Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך עורך דין תעבורה יכול לעזור לי במקרה של תאונת דרכים

על פי הנתונים הסטטיסטיים נהרגים מדי שנה בתאונות דרכים מעל 300 איש בכבישי ישראל, אלפים אחרים נפצעים ועשרות אלפי תאונות דרכים קלות מתרחשות ללא נפגעים. לצערנו הרבה זה אומר שרובנו נהיה מעורבים בתאונת דרכים כזו או אחרת במהלך חיינו. ברוב המקרים מדובר בנזק לרכוש בלבד, כלומר לרכב, ובמקרים אלה יש לערב את חברת הביטוח בלבד, אך כדאי לדעת שבכל מקרה של פגיעת גוף, גם אם היא נחשבת לקלה, כדאי שיהיה עורך דין לענייני תעבורה לצידנו

הייתי מעורב בתאונה. מה עכשיו?
יש כמה דברים שחשוב לדעת ולזכור בכל מקרה בו אתם מעורבים בתאונת דרכים שיש בה פגיעת גוף:

אז איך עורך דין תעבורה יכול לעזור?
הגשת התביעה במקרה של תאונת דרכים עם נפגעים נעשית על ידי המדינה, אך הצד הנפגע יכול להגיש תביעת נזיקין פרטית, ובשני המקרים אתם זקוקים להגנה של עורך דין לענייני תעבורה, הבקי בלשון החוק, מבין את השוני בין סעיפי האישום השונים ואת משמעותו של כתב התביעה או יכול להגיש כתב הגנה מנומק היטב.

שלילה מנהלית
שלילה מנהלית של רשיון הנהיגה של נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים שיש בה פגיעת גוף יכולה להיעשות על ידי קצין משטרה לאחר שימוע, ל- 30, 60 או 90 יום, בהתאם לחומרת התאונה ו/או העבירה. חשוב לא לזלזל בשימוע, ולדרוש את נוכחותו של עורך הדין שלכם, שכן ייצוגכם על ידי עורך דין תעבורה בשימוע יכול להוות את ההבדל בין שלילה מנהלית לשלושה חודשים לבין השבת הרישיון לידכם באותו הרגע.

הזכות לייצוג משפטי
בשורה התחתונה, ייצוג משפטי על ידי עורך דין לענייני תעבורה, בכל מקרה של תאונת דרכים, גם אם פגיעות הגוף בתאונה היו קלות ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעברה של תאונת דרכים קטלנית, נדרשת מהרגע הראשון ויכולה להוות את ההבדל בין עונש כבד להימנעות מענישה אם אתם הצד הפוגע, ובין פיצוי נכבד לחוסר פיצוי כלל אם אתם הצד הנפגע.

לכן, אל תהססו ואם הייתם מעורבים בתאונת דרכים התקשרו כבר עכשיו, או שמרו את מספר הטלפון למקרה הצורך, בתקווה שלא יגיע.

 המאמר נכתב ע״י עו״ד ניר שלום – עו״ד תעבורה 077-9976882

 

 

לכתבות נוספות במקומונט גבעת שמואל:

עיריית רמת-גן לבג”צ: תקלות חמורות בעבודת הוועדה שדנה בבקשת גבעת שמואל להעביר את אוניברסיטת בר אילן לשטחה

מקומונט גבעת שמואל במשאל קניות בקניון עופר הגבעה

תלמידיו של הרב איתמר בן גל ז”ל מישיבת בני עקיבא גבעת שמואל ביקרו בבית הנשיא