Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך להכניס צבע לחלל הבית?

צביעת קיר היא ממש לא הדרך היחידה לרענן את חלל הפנים של הבית. החל ממערכות ישיבה, דרך כריות ועד כיסאות למטבח – הנה כמה הצעות מפתיעות

הצבע בחלל הפנים של הבית קובע את האווירה והאופי. בעזרת צבע חום ניתן להתכתב עם מאפיינים של סגנון עיצוב כפרי, בעוד צבע לבן יתאים לסגנון עיצוב מודרני. בין לבין, רבים בוחרים לעצב את חלל הפנים של הבית תוך שימוש בגוונים נועזים ויש כאלה שמשתמשים בצבע חדש כתחליף לשיפוץ מאסיבי ויקר.

אז איך מכניסים צבע לחלל הבית ומה נכלל ברשימת האפשרויות? הנה כמה הצעות מקוריות:

  1. צביעת קיר

האפשרות הקלאסית להכנסת צבע לבית היא כמובן לצבוע את אחד הקירות או את כולם. היתרון של צביעת קיר הוא שינוי דרמטי במראה חלל הפנים במינימום השקעה של זמן וכסף, אך החיסרון הוא מחויבות לטווח ארוך.

על אף שניתן לצבוע שוב את הקיר אחרי כמה שנים, זה עדיין יהיה כרוך במאמץ מסוים. בכל מקרה, מומלץ לשקול צביעת קירות כאשר הגוון הקיים מתחיל לדהות ועדיף לחשוב גם על ההשלכות לטווח הארוך.

  1. ספה צבעונית

מערכות הישיבה בסלון קובעות איך הבית ייראה ומה יהיה הרושם הראשוני שאותו יקבלו האורחים והמבקרים. בתוך מערכות הישיבה, הרהיט החשוב ביותר הוא ספות שאותן ניתן להשיג כיום במגוון רחב של צבעים וגוונים.

צילום: Pixabay

ספה צבעונית היא בדיוק מה שמעצבי פנים חולמים עליו על מנת לרענן את הבית או הדירה. בעזרת הספה אפשר ליהנות משילוב בין יתרונות פונקציונאליים ודקורטיביים, לייצר עוד פתרונות ישיבה ולשנות את האווירה הכללית בבית.

  1. החלפת כריות

כריות צבעוניות מתאימות לסלון ולחדרי שינה. חלק מהכריות משמשות לצרכים דקורטיביים בלבד, אך יש דגמים שבהם הדגש הוא על תמיכה אורטופדית לצוואר ולגב. בנוסף, החלפת הכריות מומלצת כי התקציב הנדרש נמוך ובגלל התוצאות המיידיות.

כריות מכניסות צבע לחלל הבית גם אם הגוון הספציפי שלהן שונה מזה של מערכת הישיבה, הספה או הקירות. את הכריות רצוי לבחור לפי הטעם האישי ועדיף גם למצוא דגמים איכותיים מבד משובח. בהמשך, כך ניתן לשמור על ניקיון הכריות ולמנוע לכלוך וכתמים.

  1. כיסאות מטבח

כיסאות מטבח שייכים גם הם לקטגוריה של פריטי ריהוט צבעוניים שבהם אפשר להשתמש על מנת להכניס צבע לחלל הבית. האפשרויות כוללות כיסאות לפינת אוכל וכיסאות בר, מה גם שרצוי להתרשם מדגמים חדשים שמופיעים בקטלוגים.

עוד דרך לבחור כיסאות מטבח היא להגיע לאולמות התצוגה ולראות איזה מהם מתאים לחלל הקיים בבית. אם המטבח קטן, מומלץ לבחור כיסאות גבוהים שחוסכים מקום אבל מושכים מספיק תשומת לב. מנגד, במטבח גדול ניתן להכניס את פינת האוכל פנימה ולהשתמש בכיסאות הצבעוניים כדי שהתוצאה הסופית לא תהיה משעממת.