Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך לקבוע לחדש את הדרכון כשכולם מתלוננים שאין תורים?

ישנן מספר סיבות מדוע עשוי להיות קשה לקבוע תור לחידוש דרכון. הראשון הוא שהתור למערכת תורים ארוך. יש הרבה אנשים בתור לפניכם ותצטרכו לחכות עד שיגיע תורך. סיבה נוספת היא שאין מספיק תורים פנויים. אם יש הרבה יותר אנשים מאשר פגישות, אז יהיה קשה לקבל משבצת זמן לפגישה לחידוש הדרכון שלך.

קשה לקבוע תור לחידוש דרכון כי התורים לדרכונים רבים ואין מספיק תורים פנויים כי אין מספיק עובדים. חלק מהסיבות לכך הן שאין מספיק משרדי דרכונים, אנשים צריכים להמתין שעות בתור, ויש אנשים שלא יודעים איך לקבוע תור אונליין (קשישים לדוגמא).

הממשלה ניסתה לפתור את הבעיה על ידי פתיחת משרדים נוספים והקלה על קביעת תור אך הם עדיין לא הצליחו.

מה לגבי דרכון של ילדים?

הממשלה קבעה כלל שאומר שילדים חייבים להיות בני 12 כדי לקבל דרכון משלהם ללא ליווי הורים. ילדים מתחת לגיל 12 יצטרכו לנסוע יחד עם דרכונים של הוריהם, מה שיחייב את שני ההורים להיות נוכחים בעת הגשת הבקשה לחידוש.

גם ילדים צריכים תור לדרכון ביומטרי כי הדרכונים מונפקים על ידי ממשלת המדינה שבה הם מועמדים ובישראל זה הנוהל.

מגבלת הגיל נקבעת על ידי הרשות להנפקת הדרכונים במדינה ואינה נקבעת על ידי מחלקת משרד הפנים.

למה חשוב לנסות להזמין תור באינטרנט?

חשוב לנסות להזמין תור באינטרנט כי זו הדרך היעילה ביותר להוציא דרכון. זה חוסך זמן וכסף.

התור ארוך כבר די הרבה זמן. התורים בדרך כלל הם הארוכים ביותר בימי שני ושלישי, אך הם יכולים להיות ארוכים גם בימי רביעי וחמישי.

חשוב לנסות להזמין תור באינטרנט כי תוכלו להימנע מהתורים הארוכים במשרד הדרכונים. מערכת ההזמנות המקוונת גם תחסוך לכם זמן ואנרגיה, מכיוון שהיא לא תדרוש מכם ללכת לשום מקום או לעמוד בתור.

הזמנה מקוונת של פגישות בדרכונים היא דרך נוחה להימנע מתורים ארוכים במשרד הדרכונים. זה גם חוסך זמן ואנרגיה מכיוון שאין צורך שאנשים יעמדו בתור או ילכו לשום מקום.

קרדיט: pixabay

תורים לדרכונים יכולים להיות תהליך ארוך ומייגע. עם זאת, על ידי הזמנת תור באינטרנט, תוכל להימנע מהתור ולחדש את הדרכון שלך הרבה יותר מהר.

באתר יש טופס למילוי הפרטים האישיים שלך. לאחר מכן יינתנו תאריך ושעה לפגישה. המערכת תשלח אליכם גם אישור במייל עם כל פרטי התור כולל הנחיות לסניף הדואר הקרוב אליו תצטרכו להגיע באותו היום.

אין תורים לא מצאתי – מה לעשות?

משרד הפנים ממליץ לבדוק את זמני התורים הנוכחיים לפני שתתחיל את הבקשה.

משרד הפנים הקים אתר אינטרנט המספק מידע על איך להשיג דרכון אם אתה צריך דרכון דחוף למשל קבלת דרכון זמני בנתב”ג, דרכון לחודשיים בלבד שעולה 800 ש”ח.

התורים לחידוש הדרכון הולכים ומתארכים. זה נהיה יותר ויותר קשה להשיג מקום בתור.

אז מה אתה יכול לעשות?

ניתן להיכנס לאינטרנט ולקבוע תור בסניף אחר ומרוחק יותר לדוגמא אם אתם גרים ברמת גן ואין תורים בסביבה תחפשו גם באיזור השרון / הדרום / הצפון. אם אתם בתור ולא בטוחים מה לעשות, הדבר הטוב ביותר הוא לחכות בסבלנות עד שיהיה תור פנוי.