Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך לבחור תכשיטים מחמיאים?

נהוג לחשוב שתכשיט הוא תכשיט ואין צורך להתאמץ לבחור מלבד תקציב וטעם אישי משום שכל אחד נראה טוב יותר בזכותו, אבל זה לא מדויק. אנחנו יודעים היטב מהו ההבדל בין תכשיט שמחמיא לנו לבין תכשיט שהוא אולי יפה אבל לא משתלב עם שאר המכלול ולכן פשוט אינו מתאים לנו.

יש אמנם תמיד את המרכיב המסתורי שהופך כל תכשיט טוב ומעוצב נכון ליצירה קסומה אבל כשלא מתאימים אותו למי שעונד את היצירה היא הולכת לאיבוד ומאבדת מקסמה. משום כך כדאי לנסות להקדיש קצת יותר מחשבה לבחירת תכשיט ואז יהיו לכם כבר שלושה הישגים תכשיט שתמיד תוכלו לענוד בבטחה, פחות כסף לבזבז עם תכשיטים שיישארו בתיבה וגם יותר מחמאות שתקבלו בזכות הבחירה המוצלחת שלכם.

אז איך בוחרים תכשיט מחמיא?

בחירת תכשיט מחמיא מתחילה בהיכרות עם מבנה הגוף והפנים כולו ומאפייניו הייחודיים, כולל צוואר, כפות ידיים, אצבעות ואפילו חזה וקרסוליים, כשמדובר בצמיד רגל או בסיכה לבגד, לדוגמה. הכוונה היא לכך שהתכשיט לא יהיה גדול מדי ולכן ייראה גס על הגוף או לא יחזיק טוב וייטלטל או שפשוט ייבלע על רקע הגוף משום שהוא פשוט אינו דומיננטי מדי. כמו כן, יש לקחת בחשבון שלכל תכשיט יש מטרה ברורה ומוצהרת והיא לייפות את העונדים אותו ולהסב תשומת לב להתאמה האופטימלית של התכשיט לגוף. כך מסיטים את תשומת הלב מחוסר סימטריה או הקצנה שיש באיברי הגוף, ולכן כל תכשיט שנבחר לא נכון יחטא למטרתו.

מה זה אומר להתאים למידות ולמאפייני הגוף?

זה אומר לבחור בסיכה קטנה מדי לגוף רחב או גדול, שרשרת שאינה מחמיאה לצוואר קצר או צמיד שאינו מונח טוב על פרק יד עבה או דק מדי, או עגילים שמגיעים עד הכתפיים במקום להיות תלויים באוויר, או עגילים גדולים מדי לתנוכי אוזניים קטנים, או טבעת שהיא גדולה מדי לאצבעות קצרות וכן הלאה. מאפיין נוסף שחייבים להתחשב בו הוא גוון העור, במיוחד כשקונים תכשיטים משובצים באבנים צבעוניות. יותר מדי צבע שלא מחמיא לכם בדרך כלל גם כשלובשים אותו בוודאי לא ייראה עליכם במיטבו, גם אם הוא ממש מוצא חן בעיניכם. עדיף תמיד לבחור צבע שבטוח תוכלו לענוד בלי פשרות.

התאמה לסגנון שלכם

אם אתם עונדים תכשיטים נוספים בוודאי כבר יש לכם טעם וסגנון מוגדרים משלכם. התאימו גם את סוג המתכת והעיצוב של התכשיט לכם ולמה שאתם בדרך כלל עונדים. זה חייב להשתלב ולא לבלוט בצורה לא הרמונית. זה אמור להדגיש את שאר התכשיטים כדי להביא את הכל לכדי תמונה אחת שמשתלבת יפה ומרשימה בהתאמת הפרטים שיש בה אחד לשני. זוהי בדיוק האמנות של סטיילינג אישי שכל אחת יכולה ללמוד על עצמה. אין ספק שגם הטעם האישי שלכם מדבר תוך כדי כך וזה חשוב כשיקול בסיסי לבחירת התכשיט.

צילום: pixabay

למה אתם קונים את התכשיט?

התאמת התכשיט למטרה שלשמה נקנה היא שיקול נוסף שגם מהווה לפעמים התמריץ שלנו לצאת לקנות תכשיט חדש. אם אין לכם תכשיט לאירוע חשוב מאוד זה ברור למה תרצו למצוא תכשיט כזה. זה קריטריון שמנחה את הרכישה כך שהולכים ישירות לבחור ממדף התכשיטים שיכולים להתאים לאאוטפיט שבחרתם לחתונה או לטקס חשוב כלשהו או למסיבה של בכירים בעבודה.

איכות התכשיט

השיקול החשוב והקל ביותר שהוא בוודאי הראשון בסדר העדיפויות – תכשיטים קונים רק כשהם איכותיים ומחברה ידועה שיש לה כתובת לפניות. זה מונע אי נעימויות כמו פגמים בייצור שעשויים לגרום לאובדן או נזק וזה חשוב משום שזה פשוט נראה הרבה יותר טוב כשזה מיוצר מחומרים טובים.