Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך לבחור לוגר?

אוגר נתונים (או לוגר) הוא מכשיר שקולט ומאחסן נתונים שונים. בין אם השתמשתם באוגר נתונים בעבר ובין אם זו הפעם הראשונה שאתם מתכוונים להשתמש בלוגר, המאמר הבא יעזור לכם להחליט איזה לוגר הוא המתאים ביותר עבורכם.

פרמטר ראשון שחשוב לקחת בחשבון: איכות המדידה

לא משנה מה אתם מתכוונים למדוד, היכולת של הלוגר לדייק ברמת המדידה היא קריטית. חישבו לדוגמה על מזון שצריך להישמר בטמפרטורה מסוימת, מעלה אחת יותר יכולה לגרום למזון לעלות עובש ולהתקלקל. במקרים מסוימים יש למדוד את הטמפרטורה ברמת העשיריות, למשל כדי לגדל זן מסוים של דגים. במקרים כאלו, חשיבות הדיוק אף גוברת. לסוגי לוגרים שונים יש יכולת דיוק שונה, חשוב לדעת מהי רמת הדיוק הדרושה לכם כך שתוכלו לבחור במכשיר הנכון עבורכם.

פרמטר שני: כיצד ניתן לגשת למידע שהוקלט

חלק מהלוגרים מציגים נתונים על גבי המכשיר בלבד, לוגרים אחרים משתמשים בשיטות שונות כדי לייצא את המידע למחשב באמצעות לפחות אחת מהשיטות הבאות:
חיבור USB בלבד – המידע מועבר למחשב באמצעות חיבור USB. זה מתאים בחלק מהמקרים, איך לפעמים המחשב לא נמצא קרוב לאתר איסוף הנתונים מה שאומר שתצטרכו לסחוב איתכם את הלוגר לאזור שבו המחשב נמצא.
חיבור אלחוטי – העברת המידע באמצעות רשת ה- WIFI. בדרך זו ניתן להעביר את המידע בזמן אמת. את המידע ניתן לשדר למספר מוקדים במקביל.

פרמטר שלישי: אמינות המוצר

כשרוכשים לוגר חשוב לוודא שהמכשיר מתוכנן כך שיוכל לתפקד לאורך זמן, בתנאים סביבתיים המתאימים למקום בהם הלוגר יאוחסן. לצורך העניין – אם אתם צריכים לוגר כדי למדוד את הטמפרטורה במשרד באמצעות חיישן טמפרטורה, לוגר פשוט יספיק. אך אם תרצו להשתמש בלוגר בסביבה לחה מאד או מאובקת מאד, למשל לצורכי בקרה תעשייתית, חשוב שתרכשו לוגר שיוכל לתפקד בסביבה כזו לאורך זמן.

פרמטר רביעי: איכות השירות

רוב הלוגרים נוחים לשימוש ולא מצריכים ידע טכני מורכב. יחד עם זאת, כדאי לוודא שהעסק ממנו רכשתם את המכשיר יהיה זמין עבורכם במקרה של שאלה או תקלה.
כשאתם מצוידים במידה הזה, תוכלו לרכוש את הלוגר המתאים לכם ביותר.