Site icon מקומונט גבעת שמואל

אירועי ט”ו בשבט בגבעת שמואל

ט”ו בשבט הוא ‘ראש השנה לאילנות’ במקורות היהודיים, ובמסורת הישראלית מאז קום המדינה ט”ו בשבט נחשב ליום החקלאות ושמירת האדמה. גבעת שמואל, אשר ותיקי תושביה עדיין זוכרים אותה מוקפת פרדסים ושדות, היכן שהיום עומדים בניינים לתפארת, ציינה את חג האילנות במגוון אירועים הקשורים בחקלאות, איכות הסביבה ופירות שנשתבחה בהן ארץ ישראל

ילדי גבעת שמואל נוטעים עצים. באדיבות שירה בלייך

גם השנה התקיים הפנינג לכל המשפחה וכיאה לעיר עם מודעות סביבתית בריאה – היה ירוק במיוחד. במקום התקיימו סדנאות יצירה ירוקות: אצטרובלים, חומרי טבע ומחזור בקרטון, סדנאות במבוק, כלי נגינה, מתנפחים, ג’מבורי לקטנטנים ועוד. אחת האטרקציות המרכזיות היתה דוכן בו יכלו המשתתפים להרוות את צימאונם במיץ תפוזים טרי-טרי שנסחט עבורם במקום. אירוע ההפנינג, חתם בהצגת הילדים “ילד ירוק” שעוסקת בנושא המיחזור.

בנוסף, במהלך השבוע התקיימו ‘נטיעות’ רבות ברחבי העיר על ידי ילדי הגנים, תלמידי התיכון החדש ובנות האולפנה. ובהשתתפותו של ראש העיר, יוסי ברודני, אשר שמח על כל הזדמנות שהיתה לו לקשט את העיר בעוד פרח או עץ רחב ענפים ונוף לעתיד.

תנועות הנוער 

סניפי בני עקיבא גב”ש ודג”ש וסניף עזרא יצאו עם 1500 חניכים ל”נטיעות” ט”ו בשבט התנועתי כבכל שנה. בסניפי בני עקיבא יצאו חניכים ומדריכים משני הסניפים לטייל באזור תל אפק ולמדו להכיר את הארץ טוב יותר דרך הרגליים ולא פחות – עם האדמה הבוצית, הרטובה והרעננה. בנוסף יצאו חברי צוות נחשון בסניפים לחלוקת בלונים ופעילות בעיירות פיתוח וכדי להביע את הערכתם ותמיכתם בתושבי עוטף עזה ולטייל בחבל הארץ הזה.

במקביל, יצאו חניכי סניף עזרא מכיתות ג’-ט’ ועוד 30 מדריכים. הבנים טיילו באזור הסטף והבנות בעין לבן. במהלך היום החניכים עבדו בעבודת אדמה יחד עם ארגון “השומר החדש” ובנוסף לעבודה – היה גם לימוד בשטח על החשיבות בשמירה על מרחבי הארץ ואהבתה. את היום סיימו החניכים בטקס חגיגי בלטרון עם הופעה של אודי דוידי.

חינוך סביבתי וחקלאות. באדיבות שירה בלייך

בשתי התנועות סיכמו ואמרו כי טיול ט”ו בשבט מהוות יום שיא בפעילות השנתית. “אחרי כל ההשקעה העצומה של המדריכים בשנה בכלל ולקראת הטיול המיוחד לט”ו בשבט בפרט, היה כיף לראות איך העבודה השתלמה: השבטים התגבשו והחניכים מאוד נהנו”. ערן אבן צור, מנהל יחידת הנוער במתנ”ס גבעת שמואל: “אנחנו רואים בטיול ט”ו בשבט שאליו יוצאים  חניכי התנועה חשיבות ערכית לאהבת הארץ”.

וגם הקטנטנים השתתפו ב”מצוות החג”

בפעוטון אלונים של המתנ”ס קיימו את חגיגת ט”ו בשבט בדרך חינוכית:  בחצר הצהרון נטעו צמחי תבלין ואת פרחי העונה וערכו סדר ט”ו בשבט עם סחיטת מיץ תפוזים שהילדים סחטו. במקביל, אפו הילדים עוגה מיוחדת לט”ו בשבט, שרו שירים ברוח התקופה ואכלו כמובן פרות ט”ו בשבט.