Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך ניתן למנוע דלקת חניכיים?

קיימות כמה דרכים יעילות להתמודד עם דלקת חניכיים כאשר היא מופיעה. עם זאת למה לחכות שדלקת החניכיים תופיע בשביל להתמודד איתה? יש אופציה למנוע את הופעת הדלקת מראש.

אומנם אף אחד לא יבטיח לכם שהדלקת לא תופיע, אך תוכלו להוריד את הסבירות להופעתה. מדובר על כמה צעדים פשוטים שכל אחד צריך להכיר אותם מבעוד מועד. הצעדים האלה יסייעו לכם להרחיק עוד כל מיני בעיות אחרות שקשורות לחלל הפה. דלקות חניכיים מהוות מטרד אחד, במקביל אליהן ניתן לחשוב על עוד המון מטרדים אחרים. כל בעיה שקשורה לחלל הפה יכולה להביא איתה לאי נוחות רבה, כזאת שתהיו מחויבים להתמודד איתה. אז מה ניתן לעשות כדי להוריד את הסבירות להופעת דלקת בחניכיים? ריכזנו בשבילכם את כל המידע כדי שלא תעשו טעויות בזמן אמת.

ביקור קבוע אצל רופא השיניים

כמו שאתם הולכים לרופא המשפחה אחת לכמה זמן, כך יהיה עליכם לגשת לרופא השיניים. יש כאלה שהולכים כל כמה חודשים לרופא השיניים על מנת שיבדוק אותם מקרוב. ביקור קבוע אצל רופא השיניים ימנע מצב שבו הדלקת תתחיל להופיע מבלי לקבל מענה. הרופא יראה את הסימנים המעידים על הופעת הדלקת, ומיד יבצע טיפול שימנע את הופעתה. הביקור הזה מביא איתו יתרונות רבים גם כאשר מסתכלים על בעיות אחרות בשיניים. כל בעיה שתופיע תקבל מענה על המקום, מבלי שתאלצו להמתין זמן רב. נזכיר כי רופא השיניים יראה דברים שאינכם מסוגלים לראות.

קרדיט תמונה: freepik

טיפול אצל שיננית לניקוי אבנית

בנוסף לביקור הקבוע אצל רופא השיניים יהיה עליכם להגיע לטיפול אצל שיננית. הטיפול אצל השיננית נעשה בזמן אחר מהביקור אצל רופא השיניים, קחו את זה בחשבון. יש כאלה שמבצעים את הטיפול אצל השיננית במקום אחד, ואת הבדיקה אצל הרופא במקום אחר. הטיפול אצל השיננית נועד על מנת לנקות את כל האבנית שהצטברה בחלל הפה. דלקת חניכיים מופיעה בין היתר בגלל כמות גדולה של אבנית שלא הוסרה בזמן. השיננית יכולה גם להתריע על בעיות שהיא רואה ותציע לכם לגשת לרופא השיניים לבדיקה. הביקור אצל השיננית צריך להיעשות בכל כמה חודשים באופן קבוע. 

לצחצח את השיניים פעמיים ביום

האם אתם מדמיינים את עצמכם נכנסים למיטה מבלי להתקלח קודם לכן? זוהי בדיוק אמורה להיות המחשבה כאשר מדברים על צחצוח שיניים. על מנת שתוכלו למנוע דלקת חניכיים יהיה עליכם לדאוג לצחצח את השיניים פעמיים ביום. את השיניים מוטב לצחצח קודם כל בבוקר מיד אחרי שהתעוררתם וכמובן גם בערב רגע לפני השינה. זוהי דרך מעולה ומרעננת לפתוח את היום וגם לסיים אותו לא משנה מה עברתם. יש כאלה שמצחצחים שיניים אחרי כל ארוחה, אך צחצוח מרובה עלול דווקא לפגוע בחניכיים. פעמיים ביום זה בהחלט כמות סבירה למניעת בעיות בחניכיים.

שימוש בחוט דנטאלי כל הזמן

מה אתם עושים אם נתקע לכם אוכל בין השיניים? כדי למנוע דלקת חניכיים כתוצאה מהתפתחות חיידקים יהיה עליכם להשתמש בחוט דנטאלי. החוט הזה הוא חוט דק שנכנס בקלות בין השיניים ומנקה את כל הלכלוך שאינכם מגיעים אליו. עבור רבים השימוש בחוט דנטאלי קורה דרך קבע, אך יש כאלה שלא דוגלים לעשות זאת. עליכם להבין כי מדובר על מוצר שיכול למנוע כמות גדולה של בעיות בחלל הפה. לא תרצו למצוא את עצמכם במצב שבו מצטברות בעיות אחת אחרי השנייה. שימוש בחוט דנטאלי יכול למנוע את הדלקת הבאה וגם עוד מגוון בעיות נוספות.