Site icon מקומונט גבעת שמואל

אילו שירותים אפשר לקבל מעורך דין תעבורה?

אנשים שנזקקים לשירותי עורכי דין בגלל עבירות תעבורה לא יודעים מהי למעשה המומחיות שלהם ומה עוד יכולים לעשות למענם עורכי דין אלה, ולהלן הסבר מפורט

אנשים פונים לעזרת עורכי דין רק בזמן משבר אולם לא יודעים מהם כל תחומי הכיסוי של עורכי דין שהם נעזרים בהם, ועד כמה אפשר להקל על עצמם בבעיות שונות, בעיקר בבעיות שמטפל בהן עורך דין תעבורה. למרבה הצער, הם הופכים לעורך דין תאונות דרכים כשהן קורות ויש לא מעט שירותים נוספים שהם מעניקים לציבור הלקוחות שלהם שאפשר להיעזר בהם כדי למנוע תוצאות עגומות ולא רצויות. בחירת עורך דין תעבורה שייצג אתכם חוסך לכם המון עגמת נפש, זמן וטרחה כאשר כל ההליכים המשפטיים המחמירים נחסכים מכם כבר בהתחלה בזכות הייצוג הנאמן שלו, ולכן מומלץ מאוד לא לוותר על הליווי המקצועי שלו.

כשאתם עוברים את המהירות המותרת

המהירות המותרת קבועה בחוק ואינה ניתנת לערעור. עם זאת, עורך דין תעבורה יכול לוודא שאכן מי שמדד את המהירות שלכם אכן גילה שאתם נוהגים במהירות מופרזת והמכשירים לא זייפו כלום. במקרים כאלה הוא ידרוש בדיקה של המכשירים וזימון לעדות של השוטר שרשם לכם דו”ח, משום שתתפלאו לגלות שלפעמים השוטרים לא תמיד מדייקים במתן העדות שלהם ולא תמיד רשמו את הנתונים הנכונים, מה שיכול להוביל לכך שאתם כלל לא תורשעו וכך תינצלו מניקוד מיותר ומסנקציות כמו שלילת רישיון או קנסות.

צילום: pixabay

נהיגה במהירות מופרזת נחשבת לעבירה נפוצה וקולטים אותה במצלמות כאשר הן מופעלות, ואז אתם עלולים לקבל זימון לדין ולקבל מבית המשפט קנסות כבדים, נקודות תעבורה ושלילה. עורך דין תעבורה יעשה את העבודה כדי שלא תגיעו למצב כזה וגם אם תגיעו לבית המשפט לייצג אתכם כך שימנע כמה שיותר נזק.

מעורבות שלכם בתאונות דרכים

אין דבר גרוע יותר מתאונות דרכים ומי שמעורב בהן בכל מקרה לא יוצא בקלות מהסיפור ללא מעורבות כלשהי בהליכים משפטיים. עורך דין תאונות דרכים מלווה אתכם מהרגע הראשון, מדריך אתכם מה לומר ומה לעשות, במיוחד כאשר יש נפגעים ועל אחת כמה וכמה אם נהרגו אנשים. כתב אישום יוגש נגדכם על גרימת מוות ברשלנות במקרה הטוב ובמקרה הגרוע ביותר הוא יהיה על עבירת הריגה. אל תעשו אף צעד ללא ייעוץ של עורך דין תעבורה. אל תשתפו פעולה עם השוטרים מבלי לקבל ייעוץ מה לומר משום שכל מה שתגידו ישמש נגדכם, כמו גם התנגדות לבדיקת דם ועוד.

רצוי שעורך דין תאונות דרכים יידע כמה שיותר מוקדם על המעורבות שלכם ויתחיל לעבוד אתכם מרגע זה כדי להכין אתכם לתהליכים המשפטיים ולמה שמצפה לכם. עורך הדין יבדוק גם א תיק הראיות והעדויות ויראה כיצד אפשר חלץ אתכם מכתב אישום בכלל או מסעיפי אישום חומרים בפרט במקרה שאי אפשר לוותר על כתב אישום. במקרה כזה אפשר לחתור להשגת הסדר טיעון שיפטור אתכם ללא עונש מאסר ועם עבודות שירות בלבד.

זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים דורש ייצוג

נהגים רבים מגיעים לבדיקה או ועדה בפני המכון לבטיחות בדרכים (המרב”ד) מבלי לקחת ייעוץ או ייצוג מולם. במקרים רבים מגלים שהם לא מצליחים לשכנע את מומחי הוועדה בעמדות שלהם ולכן הם מזומנים פעם נוספת במקרה הטוב או פשוט מקבלים הכרעה שאינה מיטיבה אתם. מכיוון שזהו גוף רב עוצמה וסמכות שמוקנית לו על ידי החוק ומשרד הרישוי, הוא זה שמכריע בנוגע לכשירות הנהגים ומשום כך הוא מעדיך להחמיר מאשר להקל. ייצוג על ידי עורך דין תעבורה עשוי למנוע מכם להגיע לא מוכנים לדיון, ללא מסמכים רפואיים שתומכים בכשירות שלכם וללא חוות דעת רפואיות נכונות.

עורך הדין ידאג לכך שתגיעו עם כל מה שתומך בכם ומונע פסילה ולכן הייצוג שלו יחסו מכם כסף, זמן ועוגמת נפש, במיוחד אם יכריזו שאינכם כשירים לנהיגה. משרד הרישוי מקבל את הקביעה של המרב”ד ולכן עשו הכל כדי לקבל את ההכרעה הנכונה עוד בהתחלה. אחרת, תצטרכו להתחיל בהליכי הגשת ערר ואז תצטרכו להיעזר בעורך דין תעבורה בכל מקרה כדי להבטיח את התוצאה הרצויה.

 

המאמר נכתב ע״י עורך הדין ניר שלום – דיני תעבורה  077-9976882