Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך מבטיחים תוחלת חיים ארוכה לכל טבעות זהב מעוצבות בבית שלכם?

רכישה של טבעות, או כל תכשיט אחר לצורך העניין – זה תמיד רגע מאוד מרגש ואף מרטיט בחיינו. על מנת לשמר את התחושה הזאת לכמה שיותר זמן, כולנו שואפים לכך שהתכשיטים יישמרו על המראה שלהם לאורך זמן ויהיו מרשימים באותה המידה לאחר עשר שנים כפי שהיו כשרק הובאו מהחנות או מהצורף.

החשיבות של העניין אף עולה כשמדובר בתכשיט בעל משמעות סימבולית עמוקה, כגון סט טבעות אירוסין המעיד על הנכונות של שני בני הזוג להפוך למשפחה לכל דבר. אך זה נכון עבור כל טבעות זהב מעוצבות שדורשות תחזוקה שוטפת עדינה על מנת להבטיח תקופת שירות וניצוץ כמה שיותר ארוכה. כך עושים זאת בצורה נכונה ולאורך זמן.

האם טבעות דורשות תחזוקה רבה?

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של טבעות זהב מעוצבות של חומר הגלם הזה באופן כללי זה העובדה שהוא אינו משתנה תחת השפעת הזמן. זהב באיכות גבוהה לא אמור לשנות את צבעו עם הזמן (לעומת הכסף למשל) או להיות מאופיין במראה שונה בצורה כלשהי. כך, ניתן לומר שבעת רכישת טבעות אירוסין באיכות גבוהה, המטרה בכך היא לא לדאוג יותר מדי לתחזוקה. עם זאת, גם טבעות באיכות הגבוהה ביותר דורשות יחס עדין, בעיקר אם יש בהן אלמנטים מיוחדים של גימור נוסף שעשויים לסבול מבלייה, גם אם חומר הבסיס שומר על מראהו המקורי. כך שבמקרים מסוימים טבעות אירוסין מושקעות במיוחד כן דורשות יחס מיוחד על מנת להיראות במיטבן לאורך זמן.

צילום: krvvitaliy from Pixabay

הצרכים הבסיסיים טבעות זהב מעוצבות

כדי ליהנות ממראה מרשים ונוצץ של כל טבעות זהב מעוצבות, כדאי קודם כל להכין מקום ייעודי לשמירה עליהן. מקום זה צריך להיות מאופיין בטמפרטורה נעימה ובלתי משתנה (לכן לא כדאי להשאיר את התכשיטים שלכם בחדר האמבטיה או במטבח, מקומות שבהם מידת הלחות והטמפרטורות משתנות לעתים קרובות) ולהכין עבורם קופסאות ייעודיות. כאשר רוכשים טבעות, מקומות רבים מעניקים קופסאות אופטימליות לשמירה עליהן, כולל ריפוד הקטיפה הדואג לכך שהטבעות לא יישרטו והניצוץ שלהן לא ידהה.

האם להמשיך לענוד טבעות אירוסין לאחר חתונה וכיצד לשמור עליהן?

מקובל להאמין שרכישות של סט טבעות אירוסין זה משהו שנעשה לתקופה קצרה בזמן. בגלל זה אנשים רבים אף בוחרים שלא להשקיע סכומי עתק בטבעות אלה, אלא מפנים את עיקר התקציב שלהם דווקא לטבעות הנישואין הקבועות. עם זאת, ניתן למצוא את עמק השווה ולקנות טבעות אירוסין שיהיו מספיק אסתטיות ואיכותיות על מנת להישמר לאורך זמן, ובעזרת תחזוקה טובה וניקוי שלהן ניתן לשמור עליהן נוצצות ובורקות, מה שיהווה דימוי יפה גם למערכת היחסים שדורשת עבודה ותחזוקה על מנת להמשיך ולהיות חזקה ואיתנה כמו בתחילת הדרך.

מה צריך לעשות עבור סט טבעות אירוסין בכדי שיראה תמיד כמו חדש

טבעות זהב מעוצבות יכולות לשמור על המראה שלהן לאורך זמן הודות לטיפול תקופתי אצל צורפים מקצועיים. בנוסף, ניתן תמיד לפנות לייעוץ של אנשי מקצוע שיסבירו כיצד לנקות טבעות בתנאים ביתיים ובאופן שיבטיח את מראן לאורך זמן. יש תכשיטים שניתן לנקות בעזרת מים מלוחים, בעוד אחרים דורשים חומרים מיוחדים, מטליות רכות ולא שורטות. ככל שהעיצוב של טבעות אירוסין מורכב יותר, כך נדרשת זהירות רבה יותר בעת הטיפול בהן, זאת על מנת למנוע שריטות ופגיעה בשלמות המראה והעיצוב של הטבעת. באמצעות תחזוקה יעילה ואיכותית ניתן להגיע לתוצאה הרצויה, שהיא מראה מרשים ומעולה של כל טבעת שיש ברשותכם, גם כיום וגם בעוד עשרים שנה.

המאמר נכתב ע״י: לויס תכשיטים, הרקון 17, ר״ג