Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך משקמים נזקי מים?

מים, מטבעם, שמרגע שחדרו אל אזור האמור להישאר יבש – קשה לחזות לאן יגיעו וכיצד ישפיעו – על חלקי מבנה, מערכות ופרטי רכוש שיבואו עימם במגע. תחום הערכת נזקי מים הוא מורכב, שמאי רכוש המתמחה בתחום זה נדרש להכיר היטב את הדרכים השונות בהן משפיעים המים על מגוון חומרים; כמו גם לדעת לקבוע מה ניתן לשקם, באיזה אופן ובאיזו עלות, ומה ניזוק באופן המחייב החלפה, על העלות הכרוכה בכך.

כדי לשקם באופן מלא נזקי מים יש להצטייד תחילה בדו”ח מקיף, אותו עורך שמאי נזקים ומפורטים בו כל הנזקים, על סוגיהם השונים, שנגרמו על ידי חדירת המים. הדו”ח מוסר אומדן ריאלי לשווי הרכוש שנפגע באופן שאינו מאפשר שיקומו; כמו גם הערכה מבוססת ומנומקת באשר לעלות פעולות השיפוץ והשיקום הנדרשות כדי להשיב את המצב לקדמותו (המצב כפי שהיה לפני שהתרחש האירוע שגרם לנזקי מים).

נזקי מים עשויים להתרחש במגוון נסיבות
רכוש מיטלטלין, כמו גם נדל”ן, עשויים לספוג נזקי מים כתוצאה מהתרחשויות שונות. כך למשל כאשר תקלה כזו או אחרת אפשרה לכמות גדולה של מים לחדור אל תוך המבנה, כאשר מזג אוויר קיצוני גרם לעליית מפלס המים עד שאלה חדרו אל המבנה, פיצוץ בצינור במערכת אספקת המים גרם להצפה באזור כזה או אחר, סתימה או תקלה אחרת בצנרת הניקוז גרמה למים להצטבר ולגרום לנזקים ועוד.

כשהרטיבות נכנסת עמוק אל תוך הקירות. צילום באדיבות pixabay

פוליסות ביטוח מבנה ורכוש כוללות עלפי רוב גם כיסוי כנגד נזקי מים. בבואנו לרכוש פוליסה כזו חשוב מאוד להעריך נכון את היקף הנזק העלול להיגרם. חייבים לקחת בחשבון את הנסיבות השונות בהן עלולים להיגרם נזקי מים. שמאי נזקים המתמחה באומדן היקף נזקי מים יידע לערוך עבורכם דו”ח אשר יוכל לשמש אתכם לוודא שפוליסת הביטוח שאתם שוקלים לרכוש אכן מתאימה לצרכיכם. אין להסתפק בשמאות שעורך שמאי רכוש מטעם חברת ביטוח שכן האינטרסים של חברת הביטוח עלולים להיות שונים משלכם.

אין לעכב פעולות שיקום
ככל שהדבר נוגע לשיקום נזקי מים יש להתחיל לפעול ללא דיחוי. ככל שמתירים למים ולרטיבות להישאר היכן שמצויים פריטים שאמורים להיות יבשים כך יגדל היקף הנזק ויהיה קשה יותר להחזיר את המצב לקדמותו. פעולות השיקום יכללו סילוק המים שחדרו, ייבוש, החלפת כל מה שלא ניתן לשפץ ושיקום כל מה שניתן להשיב למצב בו היה לפני שהתרחש אירוע ההצפה.

דו”ח מקיף שערך שמאי המתמחה בשמאות רכוש ובאומדן נזקי מים הוא תנאי הכרחי לביצוע מוצלח ומלא של שיקום נזקי מים. לעיתים קרובות ישנם נזקים סמויים או כאלה שיתגלו רק לאחר חלוף זמן. רק שמאי רכוש מטעמכם, כזה המתמחה בתחום נזקי מים, יוכל לערוך עבורכם דו”ח אשר יבטיח שתקבלו פיצוי ראוי מחברת הביטוח, סכום אשר מגלם את היקף הנזק ואשר יספיק לכסות את כל עבודות השיקום הנדרשות.