Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך מתכוננים לקראת ברית מילה?

קרדיט: brit-mila.net

אם נולד לכם תינוק חדש, מדובר על מאורע מרגש ביותר. אתם בוודאי יודעים שביום השמיני ללידת התינוק תידרשו לערוך לו ברית מילה כמיטב המסורת היהודית ובהתאם לכך, אתם בוודאי יודעים שעליכם להיערך מראש לברית המילה. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לסגור לקראת ברית מילה הוא כמובן מוהל, כאשר חשוב מאוד לבחור במוהל מוסמך ומקצועי. כל הורה יודע שמדובר על הליך שהוא לא רוצה שיתבצע על ידי מוהל לא מספיק מקצועי או שלא הוסמך לעסוק בתחום זה שכן, הדבר עלול לסכן את חייו של התינוק. במאמר הבא תקבלו את כל המידע על האופן שבו כדאי לבחור מוהל.

איזה סוגי מוהלים ניתן למצוא בישראל?

בעוד שבעבר היה ניתן לבצע את ברית המילה רק על ידי מוהל שמבצע את טקס הברית בהתאם לכללי ההלכה, הרי שכיום, ניתן לבצע ברית מילה אצל כירורג המומחה בתחום המבצע את ההליך תחת הרדמה. הורים רבים חוששים מהליך זה ועל בן בוחרים ברופא כירורג מקצועי ומומחה אשר יבצע אותו במסגרת מרפאה ההליך יתבצע במקרה המדובר בחדר ניתוח סטרילי ולרוב במרפאה פרטית, כאשר לרוב הרופא אשר יבצע את הניתוח המדובר יהיה גם מוהל בהכשרה שלו. חשוב לזכור כי כיום אין חוק שמגדיר מי רשאי לבצע ברית מילה בישראל ועל כן, ישנם לא מעט מוהלים שאין להם כלל אסמכה ומציעים את שירותיהם בתחום. מדובר על דבר מסוכן מאוד. חשוב מאוד שלא לבחור מוהל טרם בדקתם כי אכן יש לו את האסמכה מטעם משרד הדתות לעסוק בתחום וכי הוא ידוע כאיש מקצוע אמין שכדאי לבחור בשירותיו.

כיצד תבחרו מוהל?

ראשית כל, עליכם להחליט האם אתם מעוניינים במוהל אשר עבר הכשרה על ידי משרד הדתות או שמא אתם מעוניינים ברופא מוהל. לאחר שתבחרו את האופציה הרלוונטית לכם, אתם יכולים להתחיל ולברר אודות מוהל מתאים. ראשית כל, כדאי מאוד לוודא כי המוהל מאוד מומלץ, כי הוא משרה אווירה טובה ורגועה במהלך ההליך כולו. אם חשוב לכם הטקס הדתי, כדאי מאוד שתוודאו כי המוהל מבצע את הטקס שלב אחר שלב בהתאם למסורת היהודית ובהתאם להלכה. כדאי מאוד לקבל המלצות מחברים, בני משפחה או מכרים שבחרו בשירותיו של מוהל ויכולים להעיד שהיה הטוב ביותר עבורם.