Site icon מקומונט גבעת שמואל

אילו שירותים חשוב שיהיו בענן?

שירותי ענן הם חלק בלתי נפרד מעולם העסקים המודרני. הם מספקים גמישות בשימוש ומבחר אדיר של אפשרויות. בנוסף, העובדה שהתשלום עליהם מתבצע לרוב רק על פי היקף השימוש בפועל, מקלה כספית במגוון אופנים. התשובה לשאלה באילו שירותים להשתמש, תלויה בשיקולים רבים. בין השאר, חלק ניכר מהמחשוב של העסק עשוי להיות פנימי. למשל מסיבות של אבטחה. עם זאת, ישנה שורת שירותים חשובים במיוחד, שאם שוקלים שימוש בשירותי ענן, כדאי לקחת בחשבון:

תקשורת

נציין כי מרכזיית ip בענן, היא דרך להזניק את יכולות העסק מבחינת תקשורת, הן פנימית והן כלפי גורמים חיצוניים.

הזדמנות נפוצה לעשות זאת, היא בהחלפת מרכזיה פנימית ישנה. עוד אפשרות, היא להשתמש בשירותים מסוג זה כאשר העסק מתרחב – למשל בפתיחת סניף חדש. בכל מקרה, תחום התקשורת הוא תחום מורכב, ושימוש בשירותים כאלה יעביר את המורכבות לידיו של הספק. כדאי לזכור – ספקי התקשורת מתמחים בכך. כך ששירותים אלה יכולים גם להוזיל את התקשורת וגם להעלות את הרמה המקצועית שבה היא מנוהלת.

צילום: PIXABAY

שרתים

ניתן לשכור כיום שימוש בשרתים, כשירות שמציע ספק באינטרנט. שרתים אלה עשויים לשמש למגוון מטרות בעסק, כולל מטרות זמניות – למשל סביב פיתוח או ניסיונות שונים. השרתים יהיו שרתים וירטואליים, שמותקנים כמובן על גבי שרת פיזי חזק ומאובטח. שרתים אלה, יהיו לרוב מסוג Virtual Private Server  (VPS) או (במידה ומוגדרים ומשוריינים עבורם משאבים מוגדרים מראש) Virtual Dedicated Server (VDS).

גיבוי

גיבוי הוא מסוג הדברים, שחשוב לאחסן גם באופן מרוחק. גיבוי שנשמר מקומית עשוי בהחלט להיות חלק מנהלי הגיבוי, אבל בכל מקרה חיוני לשמור גם עותקים מרוחקים, לשם השרידות העסקית. שירות כזה, עשוי לספק גם את מקום האחסון המרוחק לגיבוי וגם את תוכנת הגיבוי עצמה. הוא יתפקד כמיקום מרכזי שזמין לביצוע גיבוי, מכל מכשיר, מכל מקום ובכל זמן. נזכיר, כי מדינת ישראל היא מקום גיאוגרפי ומדיני, שבו נושא הגיבוי רגיש למדי, מהיבטים רבים. מדובר בסיכונים סביבתיים (כרעידות אדמה), ביטחוניים, פליליים (פשיעת מחשוב) ועוד. בשורה התחתונה, לא כדאי לקחת סיכון ולאור זאת, מדובר בשירות משתלם במיוחד.

דואר אלקטרוני

הדואר האלקטרוני הוא תחום שכל כמה זמן קוראים על סופו המתקרב כביכול. בשטח, הוא תמיד כלי עסקי חשוב. לא רשתות חברתיות החליפו אותו לגמרי ולא שום דבר אחר. שירותי דואר אלקטרוני מקלים על גישה לדואר העסקי מכל מכשיר ומכל מקום. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את היבט האבטחה – שירות כמו ג’ימייל למשל, לא נועד לשימוש עסקי ורמת האבטחה בו היא בהתאם.

לסיכום

כדאי לכל עסק להכיר היטב את נושא שירותי הענן, ובייחוד בפן של המרכזייה. התועלות מכך רבות ומבחר האפשרויות הגדול, מבטיח שכל עסק ממוצע יימצא מביניהן את מה שהוא מחפש.