Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך להתמודד עם דייר סרבן?

הפרויקטים הרבים של תמ”א 38 מביאים פריחה ושגשוג לענף יזמות הנדל”ן אבל מכיוון שמדובר בפרויקטים שנעשים בבניינים עם דירים קיימים, יש גם בעיות ייחודיות להם. יש לא מעט מקרים שבהם יחסי השכנים הבעייתיים גם ככה מקבלים ביטוי בגלל סרבנות של דיירים לפרויקט המוצע. במקרים כאלה כל היוזמה נתקעת ומתחילים ההליכים לשכנע אנשים לחתום על הפרויקט ולהסכים לו משום שהו בסופו של דבר רווחי לכולם. התחושה של רבים שלא מגלים להם הכל יכולה גם היא לתקוע מקלות בגלגלי היוזמה ולכן יש אנשים כמו עו”ד לתמא 38 שמתמחים בטיפול בהתנגדויות, כולל הטיפול המשפטי בהם.

מה עושים במקרה של התנגדות?

המצב האידיאלי הוא שכולם שמחים שהבניין עומד להתחדש ולהיבנות מחדש או לקבל את התוספות ואת החיזוק שנחוצים לו. אלא שכאשר יש שכנים שמתנגדים לכך יש אמצעים שונים שנועדו לטפל בסרבנות ולנסות בכל זאת לשכנע אותם בנועם ובהצעות פשרה שמתאימות להם. חשו לדעת שלא כל התנגדות נעשית מטעמים פסולים ורק כדי להפריע לאחרים להתקדם (דירות להשכרה לאחר פינוי בינוי באזור גבעת שמואל). יש התנגדויות שבאמת מתייחסות לבעיות שונות שחשוב לטפל בהן כדי שאותם דיירים יקבלו את מה שמגיע להם. זה נע מעזרה כספית כדי לממן מה שצריך ועד פתרונות אחרים כדי לטפל בבעיה שמונעת מהם להסכים למה שהוצע. זה נכון במיוחד אם השיפוץ של הבניין לא יעזור להם ולא ייתן להם שום יתרון משמעותי לעומת המצב כיום.

שמירת זכויות

אם דיירים סרבנים יכולים להוכיח שהם לא יקבלו שום שיפור משמעותי כתוצאה מתמא 38 הרי שהחוק לצדם ולכן גם בטיפול משפטי לא בטוח שזה ישתנה. אלא שהחוק עומד גם לטובת זכויות הדיירים בפינוי בינוי ולכן אפשר בהחלט לתבוע דיירים למשפט אם הם מעכבים את הפרויקט מטעמים לא ענייניים ולא משום שלא נמצא להם פתרון אמיתי לבעיה שלהם. במקרה כזה עו”ד תמא 38 שמתמחה בכך יכול לתבוע בשם הדיירים כדי להגן על הזכויות שלהם ולהניע את הפרויקט למרות התנגדות סרבנים. במקרים רבים בית המשפט נענה לבקשת הדיירים ועוזר להם לכפות על הסרבן את הפרויקט להתחדשות.

מוזמנים לקרוא גם על – דירות למכירה באזור הכי מתפתח בגבעת שמואל.