Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך נעבור את החופש בגדול בשלום

(צילום: באדיבות קבוצת אתגרים)

לא קל למצוא תעסוקות עבור הילדים ותחליפים למחשב ולרביצה מול הטלוויזיה ולא קל לעבור את החופש הגדול מבלי להיכנס לחובות. אם יש משהו שמאפיין את המשפחות הדתיות ואת שומרי המסורת בישראל זו העובדה שלכל משפחה יש לא מעט ילדים, ולכן ברור שבמקרים כאלה עולה השאלה: איך נממן את החופשה הזאת? הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת אם זה משהו שמטריד גם אתכם, זה שיש הרבה מאוד פעילויות שהילדים שלכם יכולים ליהנות מהם ואינן עולות הרבה, כמו פעילויות ODT או משחקי חצר אחרים.

הקשר המיוחד עם הילדים

אם לרגע חשבתם שהילדים צריכים לדאוג לעצמם לפעילויות לבד וצריכים למצוא את הדרך להעסיק את עצמם, הרי שאתם טועים. לא רק שאתם יכולים לעזור להם בעזרת מציאת פעילויות זולות כמו בישול בשטח, מחנה אוהלים וכדומה, אלא אתם גם יכולים גם ליהנות ביחד איתם. מה יכול להיות נחמד יותר עבור הילדים מאשר הבילוי המשותף עם ההורים? הרי אם תבדקו זאת אתם תראו שבחיי היום יום לא באמת יוצא לכם לבלות איתם מספיק. לכן כדאי לנצל את ימי החופש הגדול כדי להפוך אותם לזמן איכות משותף וכי לחזק את הקשר עם הילדים שכל כך יקרים לכם. יש הרבה מאוד משחקי גיבוש לילדים שתוכלו ליהנות מהם ביחד איתם, עם שכנים ועם החברים של הילדים מבית הספר, כך ששווה להשקיע בעניין מחשבה.

פעילויות עם ילדים נוספים

מעבר לכך שאתם יכולים ליהנות מהפעילויות עצמן עם הילדים, אתם גם יכולים להציע להם כל מיני פעילויות שגם יגרמו לכך שהם יצטרכו לתקשר עם ילדים אחרים. זה לא משנה אם מדובר על תופסת בטבע, פיקניק עם כל השכונה או כל מיני פעילויות אחרות, כי בכל מקרה הקשר עם האחרים חשוב. אפילו אם תחליטו לעשות מדורה פעם בשבוע בחופש הגדול, הרי שהילדים שלכם יוכלו לבוא במגע עם ילדים אחרים כי יהיה עליהם לדאוג לכל העניין ביחד. יש משהו מקסים בלראות את הילדים שלנו עוזבים את המחשבים ואת המכשירים הסלולאריים ומתחברים אחד לשני, ואתם תראו שהילדים שלכם מאוד ייהנו מכך. אתם יכולים גם להכריז על טורניר כדורגל שכונתי או על כל פעילות אחרת שהרבה ילדים ירצו לקחת בה חלק, ואתם תראו שבסופו של דבר הילדים שלכם יודו לכם על כך מאוד. הפעילות הגופנית והקשר עם הסביבה יעשה להם רק טוב ואתם תוכלו להיות רגועים כי תדעו שהילדים שלכם עסוקים.