Site icon מקומונט גבעת שמואל

אילן טיירו הלך לעולמו לאחר מאבק קשה

אילן טיירו מגבעת שמואל שהתפרסם במלחמתו בקופות החולים שסירבו להכניס תרופה לה היה זקוק לסל התרופות אל הצליח לסיים את מאבקו בהצלחה ונפטר בשבוע שעבר.

אילן טיירו, בן 41 תושב גבעת שמואל ואב לשלושה חלה בסרטן שהתרופה אליו לא נכללה במסגרת סל התרופות ויצא למאבק כנגד קופות החולים להצלת חייו.

טיירו  אובחן כחולה ב סרטן המוח מסוג "גליובלסטומה מולטיפורמה" וטופל בתרופה הרשומה בסל התרופות: "טמודל", אך התרופה נכשלה והגידול הסרטני חזר.

הרופאים המליצו על טיפול משולב ב"אווסטין" ו"סי.פי.טי 11", שהינן תרופות הרשומות בסל הבריאות לסרטן המעי הגס – טיפול שהביא לתוצאות מרשימות, אך היות שתרופות אלה אינן רשומות בסל לסוג זה של סרטן, סירבה הקופה לממן אותן.

במהלך חודש פברואר האחרון הצליח טיירו להיות הראשון מזה חמש שנים שמנצח את קופות החולים כאשר בית המשפט קבע כי בשיקול הדעת של ועדת החריגים של קופת החולים ''הכללית'' ובהתנהלותה היו פגמים מהותיים, ודחה את טענת הקופה לפיה התרופה אינה מצילת חיים, וכך אישר לחולה סרטן לקבל את התרופה באופן מיידי.

במכתב שהפיץ טיירו במהלך המאבק כאשר הבין שייאלץ לבקש סיוע מהציבור על מנת לממן את התרופה כתב:''עד לפני כמה חודשים הייתי קם כל בוקר לתוך מציאות הדומה לשל כולכם: אישה, שלושה ילדים, בית ועבודה. יום אחד הכול התהפך, בראשי התגלה גידול ממאיר "גידול במוח, "GBM כך אמרו לי הרופאים. מאותו רגע יצאנו אני, אשתי וילדיי הקטנים (בני 11, 10 ו- 6) למסע מפרך נגד הזמן בו התחלנו להיאבק על חיי''.

בחרתי לחשוף את הסיפור האישי שלי, למרות הקושי הגדול הכרוך בכך, כי אני מאמין שיצירת רשת אנושית של תורמים רבים בסכום חודשי לא גבוה, תאפשר את המימון הדרוש להצלת חיי. תרומתכם תאפשר לי להמשיך את חיי, ליהנות מילדיי, לראות אותם גדלים, לחיות בשקט כשאשתי לצידי, לראות כל בוקר את החיוך של בתי הקטנה, לשחק כדורגל עם הבנים, ובעיקר לזכות לחגוג איתם בימי שמחתם. אני מקווה שתמיד תהיו מהנותנים והקדוש ברוך הוא יגמול לכם על הרצון הטוב''.

על מכתב ההמלצה חתמו הרב הראשי לגבעת שמואל וראש העיר.

משפחתו של אילן (שאמו נפטרה לפני שבועיים) יושבת שבעה ברחוב משה שרת 109 בקרית מלאכי

יהי זכרו ברוך