Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך לנקות את הגינה והמרפסת

אנשים שיש להם מרפסת או גינה הם בדרך כלל כאלה שאיכות החיים שלהם טובה יותר וזאת משום שמרפסת וגינה הם חללים פתוחים הצמודים לבית שמקנים את היכולת לצאת החוצה למרחב שכולו פרטי וכזה שניתן ליהנות בו מאוויר צלול, שמש טובה ומזגו אוויר נעים כמעט בכל ימות השנה.

עם זאת כאשר המרפסת והחצר אינן נקיות, כאשר ניתן לעיתים למצוא במקום צואת יונים, פסולת מסוכנת, עשבים שוטים, בוץ ולכלכוך – המרפסת והחצר הופכים לאלמנט שמפריע בחיי היום יום והן הופכות לחללים שאינם ראויים לישיבה ואף למפגע תברואתי.

אז כיצד מנקים את הגינה והמרפסת? הנה כמה טיפים טובים:

כנסו לאת אור שעול הדברות: לחץ כאן

צילום: pixabay

ניקוש עשבים – אם יש לכם גינה שבה עשבים רבים, חשוב לנקש עשבים בצורה מקצועית או על ידי גנן וכמובן באמצעות כפפות המגנות על הידיים ונעלי עבודה גבוהות. שימו לב שאתם מנקשים בזהירות את כלל העשבים בגינה והופכים את החצר למקום שבו האדמה חלקה וניתן להתחיל לשתול על גביה שתילים חדשים או אפילו דשא וצמחים שאתם רוצים. אם יש לכם מרפסת עם אדניות ישנות שבהן אדמה קשה: חשוב להחליף את האדמה באדניות לשטוף אותן ולחדש את הצמחים שבתוכן.

פינוי פסולת – כעת יש לבצע פינוי פסולת מהגינה והמרפסת. מיינו את החפצים, השליכו אשפה אל מקומות ייעודיים והיפטרו מפסולת מסוכנת. חשוב להשליך ריהוט ישן ארגזים וחפצים המפריעים לכם בחלל החיצוני אל מכלי אשפה ייעודיים על מנת למנוע את זיהום הסביבה.

הדברה והרחקת יונים – במרפסת ובגינה נוטות להיות יונים שמגיעות למקום על מנת לקנן. כדי להפטר מיונים: לא חייבים להזיק להן וניתן באמצעות שירותי הדברת יונים להרחיק את היונים ושלל מזיקים מהמקום. כיום מדבירים מקצועיים מומלצים יכולים לבצע הרחקת יונים והרחקת מזיקים בשלל שיטות בין אם מדובר בהדברה אלקטרונית, הרחקת מזיקים באמצעות תדרים, הדברה אורגנית ועוד. אם אתם רוצים להרחיק מהגינה מזיקים וחקרים חשוב לנטוע בגינה או באדניות גדולות עשבי תיבול כמו בזיליקום, עלי דפנה, ושלל עלים שידועים ככאלה שמרחיקים מזיקים.

הצללת הגינה והמרפסת – כעת לאחר שהגינה נקייה, שיש בה שתילים וצמחים יפים ואף לאחר שרכשתם פינת ישיבה, זה הזמן להצל את המקום. דאגו לפרגולה, ציליה, סכך, רשת צל או כל אלמנט שיאפשר לכם לשבת במקום בשלווה. בכך תוכלו ליהנות מהחלל החיצוני של ביתכם בכל ימות השנה!