Site icon מקומונט גבעת שמואל

אימון קריירה – כי העולם משתנה כל הזמן ואנחנו חייבים להתאים את עצמנו לשינוי

עד שהגיעה הקורונה הרשינו לעצמינו להתעלם מהקולות הפנימיים, שכנענו את עצמינו שהחיים שלנו די בסדר והמשכנו בשיגרת החיים הרגילה. תהפוכות שנת הקורונה הוכיחו לכולנו שהדבר היחידי הקבוע בחיים הוא השינוי. בן לילה נאלצנו להתאים את עצמינו למציאות שלא הכרנו מעולם, לשנות הרגלים ולהשתנות.

למדנו לעבוד מהבית או בקפסולות מהמשרד, למדנו לשלב ביומיום שלנו עבודה, טיפול בבית ובבני המשפחה. חווינו תחושות של תקיעות, חוסר סיפוק מהעבודה, שעמום או תסכול ובעיקר הבנו שמה שהיה לא יחזור.

ההבנה הזו משקפת הזדמנות לבחון את חיינו מחדש, ובתוכם גם את הקריירה שלנו. הזדמנות לעצירה, חשיבה מחודשת, הסקת מסקנות וחישוב מסלול מחדש.

חשוב להדגיש, שאין זה אומר בהכרח שהמסקנה תהיה שנדרש מהפך כולל בחיים שלנו! יכול להיות שהוספת תחומי אחריות, תגוון את היומיום שלנו ותהיה שינוי מספק. אולי נחליט להמשיך ולמלא את אותו תפקיד, אבל בחברה אחרת. ייתכן שנחליט לשפר את המקצועיות שלנו ונרשם ללימודים. וכן, יכול להיות שנחליט לעשות הסבה מקצועית.

ייתכן שנחליט להשאיר את הדברים כמו שהם, אבל אין דבר מרגיע ומחזק מלדעת שהגענו להחלטה מתוך בירור ובדיקה ואנחנו שלמים עם ההחלטה.

כמובן שכמו כל הזדמנות, גם ההזדמנות הזאת כוללת גם קושי. ייתכן שאתם רוצים שינוי אבל לא מצליחים להגדיר אותו במדויק, ייתכן שאתם לא מצליחים להתקדם בכוחות עצמכם, או לא רוצים להתמודד לבד – אימון קריירה זו התשובה עבורכם.

מהו אימון קריירה?

זהו תהליך קצר יחסית בו המאמן, בדומה למאמן בעולם הספורט, מסייע למתאמן להבין מהם החלומות, הרצונות והמטרות שלו. מהם הערכים והיעדים התעסוקתיים המובילים אותו, ומהם החסמים המעכבים או מונעים ממנו התקדמות לעבר המטרה.

במהלך אימון קריירה, עולים ונפתחים נושאים, אמונות מגבילות, תובנות. המתאמן נחשף לרעיונות חדשים ואפשרויות שלא הכיר קודם, מוצא פתרונות חדשים ומתחיל לסגל הרגלים והתנהגויות שלא אפיינו אותו בעבר.

המאמן נותן למתאמן משימות המובילות אותו להגדיר מטרות ויעדים, לבנות תוכנית עבודה ברת ביצוע, להטמיע הרגלים מקדמים חדשים ובכך לחזק את הביטחון העצמי שלו ואת המיקוד.

בתהליך של שאלות ותשובות בוחר המתאמן את דרך ההתקדמות הנכונה עבורו ומשיג את המטרות שקבע לעצמו. הצלחת התהליך תלויה, כמובן, במחויבות ההדדית של שני הצדדים לרצינות והשקעה, כאשר המאמן מוביל את התהליך, אבל המתאמן אחראי על התוצאות.

אימון קריירה יכול להשפיע לטובה בכל תחומי החיים ולא רק בתחום הצר של הקריירה, לכן כדאי להתגבר על הנטייה לדחיינות, להתעלם מרשימת התרוצים והסיבות המצדיקות את החלטת הדחייה ולהיעזר באימון קריירה.

מניסיוני, מתאמנים שמתמסרים לתהליך מגיעים לתוצאות מצוינות. נצלו את התקופה הנוכחית, כך שתהיו בין האנשים שיהיו מוכנים לתקופה החדשה של אחרי הקורונה. כמאמר הפתגם: “הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנה, הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו”.

בהצלחה!