Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך משפרים את איכות השינה שלנו?

שינה היא הצורך הפיזיולוגי השלישי בחשיבותו לתפקוד שלנו, מיד לאחר אוויר לנשימה ושתיית מים. לכן, לא ניתן להדגיש מספיק את החשיבות של שינה איכותית לאיכות החיים, הבריאות הכוללת והאנרגיה שלנו.

כיום, בעידן בו אנו עובדים קשה מתמיד, טרודים באינסוף מטלות ומבלים כל רגע פנוי מול מסכים, איכות השינה מופרעת יותר מתמיד. ההשלכות הבריאותיות לא מאחרות לבוא. מחקרים רבים כבר חושפים מציאות בלתי נמנעת – רובנו איננו ישנים מספיק שעות וגם הזמן שאנו מבלים בשינה, אינו מעניק לנו את המנוחה המגיעה לנו. אז כיצד נוכל להבטיח לעצמנו שינה טובה יותר? אילו כמה דברים שכדאי להקפיד עליהם.

להכניס אור אל החיים

לכל אחת ואחד מאיתנו יש שעון קטן בכל תא בגופנו הפועל על פי מה שמכונה “קצב צירקדי”, זהו מחזור הזמן בו מתנהל חילוף החומרים ושלל תפקודים פיזיולוגיים נוספים בגופך. תזמונים אלו משפיעים על הפעילות ההורמונלית, המוחית ומגוון מערכות אחרות. בין השאר, הם מלמדים אותנו מתי אנחנו עייפים. חשיפה לאור שמש טבעי או אור בהיר במהלך היום עוזרים לשמור על תזמון יממה בריא. זה יבטיח שנישאר נמרצים ומלאי אנרגיה ביום וכשהחושך יירד, הגוף יבין שהגיע הזמן להרפות. מחקרים מצאו כי אנשים המתמודדים עם הפרעות שינה הפחיתו את הזמן שנדרש להם להירדם במעל 80% לאחר שהקפידו על חשיפה לאור בהיר.

דיאטת מסכים בערב היא מתכון בדוק לשינה איכותית

בדיוק על אותו עיקרון, החשיפה המוגברת לאור בשעות הערב, ובעיקר לאור כחול וסינתטי, משבשת את השעון הטבעי שלנו. זה מאוד הגיוני כשחושבים על זה. אחרי הכול, קשה מאוד להבטיח שינה איכותית כשאנו מציפים את העיניים שלנו באור רגע לפני שאנחנו הולכים לישון. מומלץ להימנע ממכשירים דיגיטליים המפיצים אור כחול כשעתיים לפני זמן השינה.

קרדיט לתמונה: pixabay

לשמור על סביבת שינה ללא הפרעה

מעולם לא חיינו בעידן גדוש כל כך בהסחות דעת והפרעות. רחשים מהרחוב, קולות הטלוויזיה מהשכנים, תנועת רכבים ורעשים רבים אחרים עשויים להקשות על שינה איכותית. גם אם נדמה לנו שנרדמנו, לא פעם הרעש המתמיד שומר עלינו דרוכים ומקשה עלינו להיכנס למצב שינה עמוקה. ההשלכות עשויות להיות מרחיקות לכת. לכן, חשוב שנוודא שאנו יוצרים לעצמנו סביבה שקטה ככל הניתן שתאפשר שינה ללא הפרעה. כיום ניתן להשיג אוזניות לשינה שיאפשרו לך להשתיק את רעשי הסביבה וליהנות מאיכות שינה חסרת תקדים.

לשמור על זמני שינה עקביים

גם אם לא נלך על אטמי אוזניות ואפילו אם נתקשה להימנע ממסכים בערב, יש עיקרון אחד שתמיד יכול להעניק שיפור משמעותי. עקביות במחזור השינה יכולה לעשות פלאים. דפוסי שינה סדירים, בעיקר עם טקס התארגנות חוזר ועקבי, יסייעו לך ליהנות משינה איכותית יותר.

חשוב שנזכור, איכות השינה יכולה להשפיע עלינו בכל תחומי החיים. אם נצליח לסגור את הפינה הזו, נקודת ההתחלה שלנו לכל הישג אחר בשיפור הבריאות שלנו תהיה טובה בהרבה.