Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך מבטלים חשבונית מס

ישנם מקרים שכל בעל עסק נתקל בהם אשר במסגרתם הוא נדרש לבטל חשבונית מס שכבר הופקה. לפעמים הצורך בביטול נובע מטעות שנפלה בפרטים שנרשמו בחשבונית המס, לעיתים עסקאות מבוטלות לאחר מעשה מסיבות הקשורות ללקוח וכיוצא בזה.

בעוד הפעולה של הפקת חשבוניות מס נראית לבעלי עסקים רבים כפעולה פשוטה, אותה הם מבצעים באופן יומיומי, הפעולה של ביטול חשבונית מס נראית מסובכת. לכן, בעלי עסקים רבים חוששים מהרגע בו הם יידרשו לכך – אך כאשר עוברים לתוכנה להפקת חשבוניות באינטרנט הפעולה פשוטה למדי ובכמה קליקים מבצעים את הביטול בהתאם לתקנות המחייבות.

ביטול חשבונית מס ידנית

כאשר כותבים ומפיקים חשבונית מס, או חשבונית מס קבלה, באופן ידני בפנקס חשבוניות ורוצים לבטל אותה יש לבצע כמה פעולות. ראשית יש לכתוב בפנקס חשבונית בזיכוי, כלומר בסכום שלילי. אם, למשל, העסקה שאת החשבונית שלה אנחנו רוצים לבטל עומדת על סך של 100 ₪ אז עלינו להפיק חשבונית זיכוי בסך של 100 ₪ במינוס. לאחר מכן עלינו להפיק ללקוח את חשבונית המס החדשה והמתוקנת, במידה ונדרשת כזאת. בשלב זה עלינו לכתוב חשבונית חדשה לגמרי עם פרטי העסקה והלקוח הנכונים ולשים לב שאנו מתקנים את הטעות שקרתה בחשבונית הראשונה.

צילום: rawpixel

ביטול חשבונית מס או קבלה במערכת ממוחשבת

כאשר עובדים עם תוכנה ממוחשבת המאפשרת הפקת חשבוניות מס וקבלות אונליין דרך האינטרנט ורוצים לבטל חשבונית שכבר הופקה מגלים שכל התהליך הופך להרבה יותר מהיר וקל. במערכת החשבונית הירוקה נכנס לעמוד המסמכים ונמצא את חשבונית המס שברצוננו לבטל. בלחיצת כפתור אחת פשוטה נלחץ על המסמך ואז על כפתור הביטול שיופיע למעלה. באופן אוטומטי תפתח לנו חשבונית זיכוי וכל שעלינו לעשות הוא לוודא שהפרטים המופיעים בה נכונים. אין לנו צורך לכתוב או להקליד שום דבר חדש. באופן מידי חשבונית הזיכוי תופיע לנו במקומה הנכון ברשימת המסמכים. הסכום שלה יופיע בסוגריים כך שנדע שזוהי חשבונית זיכוי. אם יש צורך לאחר מכן להפיק חשבונית מס חדשה נוכל גם זאת לעשות בקלות באמצעות התוכנה.

קלות, פשטות, חסכון ויעילות

אם בעבר התהליך של הפקת חשבוניות מס או ביטולן היה תהליך מסורבל שדרש כתיבה מחדש של כל הפרטים ובזבוז של עוד ועוד נייר הרי שכיום, כאשר משתמשים בתוכנה של חשבונית ירוקה, ניתן לבצע את כל הפעולות הללו ורבות אחרות בקלות רבה. המערכת הממוחשבת היא פשוטה ונוחה לשימוש ובמספר בודד של לחיצות כפתור ניתן להפיק או לבטל כל מסמך, כאשר המערכת גם יודעת לבצע באופן אוטומטי את פעולות ההמשך הנדרשות.

בנוסף, אין צורך להדפיס את כל המסמכים לביטול חשבונית מס, באמצעות תוכנה ייעודית להפקת חשבוניות דיגיטליות כל הפעולות מבוצעות בממשק, וכמובן התיעוד נשלח ללקוח. הפעולות הנדרשות לביטול החשבניות שכבר הופקה הן:

כפי שאתם שמים לב, ביטול חשבוניות מס וקבלות בתוכנה להפקת חשבוניות מס באינטרנט היא פעולה פשוטה ללא צורך בידע בהנהלת חשבונות. בכמה קליקים מבצעים את הפעולה אך אם תתקשו תמיד תוכלו לפנות לתמיכה הטכנית.