Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך להתאים רוטב לסוג הפסטה

יש לא מעט צורות לפסטה. כמעט כל אדם אוהב לאכול פסטה, אך חובבי הפסטה יודעים כי בכדי להפיק ממנת פסטה את מקסימום הטעם, יש להתאים לסוג הפסטה את הרוטב המדויק לה. לרטבים שונים לפסטה יש סמיכויות ומרקמים שונים וכל סוג של פסטה לוכדת את הרטבים בצורה קצת אחרת. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות סוגי רטבים המתאימים לסוגי פסטות שונות וזאת בכדי שתהיה לכם אפשרות להכין לעצמכם או לאורחים שלכם מנת פסטה מושלמת מבחינת הטעמים שלה, המרקם שלה ועוד.

כיצד תתאימו רוטב לפסטה?

חשוב לדעת כי לטריות עדינות מתאים רוטב עדין ואילו לאטריות עבות ולעיסות מתאים רוטב עבה ולעיס. כך לדוגמא: ספגטיני דקיק או פסטת שערות, דורשים רטבים המבוססים על שמן זית. הפסטות הללו לא יכולות להחזיק רטבי שמנת או רוטב בולונז. אטריות רחבות לעומתן כגון: פפרדלה או פטוצ’יני הן אטריות אשר רטבים סמיכים מתאימים להן יותר ועל כן רטבים המבוססים על שמנת יהיו מצוינים על האטריות הללו. גם רוטב בולונז עשיר בעגבניות ובבשר יתאים מאוד לאטריות המדוברות. הפסטות הקצרות דמויות צינורות או קונכיות, הן גם פסטות שמתאימים להן רטבים סמיכים שכן, הן כולאות את הרטבים הללו בקימורים שלהן ובחללים שלהן.

לאטריות חלקות מתאים רוטב שמנוני ואילו לאטריות מחורצות ומפותלות מתאים רוטב בעל גוף. כך לדוגמא: רטבי עגבניות ובשר ועוד רטבים שניתן לאכול במזלג, יחליקו מפסטה חלקה אבל יילכדו בפסטה שיש לה קימורים וחריצים כגון: קונוקילי, ריגטוני או פוזילי.

צילום: pexels

לפסטות ממולאות כגון: רביולי או טורטליני, מתאים רוטב צנוע ולא בעל נוכחות משמעותית שכן, למעשה מדובר על כיסונים שממולאים במילוי כלשהו והם צריכים להוות את מרכז המנה. הרוטב צריך להיות קליל ולהדגיש את טעם הפסטה המדוברת והמילוי שבה. לפסטות הללו יתאים רוטב חמאה או רוטב רוזה. הרוטב צריך לחבור באופן הרמוני למנה ולא להתחרות בה.

פסטה פנה הולכת עם כל הרטבים ופסטה פרפלה היא קצרה ולעיסה ועל כן היא מתאימה לרטבים עשירים.

מתכונים טעימים לפסטה

הנה כמה מתכונים טעימים לפסטה:

פסטה ברוטב רוזה ופטריות יער

למתכון המדובר יש להכין 500 גרם של פסטה פטוציני, פפרדלה או ריגטוני בהתאם להוראות היצרן. עבור הרוטב יש להכין 2 כפות של זמן זית, 200 גרם של חמאה, בצל קטן,חבילה של פטריות יער שיש לחתוך גס, 800 גרם של עגבניות חתוכות לקוביות, 2 שיני שום קצוצות ושמנת מתוקה.

כיצד מכינים?

יש לחמם במחבת חמאה ושמן זית, להוסיף בצל ולטגן למשך 5 דקות. יש להוסיף את הפטריות ולהמשיך לטגן. כאשר הפטריות מזהיבות יש להוסיף את השום והעגבניות החתוכות. יש לתבל במלח, פלפל ואפשר גם מעט סוכר ולבשל במשך כ5 דקות. יש להוסיף את השמנת המתוקה ולהביא את התערובת כולה לבעבוע קל. לאחר מכן יש להוסיף את הפסטה שהוכנה מראש לתערובת ולערבב. ניתן לפזר מעל פרמזן ולעטר בבזיליקום.

בולוניז שי-טאקי

בכדי להכין 5-6 מנות מהפסטה המדוברת, יש לבשל חבילה של פסטה רחבה. לרוטב יש צורך להכין: 5 כפות שמן זית, שלושת רבעי עדשי בלוגה, 6 שיני שום פרוסות, קופסא של עגבניות מרוסקות, 2 סלסלות של פטריות שי טאקי קצוצות דק, בצל קצוץ אחד, רבע כוס של עגבניות לחות קצוצות, כפית מלח, כפית של פלפל שחור, כף גדושה של פפריקה ו2 כוסות מים.

כיצד מכינים?

יש לחמם בסיר שמן זית ולהוסיף לו את הבצל והפטריות הקצוצות. יש לתבל במלח, פלפל ופפריקה ולטגן כ5 דקות עד שהפטריות מתרככות. יש להוסיף את העגבניות המרוסקות, המים והעדשים, לערבב ולבשל על אש נמוכה. לאחר מכן יש ליצוק את הרוטב על הספגטי, לקשט עם עלי בזיליקום ולהגיש.