Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך מזהים חרדה?

יש הרבה מאוד אנשים שסובלים מחרדות ויש להם התקפי חרדה. חלק מהם לא יודעים להגדיר בדיוק ממה הם סובלים, במיוחד בתחילת התהליך. להרבה מאוד אנשים לא ברור ממה הם סובלים התקף חרדה הוא לא רק תחושה רגשית זה לא רק שבן אדם מרגיש פחד ממשהו. הרבה פעמים התקף של חרדה יקרה ביחד עם תסמינים פיסיים וזה יכול להטעות את המטופל ואפילו רופאים. יש אנשים עם חרדות ספציפיות, וזקוקים למטפל לקבל טיפול בחרדת נהיגה או טיפול בחרדת בחינות.

תסמינים גופניים אפשריים של התקף חרדה

איך מזהים התקף חרדה? איזה תסמינים פיסיים קורים בתוך התקף חרדה? אנשים שעוברים התקף חרדה מתארים בפעמים רבות דפיקות לב חזקות ומואצות ומתחילים להזיע מאוד. הם סובלים מסחרחורת יש אנשים שבמסגרת התקף חרדה סובלים מכאבי בטן או שלשולים יש אנשים שבמסגרת התקף חרדה סובלים מכאבי ראש או רועדים מאוד יש אפילו מקרים שאנשים מתעלפים כתוצאה מהתקף חרדה.

תסמינים גופניים אפשריים של חרדה

מבחינה ריגשית אנשים בחרדה מרגישים פחד עמוק. יש פחדים שונים לאנשים שונים יש הרבה אנשים שחווים התקף חרדה, והם חושבים שהם מקבלים התקף לב הם מגיעים לבתי החולים ושם אחרי בדיקות רואים שהם לא עברו התקף לב. אלא עברו טלטלה ריגשית של התקף חרדה. התקף חרדה הוא פחד מאוד חזק שבן אדם עובר ההבדל בין פחד לחרדה הוא שפחד נובע מסכנה אמיתית וחרדה הרבה פעמים לא קשורה בסכנה אמיתית אלא במשהו שרק המטופל חווה כסכנה אמיתית.

בדיקות במהלך התקף חרדה

כשבודקים אם בן אדם קיבל התקף חרדה קודם כל הרופאים צריכים לראות שהסיבה לסימנים הגופניים היא לא פיסית. אם אין סיבה פיסית, והלב תקין, וכל המערכות תקינות, הרופאים ייטו לחשוב שמדובר בתופעה נפשית. הם יבדקו אם מדובר בהתקף חרדה. יש אנשים שעוברים התקף חרדה בודד או כמה התקפים בודדים בתקופה קשה אבל יש אנשים לעומתם שסובלים מהפרעת חרדה והם עוברים התקפי חרדה כל כמה זמן. אנשים שפתאום סובלים מהתקף חרדה מרגישים מאוד לבד בסבל שלהם אבל חשוב לדעת שזו תופעה שכיחה מאוד יש יחסית אחוז גבוה של אנשים באוכלוסייה שסובלים מהתקפי חרדה. בנוסף לטיפול תרופתי גם מטפל CBT יכול לסייע מאוד.

לפרטים נוספים אנא הכנסו לאתר https://www.licbt.net