Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך מכניסים יותר אור לסלון?

תשאלו כל מעצב פנים וכל אדריכל והם יספרו לכם כי החוק הראשון בתכנון של בית למגורים הוא לעשות הכל כדי שיכנס אור. אור טבעי משפיע באופן דרמטי על מצב הרוח שלנו ואם אנחנו רוצים לשפץ סלון ולתת לו מראה חדש לחלוטין, אין ספק כי עלינו לחשוב על הכיוון הזה. במאמר הבא נדבר על פתיחה של חלונות חדשים בתהליך שיפוץ מה אנחנו צריכים לדעת ומה כדאי לקחת בחשבון.

צילום: Sidekix Media on Unsplash

קודם כל, בואו נדבר על המישור הטכני

קודם כל כדאי לומר כי פתיחת חלון בקיר אולי נשמעת כמו מלאכה מסובכת אבל היא לא באמת מורכבת עד כדי כך. כאשר אנחנו חושבים על פתיחת חלון בקיר אנחנו צריכים לקחת כמה פרטים לתשומת ליבנו:

  1. מאיזה חומר עשוי הקיר: לצורך העניין אם אנחנו מדברים על קיר בלוקים ישן, העבודה צריכה להיות עדינה מאוד ומעבר לכך, אנחנו צריכים לתכנן בדיוק היכן לשבץ את החלון. זאת כדי לא לפגוע בקיר ולהוביל לשחיקה שלו. לעומת זאת, אם מדובר על פתיחת חלון בקיר בבטון חדש, מדובר על אופרציה אחרת לחלוטין. עלינו להביא ציוד מתאים למשימה וכזה שיכול לעשות עבודה מדויקת גם בקיר בטון קשיח. במילים פשוטות, לפני הכל, אנחנו צריכים להכיר את התנאים בשטח ולעשות הערכה קצת כמו של מהנדסי בניין.
  2. עלינו לבחון את המיקום בו נרצה לפתוח את החלון כדי למנוע ליקויים: בקירות שלנו נמצאים הצינורות של מערכת האינסטלציה וחוטים ממערכת החשמל. המטרה היא כמובן, לא לפגוע בתשתיות של המבנה. עלינו לקבל החלטה לא רק על בסיס דעתו של מעצב הפנים, אלא גם בהתאם לדעתו של האדריכל, המהנדס או הקבלן. מי שמכיר את התשתיות של הבית ויודע היכן ממוקמים איזורים מועדים לפורענות.
  3. אנחנו צריכים לחשוב על האיטום: זה לא מספיק לפתוח חלון, עלינו לקחת בחשבון כי נצטרך להניח מסגרת לחלון, זכוכית ולאטום את הקונסטרוקציה כדי למנוע תקלות. אנחנו לא רוצים רוח פרצים בבית או רטיבות הולכת ומתפשטת. גם במקרה הזה, עלינו לתכנן את תהליך העבודה מראש כדי להביא לתוצאות מדויקות בשטח הלכה למעשה.

לעצב את הבית זה לחשוב מחוץ לקופסא

הרבה פעמים כאשר אנחנו מביטים בחלל מסוים, קשה לנו לדמיין מה הוא יכול להיות אם רק נצליח לחשוב מחוץ לקופסא. לפעמים מספיק להוריד קיר באמצע הסלון או ליצור עוד חלון במטבח וכבר הכל יראה אחרת לחלוטין. בנוסף, הרי שפתיחת החלון לבדה לא מספיקה. פעמים רבות מסגור של החלון עם וילון נאה, הנחה של רהיטים במיקום אסטרטגי כך שיבליטו את היתרונות של החלל ויסתירו את החסרונות. כל הפעולות הקטנות הללו יכולות להביא להבדל משמעותי. מעצב פנים או אדריכל הם מי שיודעים לחשוב מחוץ לקופסא. הם מי שמבינים כי אפשר לעשות שינויים דרמטיים בכל מקום, השאלה היא אם אנחנו מעיזים לחשוב מחוץ לגבולות של מה שאנחנו רואים בעיניים.

עכשיו הזמן שלכם לעשות שינוי

בסוף, הסביבה בה אנחנו נמצאים משפיעה באופן דרמטי על מצב הרוח שלנו ועל האופן בו אנחנו מתנהלים ביום, יום. תמיד יש תירוץ טוב למה עכשיו זה לא הזמן לשפץ את הסלון. אבל האמת היא כי כל מהלך כזה מביא איתו רעיונות חדשים והזדמנויות מפתיעות. להשקיע בסלון זה להשקיע בלב הפועם של הבית. אם לא עכשיו מתי יגיע הזמן לשפץ אותו ולהפוך אותו מיוחד עבורכם?  קדימה. זה הזמן שלכם לצאת לדרך.