בידוד יעשה שימוש, כיצד יפעלו הדלתות, מה יהיה הספק מערכת הקירור, איזו מערכת בקרה תותקן בחדר ועוד.
רק לאחר שהוצג בפנינו תכנון מפורט, עד לרמת גומיות האיטום שתשמשנה בדלתות, נוכל לדעת בוודאות שמדובר בחדר קירור המתאים לצרכינו.

תמונה באדיבות: pixabay

בחירת בעלי מקצוע מיומנים
גם תכנון מעולה לא יניב חדר קירור איכותי אם האמונים על הקמתו אינם מיומנים די הצורך. חשוב מאוד לבחור בחברה לה רקורד מוכח של הקמת מקררים תעשייתים וחדרי קירור דומים לשלכם, בקשו לראות חדרים שהחברה הקימה, דברו עם לקוחות והתרשמו ממידת שביעות הרצון. חשוב לוודא שהחברה מעניקה אחריות על חדר הקירור וכל המערכות המותקנות בו וכן שמדובר בחברה שתוכל לסייע בתחזוקה שוטפת כמו גם לתת מענה מהיר במקרה של תקלה.